Grote brand (rietgedekt pand) Toverstraat - Baak 22-09-2016

Auteur Topic: Grote brand (rietgedekt pand) Toverstraat - Baak 22-09-2016  (gelezen 2541 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leon1e

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 25 september 2016, 22:07:34
Ik blijf het toch interessant vinden waarom ook bij deze brand een tankwagen uit Apeldoorn gealarmeerd is. Het is 40 minuten rijden vanaf Apeldoorn en met een klotsende tankwagen ben je waarschijnlijk wel 45 minuten onderweg. In Steenderen, Vorden, Hengelo en Doetinchem staat een WTS500 klaar om snel water te leveren. Open water zat relatief dichtbij deze woning (wel met opstakels door het weiland). Daarnaast staat er in Doetinchem een container met 5000 liter water en hebben de BT's uit Vorden en Hengelo ook een tank van 3500 liter. Genoeg om even te bufferen/pendelen. Waarom dan toch de keuze om een waterwagen te alarmeren? Hetzelfde fenomeen zag je enkele weken terug bij een woningbrand in Vorden.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 26 september 2016, 10:11:08
Citaat van: leon1e link=msg=1449163 date=1474834054
Ik blijf het toch interessant vinden waarom ook bij deze brand een tankwagen uit Apeldoorn gealarmeerd is. Het is 40 minuten rijden vanaf Apeldoorn en met een klotsende tankwagen ben je waarschijnlijk wel 45 minuten onderweg. In Steenderen, Vorden, Hengelo en Doetinchem staat een WTS500 klaar om snel water te leveren. Open water zat relatief dichtbij deze woning (wel met opstakels door het weiland). Daarnaast staat er in Doetinchem een container met 5000 liter water en hebben de BT's uit Vorden en Hengelo ook een tank van 3500 liter. Genoeg om even te bufferen/pendelen. Waarom dan toch de keuze om een waterwagen te alarmeren? Hetzelfde fenomeen zag je enkele weken terug bij een woningbrand in Vorden.

Het zeer goed inzetbare materieel in deze omstandigheden o.a. de Land Rovers met de babyspuitjes is inmiddels vrijwel overal verdwenen, een dikke MAN kan zeker het weiland niet in de Land Rover meestal wel. O.a. de Land Rovers kostten vrijwel niets om ze aan te houden, reden zelfs over bevroren sloten om water te winnen.

Kennelijk staat wat jij schrijft in de brandweer regels en regeltjes bedacht vanachter een bureau, tja en dan gaat het zo en de mensen ter plekke moeten het knarsetandend ervaren.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 26 september 2016, 15:56:38
Als een OvD of Bevelvoerder vraagt om een tankwagen, dan krijgt hij deze. De meldkamer kan dan niet ineens een slangenwagen alarmeren.

De Waterbak van Doetinchem is ook erg lang onderweg naar dit adres. Ik vraag me overigens af of die waterbak nog steeds operationeel is.

Binnen niet al te lange tijd is de achterhoek 5 tankwagens rijker. Het probleem zal dan wel verholpen zijn gok ik.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

leon1e

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 26 september 2016, 16:36:19
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1449278 date=1474898198
Als een OvD of Bevelvoerder vraagt om een tankwagen, dan krijgt hij deze. De meldkamer kan dan niet ineens een slangenwagen alarmeren.
Dat begrijp ik, maar was dit ook zo bij deze uitruk?

Citaat
De Waterbak van Doetinchem is ook erg lang onderweg naar dit adres. Ik vraag me overigens af of die waterbak nog steeds operationeel is.
Rijtijd: 23 minuten, scheelt toch bijna 20 minuten :). En de bak is nog operationeel.

Citaat
Binnen niet al te lange tijd is de achterhoek 5 tankwagens rijker. Het probleem zal dan wel verholpen zijn gok ik.
Dat klopt.. Maar die aanbesteding loopt nog niet eens.

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 27 september 2016, 08:12:38
Citaat van: leon1e link=msg=1449163 date=1474834054

Er zijn 2 WTS 500 gealarmeerd en geen van 2en heeft water gegeven. De eerste lag in een moddersloot waardoor er geen water gegeven kon worden en de tweede stond op een geboorde put waar ook geen water uit kwam de rede is bij mij niet bekend.

Bron ik zelf als chauffeur op de 7761