GRIP 1 (gestrande reizigers) Spinozaweg - Rotterdam 23-09-2016

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande reizigers) Spinozaweg - Rotterdam 23-09-2016  (gelezen 14461 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #90 Gepost op: 24 september 2016, 17:50:43
Was treinverkeer met last onder deze omstandigheden onmogelijk ?


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #91 Gepost op: 24 september 2016, 19:48:42
Citaat van: Thor link=msg=1448919 date=1474732243
Was treinverkeer met last onder deze omstandigheden onmogelijk ?
Lijkt me wel als er een tunnel vol met schuim staat.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #92 Gepost op: 24 september 2016, 20:19:14
Op www.barendrechtnu.nl staat een artikel over de vervolgmaatregelen.


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #93 Gepost op: 24 september 2016, 21:19:53
Citaat van: JJ75 link=msg=1448946 date=1474741154
Op www.barendrechtnu.nl staat een artikel over de vervolgmaatregelen.

Gedetailleerd artikel  O0

Nu de burgemeester, met assistent, zitting heeft genomen in het COPI, lijkt dit praktisch wel een GRIP 3 ...
En het lijkt erop dat de aanwezigheid van zo'n zwaargewicht noodzakelijk is, om de problemen/wanorganisatie veroorzaakt door NS/Pro-Rail onder controle te krijgen en niet erger te laten worden.

Lijkt mij tijd voor kamervragen ...


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #94 Gepost op: 24 september 2016, 21:34:03
Citaat van: leo A link=msg=1448944 date=1474739322
Lijkt me wel als er een tunnel vol met schuim staat.

Vol met schuim,er blijft een laag schuim over waar een trein (mechanisch) makkelijk doorheen kan.De tunnel komt echt niet vol schuim te staan.
Als het schuim niet snel in elkaar zou zakken vrees ik het ergste voor passagiers in een trein tijdens een calamiteit in de tunnel,een wisse schuim dood door schuim in de longen en voordat de  brandweer zich blind een weg door het schuim heeft gebaand ben je wel even verder.
Dus dat soort schuim dat lang intact zou blijven daar vooral maar niet toepassen.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #95 Gepost op: 24 september 2016, 21:34:23
De lachende derde is natuurlijk de SVM leverancier.  e050
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #96 Gepost op: 24 september 2016, 21:37:26
Citaat van: Thor link=msg=1448958 date=1474745643
....
Weel eens gehoord van beeldspraak?
Als je de beelden ziet, begrijp je wat er bedoeld wordt.
En omdat de schuimregen door bleef gaan, denk ik dat het niet verstandig is om door te rijden.
Weet niet hoe dat met de bovenleiding geregeld is, maar mss wordt deze wel uitgeschakeld bij een blussing?
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #97 Gepost op: 24 september 2016, 21:42:32
Citaat van: leo A link=msg=1448961 date=1474745846
Weel eens gehoord van beeldspraak?
Als je de beelden ziet, begrijp je wat er bedoeld wordt.
En omdat de schuimregen door bleef gaan, denk ik dat het niet verstandig is om door te rijden.
Weet niet hoe dat met de bovenleiding geregeld is, maar mss wordt deze wel uitgeschakeld bij een blussing?

Beeldspraak is wel iets anders dan overdrijven.

Trouwens ooit wel eens machinisten uit een machinekamer gehaald die waren gestikt in het blusschuim?

Daarom schrijf ik mechanisch.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #98 Gepost op: 24 september 2016, 21:45:16
Citaat van: leo A link=msg=1448961 date=1474745846
Weel eens gehoord van beeldspraak?
Als je de beelden ziet, begrijp je wat er bedoeld wordt.
En omdat de schuimregen door bleef gaan, denk ik dat het niet verstandig is om door te rijden.
Weet niet hoe dat met de bovenleiding geregeld is, maar mss wordt deze wel uitgeschakeld bij een blussing?

Bovenleiding wordt direct uitgeschakeld, evenals de seinsturing. Rijden is dus, behalve onwenselijk, ook onmogelijk.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #99 Gepost op: 24 september 2016, 21:53:27
Citaat van: Railchief link=msg=1448963 date=1474746316
Bovenleiding wordt direct uitgeschakeld, evenals de seinsturing. Rijden is dus, behalve onwenselijk, ook onmogelijk.

Uit het artikel in Barendrecht werd mij nu duidelijk dat er in eerste instantie geen mensen waren die op de hoogte waren met de bediening.
Holland op zijn smalst heet dat, gewoon onvoorstelbaar in regels en regeltjesland,maar kennelijk de realiteit.
Hoe lang is die boel in werking gebleven ?