Ha die Rinus!
Zoals je misschien al merkte kwam ik tijdens het plakken van tekst achter die andere regeling... maar deze discussie gaat toch ook gewoon over die Duitse AL? Vind het niet echt off-topic, en juist wel interessant
maar als het hinderlijk is hou ik op hoor
De brancherichtlijn is slechts een richtlijn opgesteld door BZK; de regeling optische en geluidssignalen is de wettelijke regeling. De brancherichtlijn is feitelijk een nadere uitwerking van de regeling optische en geluidssignalen. Ze gelden dus beide, maar de brancherichtlijn is niet 100% bindend, al zal de rechter er zeker wel naar kijken.
Dat artikel 2 is inderdaad waar het om gaat. Ik had het artikel geinterpreteerd als dat het slechts Duitse en Belgische voertuigen voor Duitse en Belgische hulpdiensten mochten zijn, maar inderdaad, het gaat om Duitse/Belgische voertuigen TEN DIENSTE VAN politie en brandweer. Ten dienste van betekent m.i. dat het voertuig niet per se bij een politie/brandweerkorps in het buitenland in dienst moet zijn, maar dat het inderdaad ook huurauto's mogen zijn, zolang ze maar ten dienste van de hulpdiensten zijn.
Eindconclusie: ook de Duitse leenladder mag hier rijden met Duitse OGS (volgende keer ga ik meer tijd nemen om een artikeltje te lezen
).... maar als het een Frans of Noors of Engels leenvoertuig zou zijn, niet.
Bedankt Rinus, leuk om zo die info te verzamelen!!!