duitse ladderwagen

Auteur Topic: duitse ladderwagen  (gelezen 19301 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 6 november 2005, 12:49:37
even een stukje terug gaan in deze topic daar heb ik de link naar de site van mijnsherenlaan geplaatst
groeten,
rinus

Die reportage op die site werkt hiero al een tijdje niet... krijg alleen tekst en geen foto's ...iemand een directe link die ik in media player kan openen van bijv. een filmpje van de ladder ?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 6 november 2005, 12:54:19
Die reportage op die site werkt hiero al een tijdje niet... krijg alleen tekst en geen foto's ...iemand een directe link die ik in media player kan openen van bijv. een filmpje van de ladder ?

op pagina 4 heb ik de naam van de site van de kazerne geplaatst en ik kan hem gewoon openen en bekijken,want als je deze opent speelt gelijk het filmpje al ga even anders naar de gewone site van de kazerne mijnsherenlaan zie pagina vier

succes ???
succes

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 6 november 2005, 13:43:54
Mijne dames en heren,

hier in deze discussie zijn al diverse regels en wetten aan gehaalt.  Er is echter aan één detail geen aandacht geschonken. De sirene is geen Duitse sirene. De leenauto is dan wel van een Duits keteken voorzien maar is waarschijnlijk uit Zweden naar Duitsland geimporteerd door Metz. Ook in Duitsland is deze sirene niet toegestaan, dus is hij officiel in Duitsland niet inzetbaar.

Dus kom ik tot de conclusie dat deze sirene in Nederland én in Duitsland niet is toegestaan.

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 6 november 2005, 14:20:25
De leenauto is dan wel van een Duits keteken voorzien maar is waarschijnlijk uit Zweden naar Duitsland geimporteerd door Metz.

Bj de foto van Rinus staat Oslo... Dus ik neem aan dat de ladder oorspronkelijk uit Noorwegen komt. En tja daar hebben ze inderdaad dit soort sirenes...
Die je lekker hoort aankomen, beter dan sommige Nederlandse toetertjes.

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #64 Gepost op: 6 november 2005, 15:22:31
Bj de foto van Rinus staat Oslo... Dus ik neem aan dat de ladder oorspronkelijk uit Noorwegen komt. En tja daar hebben ze inderdaad dit soort sirenes...
Die je lekker hoort aankomen, beter dan sommige Nederlandse toetertjes.

Inderdaad de wagen komt oorspronkelijk uit OSLO deze wagen is ingeruild door metz zie het begin van de topic het eerste verhaal
succes
groeten,
rinus

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 6 november 2005, 16:41:37
Hahaha, dachten dat we klaar waren.... tja, als dat voertuig een sirene heeft die niet gebruikelijk is voor de Duitse diensten, is het dus inderdaad niet toegestaan (het is voor Belgische en Duitse voertuigen slechts toegestaan signalen te voeren onder de voorwaarde dat zij optische en geluidssignalen voeren overeenkomstig de voor hen in hun eigen land geldende wettelijke regels). Als die Noorse sirene niet conform de Duitse regels is, heeft Feuerteufel m.i. zeker gelijk. Mooi toch he, al die regeltjes  ;D...
greetz,  Enrique

m.j.oosthoek

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 6 november 2005, 17:00:03
Hahaha, dachten dat we klaar waren.... tja, als dat voertuig een sirene heeft die niet gebruikelijk is voor de Duitse diensten, is het dus inderdaad niet toegestaan (het is voor Belgische en Duitse voertuigen slechts toegestaan signalen te voeren onder de voorwaarde dat zij optische en geluidssignalen voeren overeenkomstig de voor hen in hun eigen land geldende wettelijke regels). Als die Noorse sirene niet conform de Duitse regels is, heeft Feuerteufel m.i. zeker gelijk. Mooi toch he, al die regeltjes  ;D...

Vriend,
Hij is in duitsland gekeurd als brandweerladderwagen (zie kenteken) voor een duits kenteken dus bij deze keuring is deze sirene goedgekeurd en is het gewoon een goedgekeurd voertuig volgens de duitse wet
maar deze topic houdt de mensen wel wakker

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 6 november 2005, 18:22:56
Kijk, dan is die dus gewoon volgens de Duitse regeltjes en mag ie gewoon in Nederland rijden. Gelukkig maar  ;D
greetz,  Enrique

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 6 november 2005, 18:44:31
Zeker weten dan kunnen we nog even genieten van deze wagen op zuid  :laugh: :laugh: :P

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #69 Gepost op: 6 november 2005, 22:19:20
Al met al een leuke discussie.

Ik lees echter OOK in de door jullie verzamelde regelgevingen het volgende:

motorvoertuig ten behoeve van de brandweer:
aan de voorzijde van het voertuig mag op een hoogte van 1,20 m boven het wegdek bovendien één
licht worden gevoerd, indien door de bouw van het voertuig het aan de voorzijde bevestigde licht niet kan worden waargenomen door op korte afstand vóór het voertuig rijdende bestuurders;

Betekent dit dat al die voertuigen met 2 lichten aan de voorzijde in overtreding zijn??

Wie het weet mag het zeggen. ???
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV