Beste Jelle,
ik heb gelukkig van deze prachtige baas de mogelijkheid gekregen om een 2e keer in de opleiding te stromen. Nu moet ik wel zeggen dat mijn situatie destijds niet te vergelijken is met die van jou. Ik wou je alleen wel 1 belangrijke tip mee willen geven.
Hou de spiegel voor jezelf en probeer van dit standpunt de sollicitatie te benaderen. Ik denk dat wanneer je laat zien in staat bent te reflecteren op je eigen handelen, hiermee laat zien dat je een ontwikkeling heb doorgemaakt en dit ook kan onderbouwen naar een sollicitatie commissie, je hiermee veel verder gaat komen in je sollicitatie. Ook bij het eventueel in de toekomst willen doorstromen naar een hogere rang of functie. Ik denk dat vele dienders het hiermee eens zullen zijn.
Zoals de andere forumleden al aangaven is het doorstromen pas na minimaal x aantal jaar werkervaring in je functie pas een mogelijkheid. Daargelaten dat er voor jou nog tientallen, dan wel honderden collega's niv 2 zijn welke voorrang krijgen op het doorstromen. Zoals Wolfs al zei weet ik inderdaad ook dat de doorstroom mogelijkheden in Amsterdam pas na 6 a 8 jaar mogelijk zijn.
Ook moet je rekening houden met het feit dat de werkzaamheden van een niv 2 collega niet te vergelijken zijn met die van een niv 4 collega. Mede doordat je niet vuurwapendragend bent en het takenpakket van niv 2 in Amsterdam voornamelijk arrestantenzorg is. (correct me if im wrong)
Succes met je sollicitatie.