Bedenk je wel dat over dit stukje spoor tientallen intercity's en sprinters rijden met elk honderden reizigers er in. Sittard, roermond rijden 4 ic en nog enkele stoptreinen per uur.
Maakt dat iets uit? Het zegt dat de NS een ander plan van aanpak moet hebben (meer alternatieve vervoerscapaciteit in Rotterdam en een paar bussen in Sittard).
Het gaat hoe dan ook om klanten van de NS. De hulpdiensten hebben er niets mee te maken als er niets in brand staat en niemand gewond is geraakt. De enige die er iets mee te maken is de politie aangezien het niet vreemd is als zij een oogje in zeil wil houden als ergens veel mensen op een plek bevinden.
Ik vraag me ook af op de belastingbetaler moet opdraaien voor de kosten die de hulpdiensten in Rotterdam maken nu ze zich ontpoppen als klantenservice van een privaat bedrijf.
Ik vraag me ook af hoe het nog te rijmen valt als je op dit forum de uitspraken leest van diverse brandweerdirecteuren/-officieren/-woordvoerders die zeggen dat burgers bij brand (zelf in verzorgingstehuizen) zelfredzamer moeten worden terwijl ze in Rotterdam in actie komen omdat de trein tot 21.00 uur niet rijdt. We hebben het dan over studenten en andere zelfredzame mensen die zich overdag, met mooi weer even een paar uur zelf moet vermaken of desnoods zelf even alternatief vervoer regelen.