Onderzoeksvraag SEH/IC opleiding Belgie

Auteur Topic: Onderzoeksvraag SEH/IC opleiding Belgie  (gelezen 26210 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #80 Gepost op: 27 september 2016, 10:49:30

Ga je 6 onderzoeken doen?

Sterkte dan maar!

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #81 Gepost op: 27 september 2016, 11:15:23
Nee haha

Maar het is ook bedoeld als concept van waaruit ik een selectie wil maken

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #82 Gepost op: 27 september 2016, 11:29:32
Mijn mening: veel te groot en veel te breed. Hier kun je 6 man gedurende 4 jaar op laten promoveren.

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #83 Gepost op: 27 september 2016, 11:55:52
Ok dank voor het advies

Ik ga kijken hoe ik het kleiner kan maken

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #84 Gepost op: 27 september 2016, 12:03:43
Maak het eens simpel, je geeft zelf aan dat er in elk ziekenhuis/PIT achtig voorzienende instelling andere randvoorwaarden zijn en apart opgestelde standing orders zijn.
Laat het willen bewijzen dat vpk een rol moeten spelen in de prehospitale diensten en dat ze dat goed kunnen even los en kijk naar wat je al weet en wat daar aan opvalt.

Ik zou onderzoek doen naar de overeenkomsten en verschillen van de standing orders en / of opleiding van vpk-en tussen PIT aangewezen ziekenhuizen, niet aangewezen ziekenhuizen en andere PIT achtige constructies bij bijvoorbeeld de brandweer.

Je draagt dan iets bij aan de stand van kennis over de uitwerking van PIT en de mogelijke evaluatie van het project PIT. het is goed te doen tussen de bedrijven door en je houdt klein genoeg .

Praktisch gezien wordt je met je opleiding opgeleid voor de spoed en IC en niet voor de prehospitale hulpverlening. Wellicht kun je je beter richten op een klinisch verpleegkundig relevant vraagstuk uit je praktijk als je een goede beoordeling nastreeft. Out of the box onderzoek kan namelijk ook tegen je werken. Bespreek je idee eens met de beoordelaar/begeleider van je opleiding, dat kan je helpen.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #85 Gepost op: 27 september 2016, 12:47:22
dank je wel Golly,

Wat ik hieraan lastig vindt is hoe je relevante artikelen kunt vinden om deze te beoordelen als onderdeel van het onderzoek

Citaat
Ik zou onderzoek doen naar de overeenkomsten en verschillen van de standing orders en / of opleiding van vpk-en tussen PIT aangewezen ziekenhuizen, niet aangewezen ziekenhuizen en andere PIT achtige constructies bij bijvoorbeeld de brandweer.

dit lijkt me een hele interessante, alleen dan loop ik vast in het vinden van relevante literatuur. er zal natuurlijk weinig over te vinden zijn (relatief). Mag je bijvoorbeeld dan ook als subvraag de voordelen van het hebben van een eenduidige protocol cq opleiding (binnen de prehospitale spoedeisende hulp) nemen en vanuit deze vraag relevante literatuur te kunnen vinden?

de andere overeenkomsten en of verschillen zouden dan toch in de vorm van een kwalitatief onderzoek kunnen plaats vinden?

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #86 Gepost op: 27 september 2016, 13:36:30
protocollen opvragen en naast elkaar leggen en dan de motivaties voor verschillen opzoeken( via de opsteller die als het goed is EB werkt of zelf literatuur zoeken voor beide standpunten en de afweging maken).
Misschien ontdek je wel dat 1 verschil voldoende input oplevert voor de werkstuk voor je opleiding, maar de analyse van de verschillen op zich is al een interessante waar het systeem mee geanalyseerd kan worden.

Ik zou me beperken tot een vergelijking van de protocollen en de wetenschap achter die keuzen, het opleidingsniveau is gewoon alweer een heel ander onderwerp, waardoor het al snel weer te breed wordt.
Je kunt de vergelijking van protocollen versmallen tot behandeling van 1 categorie  uitrukken (bijv trauma) wanneer je merkt dat de aantallen verschillen groot zijn.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 27 september 2016, 13:55:30
Citaat van: Golly link=msg=1449490 date=1474976190

Ik zou me beperken tot een vergelijking van de protocollen en de wetenschap achter die keuzen, het opleidingsniveau is gewoon alweer een heel ander onderwerp, waardoor het al snel weer te breed wordt.
Je kunt de vergelijking van protocollen versmallen tot behandeling van 1 categorie  uitrukken (bijv trauma) wanneer je merkt dat de aantallen verschillen groot zijn.

goede opmerking van Golly!

Kies die categorie waar de grootste verschillen zijn. Dan is de kans ook groter dat je daadwerkelijk wat kan toevoegen na je onderzoek!

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 27 september 2016, 13:56:53
Citaat van: Juffie link=msg=1449491 date=1474977330

oeps, sorry

Geen Hoofdletter gebruikt aan het begin van mijn zin.....

Excuses aan de taalpuristen!

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 27 september 2016, 14:24:20
Citaat van: Juffie link=msg=1449491 date=1474977330

Citaat van: Juffie link=msg=1449493 date=1474977413

oeps, sorry

Geen Hoofdletter gebruikt aan het begin van mijn zin.....

Excuses aan de taalpuristen!

leuk!!

098uo