Het is van Oma inmiddels bekend dat ze heel graag vanaf een afstand de zaak afbrand zonder de details te kennen.... In Quatar is immers alles beter geregeld en zo.... Oma scheert graag alles over 1 kam, dat is makkelijk...... Het wil niet zeggen dat zij altijd ongelijk heeft, maar soms is het ook wel erg makkelijk scoren..... Omdat ze niet de details van het voorval ter plaatse kent (behalve dan wat vanuit de nieuwsberichten komt).
Ik vraag op een hulpverleningsforum naar de details. Scoren doe je op het voetbalveld niet in de hulpverlening. Ik heb de moeite genomen om meerdere nieuwsberichten te posten en informatie van het KNMI over de omstandigheden deze nacht in de regio Zeeland waardoor andere forumleden er ook over kunnen nadenken of zich kunnen afvragen of het wel zo normaal is dat twee brandweermannen bij dit soort inzetten uitgeput raken.
Ik post het niet voor mensen die hier lid zijn omdat ze geinteresseerd zijn in P2000. Het bestuur van het hulpverleningsforum wil graag meer inhoudelijke discussie en minder P2000 wetenschap.
Het is dus ongepast dat P2000-fanboys niet inhoudelijk posten en een inhoudelijke vraag stellend forumlid verwijten de Nederlandse zaak af te branden omdat in Qatar alles beter is. Je hebt een klein beetje gelijk, als er in Qatar brandweermannen door ons naar het ziekenhuis moeten worden gebracht sta ik uiterlijk de volgende dag al bij de brandweerbazen omdat ik wil weten hoe het heeft kunnen gebeuren en hoe we het in de toekomst gaan voorkomen. Ik wil namelijk geen dode brandweermannen, ik wil ze niet in Qatar en ik wil ze ook niet Nederland. Ga je mij dat kwalijk nemen?