Even voor de duidelijkheid het volledige verhaal.
Kom je in Eijsden aan de overweg ligt de overweg dicht.
Na 10 minuten eens gaan kijken, geen trein te zien.
En gelijk maar het storingsnummer gebeld.
Heeft ProRail gelijk stoptonend sein gegeven voor het treinverkeer.
Vroeg de mevrouw aan de telefoon of ik bevoegd verkeersregelaar was, heb ik ja op geantwoord.
Vroeg ze of ik het verkeer even in goede banen wilde leiden.
Dan konden ze de 2 treinen die zich nog binnen het betreffende blok bevonden de lastgeving stapvoets rijden geven.
En zodra de trein binnen 50 meter van de overweg was moest ik zorgen Dat de overweg leeg bleef.
Na die 2 treinen mocht ik beurtelings auto's de overweg laten passeren zodat men niet op eigen houtje gevaarlijke toeren gaat uithalen.
Komt er een man met de fiets en gaat dwars voor de overweg staan en ging de zaak blokkeren.
Want hij was schijnbaar in het verleden een kind verloren op deze overweg.
Dus meteen ProRail gebeld, heeft de politie die vent even van de weg geplukt.
ProRail heeft namelijk liever dat in geval van storing een bevoegd iemand de zaak onder controle houdt, dan dat men dit op eigen houtje ging doen, met alle gevolgen van dien.
Jos.