duitse ladderwagen

Auteur Topic: duitse ladderwagen  (gelezen 19328 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 4 november 2005, 22:05:26
ik kan die hele site niet openen op een of andere manier :S

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 4 november 2005, 22:13:12
ik kan die hele site niet openen op een of andere manier :S

ik geef wel even de directe naam aan je door maar inderdaad ik denk dat er nu een probleem is met de site kan ook niet meer openen

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 4 november 2005, 22:22:44
http://www.kazernemijnsherenlaan.nl/leenladder.htm

als je deze site opent moet hij direct afspelen op de autoladder en inmiddels doet hij het gewoon weer net geopend
succes
rinus

de modelbouwer

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 4 november 2005, 22:51:08
Hoe is deze sirene juridisch ingedekt? Volgens de Wegenverkeerswet is dit GEEN voorrangsvoertuig aangezien de sirene niet aan de Nederlandse wettelijke vereisten voldoet. ???

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 5 november 2005, 01:11:30
Helemaal mee eens. Als ze een aanrijding krijgen (of ze veroorzaken een aanrijding tussen derden) hebben ze m.i. echt een probleem, want ze rijden niet met een tweetoon, dus ze zijn simpelweg geen voorrangsvoertuig. Het is natuurlijk leuk dat je kunt horen dat ze met spoed ergens naartoe onderweg zijn, maar ze hebben absoluut geen enkele voorrangspositie met dat voertuig.
greetz,  Enrique

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 5 november 2005, 09:39:32
Helemaal mee eens. Als ze een aanrijding krijgen (of ze veroorzaken een aanrijding tussen derden) hebben ze m.i. echt een probleem, want ze rijden niet met een tweetoon, dus ze zijn simpelweg geen voorrangsvoertuig. Het is natuurlijk leuk dat je kunt horen dat ze met spoed ergens naartoe onderweg zijn, maar ze hebben absoluut geen enkele voorrangspositie met dat voertuig.

Als het niet mag waarom rijdt hij dan nog hier?
Dan zullen ze hem weg moeten halen hier!

afin lekker belangrijk... ik denk niet dat je rustig blijft staan als hij achter je staat... je gaat automatische opzij, blaauw blaauw zegt meestal al voldoende.

Karim

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 november 2005, 09:50:51

Jawel hoor, ook voertuigen met blauwblauw en een afwijkende sirene gaan gewoon door als voorrangsvoertuig.

In een heleboel grensgemeente in Nederland rijden duitse en belgische voertuigen af en toe de grens over en die hebben ook allemaal geen 2 of 3 toon maar een eigen geluid.
En ook die voertuigen zijn voor de nederlandse wet gewoon voorrangsvoeruitgen.
D'r is een of ander artikeltje waarin staat dat als een voorrangsvoertuig blauwblauw voert in combinatie met sirenegeluid, ookal wijkt dat af van de nederlandse standaard, en dat voertuig is duidelijk herkenbaar als voorrangsvoertuig met een dringende taak dat het dan gewoon als voorrangsvoeruit beschouwd moet worden en dat je er voorrang moet verlenen.

Ook een rechter heeft enige tijd geleden geoordeeld dat voertuigen met afwijkende sirene wel gewoon als voorrangsvoertuig beschouwd moeten worden als ze als zodanig duidelijk herkenbaar zijn.
Dit nadat een automobilist in Nederland niet opzij zou gaan voor een geel mugvoertuig dat blauwe zwaailichten en flitsers aan had en een "amerikaanse" sirene voerde.
Die mug was bijgevraagd door de nederlandse ambulance en die auto vertikte het om ze langs te laten, gelukkig reed er ook een motoragent richting dat incident en die heeft de betreffende auto aan gehouden en bekeurd.
Daarop die is eikel naar de rechter gestapt omdat hij meende dat hij alleen voor het nederlandse taatuu opzij moest gaan. Uiteraard heeft de rechter hem in zijn ongelijk gesteld en 'n stevige preek op de koop toe gegeven.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 5 november 2005, 10:00:54
Optische en geluidssignalen dienen zeker wel een voorwaarde te voldoen.
Je kan natuurlijk niet zomaar een sirene aanzetten en denken dat je dan voorangsvoertuig bent.
De AL uit duitsland die in Delft tijdelijk gestaan heeft had gewoon een Martinhoorn, dan is er geen probleem. Anders word het zoals nu in Rotterdam gebeurd, dat er een Amerikaanse hoorn opzit. Wat in Nederland totaal ongebruikelijk is en waarop mensen niet goed zullen reageren.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 5 november 2005, 10:35:30
zullen we weer terug gaan naar het topic in plaats van weer een discussie over die sirenes  ???

Ik vind trouwens dit wel een mooie ladderwagen, hij ziet er nog goed uit en ik hoop dan oko dat hij bevalt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Karim

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 5 november 2005, 10:49:27
Anders word het zoals nu in Rotterdam gebeurd, dat er een Amerikaanse hoorn opzit. Wat in Nederland totaal ongebruikelijk is en waarop mensen niet goed zullen reageren.

Op het grootste deel van de Belgische (medische) voertuigen die de grens overgaan zit ook "amerikaans geluid" en dat wordt prima op gereageerd altijd  ;)