Mogelijk maar meer als 1x wat rook ingeademd? Misschien wel de luchtwegen verbrand?
Zelfs als er sprake van zou zijn is het nog geen enkele reden om MMT te laten komen aangezien een ambulanceverpleegkundige zich er prima meer kan redden. Als de ambulanceverpleegkundige het niet kan wordt het inderdaad tijd om deze dure professionals van de ambulances af te halen en ze te vervangen door goedkopere EHBO-ers.
Als ik op de kaart van Den Haag kijk zie ik dat de Majubastraat heel dicht bij het Haga ligt. Hagaziekenhuis is een traumacentrum. Ik begrijp dus niet dat er een chirurg of anesthesioloog per helikopter vanuit Rotterdam naar Den Haag moet komen.
Voorts zag ik vorige week in tv-programma De Monitor dat men in de regio Haaglanden protocol veel belangrijker vindt dan gezond verstand. Een ambulancechauffeur vertelde dat de meldkamer Den Haag een MMT stuurde voor een kind dat goed aanspreekbaar was na het aanraken van schrikdraad. De meldkamer vond het noodzaak om een electrocutieprotocol te volgen.