duitse ladderwagen

Auteur Topic: duitse ladderwagen  (gelezen 19313 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 5 november 2005, 20:49:42

Artikel 2
Belgische en Duitse motorvoertuigen ten dienste van politie en brandweer, Belgische en Duitse ziekenauto’s alsmede motorvoertuigen van de in artikel 1 bedoelde Belgische en Duitse organisaties worden vrijgesteld van het bepaalde in artikel 29, eerste lid, van het RVV 1990 en de artikelen 3, 4 en 5 van de Regeling optische en geluidssignalen onder de voorwaarde dat zij optische en geluidssignalen voeren overeenkomstig de voor hen in hun eigen land geldende wettelijke regels.


Rinus bedankt


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #51 Gepost op: 5 november 2005, 20:54:27
Ha die Rinus!

Zoals je misschien al merkte kwam ik tijdens het plakken van tekst achter die andere regeling... maar deze discussie gaat toch ook gewoon over die Duitse AL? Vind het niet echt off-topic, en juist wel interessant  ;D maar als het hinderlijk is hou ik op hoor  ;)

De brancherichtlijn is slechts een richtlijn opgesteld door BZK; de regeling optische en geluidssignalen is de wettelijke regeling. De brancherichtlijn is feitelijk een nadere uitwerking van de regeling optische en geluidssignalen. Ze gelden dus beide, maar de brancherichtlijn is niet 100% bindend, al zal de rechter er zeker wel naar kijken.

Dat artikel 2 is inderdaad waar het om gaat. Ik had het artikel geinterpreteerd als dat het slechts Duitse en Belgische voertuigen voor Duitse en Belgische hulpdiensten mochten zijn, maar inderdaad, het gaat om Duitse/Belgische voertuigen TEN DIENSTE VAN politie en brandweer. Ten dienste van betekent m.i. dat het voertuig niet per se bij een politie/brandweerkorps in het buitenland in dienst moet zijn, maar dat het inderdaad ook huurauto's mogen zijn, zolang ze maar ten dienste van de hulpdiensten zijn.

Eindconclusie: ook de Duitse leenladder mag hier rijden met Duitse OGS (volgende keer ga ik meer tijd nemen om een artikeltje te lezen  ;)).... maar als het een Frans of Noors of Engels leenvoertuig zou zijn, niet.

Bedankt Rinus, leuk om zo die info te verzamelen!!!
greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 5 november 2005, 20:58:45
Ha die Rinus!

Zoals je misschien al merkte kwam ik tijdens het plakken van tekst achter die andere regeling... maar deze discussie gaat toch ook gewoon over die Duitse AL? Vind het niet echt off-topic, en juist wel interessant  ;D maar als het hinderlijk is hou ik op hoor  ;)

De brancherichtlijn is slechts een richtlijn opgesteld door BZK; de regeling optische en geluidssignalen is de wettelijke regeling. De brancherichtlijn is feitelijk een nadere uitwerking van de regeling optische en geluidssignalen. Ze gelden dus beide, maar de brancherichtlijn is niet 100% bindend, al zal de rechter er zeker wel naar kijken.

Dat artikel 2 is inderdaad waar het om gaat. Ik had het artikel geinterpreteerd als dat het slechts Duitse en Belgische voertuigen voor Duitse en Belgische hulpdiensten mochten zijn, maar inderdaad, het gaat om Duitse/Belgische voertuigen TEN DIENSTE VAN politie en brandweer. Ten dienste van betekent m.i. dat het voertuig niet per se bij een politie/brandweerkorps in het buitenland in dienst moet zijn, maar dat het inderdaad ook huurauto's mogen zijn, zolang ze maar ten dienste van de hulpdiensten zijn.

Eindconclusie: ook de Duitse leenladder mag hier rijden met Duitse OGS (volgende keer ga ik meer tijd nemen om een artikeltje te lezen  ;)).... maar als het een Frans of Noors of Engels leenvoertuig zou zijn, niet.

Bedankt Rinus, leuk om zo die info te verzamelen!!!


kom maar gauw langs zal ik je wel het een en ander bijbrengen  :laugh:


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #53 Gepost op: 5 november 2005, 20:59:47
Is goed, dan help ik het jou wel weer onthouden he  ;) ;D ;D ;D
greetz,  Enrique


N9213Q

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 5 november 2005, 21:01:45
Prettige manier van elkaar aanvullen en leuk om te volgen!  :)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #55 Gepost op: 5 november 2005, 21:04:39
Kijk, zo ervaar ik het dus ook! Het gaat er niet om wie er nou gelijk heeft, maar juist waarom iets al dan niet zo is. En al discussierende (op een forum, waar een forum immers voor bedoeld is  :)) leert men.

Thanx mensen!
greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 5 november 2005, 21:13:24
We zijn nooit te oud om wat te leren elke dag leren we weer wat
en zolang het maar een leuke discussie blijft vind ik het goed
groeten,
rinus


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #57 Gepost op: 6 november 2005, 12:37:43
De discussie is zeer inetressant geworden en ik weet waar ik alles terug kan vinden. Dank hiervoor. Zelf was ik er nog niet aan toe gekomen en had het uitgesteld tot ik weer op het werk zou zijn, waar het zo te vinden is.
In mijn regio zullen we er niet vaak mee te maken krijgen/hebben, voornamelijk met ruilvoertuigen bij de brandweer en als er weer eens een buitelands staatshoofd is. Maar als die politievoertuigen meenemen is dat niet uit Belgie of Duitsland, maar eerder uit Rusland of zoals een aantal jaren geleden uit de VS. En nee, ik heb hier geen foto's van.

Allen bedankt voor de gelverde informatie.

Jeroen ;)


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #58 Gepost op: 6 november 2005, 12:42:52
Waar kan ik dat geluidsfragment horen van deze ladder. ???
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 6 november 2005, 12:45:16
Waar kan ik dat geluidsfragment horen van deze ladder. ???

even een stukje terug gaan in deze topic daar heb ik de link naar de site van mijnsherenlaan geplaatst
groeten,
rinus