Middel hulpverlening (verkeersongeval 3 doden) N36 - Westerhaar-Vriezenveen 23-10-2016

Auteur Topic: Middel hulpverlening (verkeersongeval 3 doden) N36 - Westerhaar-Vriezenveen 23-10-2016  (gelezen 3523 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Dodelijk verkeersongeval op N36

Laatste update: 23-10-2016 | 22:24

Vriezenveen - Drie dodelijke slachtoffers en een zwaargewond slachtoffer na frontale aanrijding.

Op zondagmiddag 23 oktober, omstreeks 16.40 uur, vond er een zeer ernstig ongeval plaats tussen twee personenauto’s op de N36 bij Vriezenveen, ter hoogte van de op- en afrit Oosteinde. Bij dit tragische verkeersongeval zijn drie dodelijke slachtoffers en 1 zwaar gewond slachtoffer te betreuren. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval. Vast is komen te staan dat 1 auto op de verkeerde weghelft is beland, de oorzaak hiervan wordt nader onderzocht door de VOA (Verkeersongevallenanalyse) van de politie. De N36 is in beide richtingen tussen de op- en afrit Oosteinde in Vriezenveen tot 20.15 uur afgesloten geweest voor alle verkeer.

Rectificatie slachtofferbeeld
Met betrekking tot informatie over de identiteit en woonplaats van de dodelijke slachtoffers, die eerder door de politie naar buiten is gebracht via twitter, moet een rectificatie plaatsvinden. In dit proces is, ondanks alle zorgvuldigheid die we hierin betrachten, een pijnlijke fout gemaakt. Onze oprechte excuses voor het onjuiste beeld dat is neergezet. De juiste gegevens van de dodelijke slachtoffers zijn een 58-jarige man uit Appelscha, een 70-jarige man uit Schuinesloot en een 62-jarige vrouw uit Almelo. Het zwaargewonde slachtoffer is een 56-jarige vrouw uit Appelscha.
Samen sterk in de hulpverlening!

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Citaat van: Live link=msg=1453777 date=1477256870
Dodelijk verkeersongeval op N36
Misschien wordt het tijd dat de Nederlandse Politie niet te snel iets op twitter wil plaatsen. Waarom niet wachten tot "men" beschikt over de juiste informatie???? 98uiye

rinus007

• Senior gebruiker
Hoe bedoel je? Ik zie vooralsnog geen verkeerde berichtgeving buiten het feit dat vrij snel leeftijden en woonplaatsen van de slachtoffers vermeld zijn

Voederbietel

• Forum gebruiker
Citaat van: rinus007 link=msg=1453796 date=1477283746
Hoe bedoel je? Ik zie vooralsnog geen verkeerde berichtgeving buiten het feit dat vrij snel leeftijden en woonplaatsen van de slachtoffers vermeld zijn

Er is 2x keer iets aangepast, 1e keer leeftijd van de man uit Appelscha (60->58) en daarna de woonplaats van de vrouw. (Schuinesloot->Almelo)

Misschien is het inderdaad beter om eerst alleen de hoofdzaken te melden (3 slachtoffers en 1 gewonde) en pas later met de details te komen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Voederbietel link=msg=1453723 date=1477241859
Inmiddels door politie bevestigd dat er 3 dodelijke slachtoffers zijn.
Politie Overijssel ‏@POL_Overijssel
3/3 Politie doet nader onderzoek waarom 1 auto op de verkeerde weghelft is beland. ^mn

Een verschrikkelijk ongeluk. Twee doorgetrokken strepen op een 100km weg op een onoverzichtelijke plek.
Hoogstwaarschijnlijk is een van de voertuigen niet bewust op de verkeerde weghelft beland.

warhamstr

• Forum gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1453806 date=1477297005
Een verschrikkelijk ongeluk. Twee doorgetrokken strepen op een 100km weg op een onoverzichtelijke plek.
Hoogstwaarschijnlijk is een van de voertuigen niet bewust op de verkeerde weghelft beland.
Maak je dat op uit de foto's? Knap hoor!  :-\

En wmb, stopt "de Polisie" met Twitteren bij dit soort incidenten. Of iig met het verspreiden van detail info tijdens (!) het incident.

xgnoom

• Forum gebruiker
Citaat van: warhamstr link=msg=1453812 date=1477299705
Maak je dat op uit de foto's? Knap hoor!  :-\

En wmb, stopt "de Polisie" met Twitteren bij dit soort incidenten. Of iig met het verspreiden van detail info tijdens (!) het incident.
Deze weg staat bekend als een dodenweg, waar veel ongelukken gebeuren. Even googelen levert aantal dashcams op van gevaarlijke inhaalacties op de N36. Dus dan is het makkelijk om met grote stappen een conclusie te trekken puur op basis van de reputatie van deze weg.

Maar de oorzaak kan natuurlijk net zo goed een onwelwording, overstekend wild dier of een klapband oid zijn geweest.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: xgnoom link=msg=1453816 date=1477300560
Deze weg staat bekend als een dodenweg, waar veel ongelukken gebeuren. Even googelen levert aantal dashcams op van gevaarlijke inhaalacties op de N36. Dus dan is het makkelijk om met grote stappen een conclusie te trekken puur op basis van de reputatie van deze weg.

Maar de oorzaak kan natuurlijk net zo goed een onwelwording, overstekend wild dier of een klapband oid zijn geweest.

Ik rijd met enige regelmaat op deze weg en ik heb al de nodige gevaarlijke situaties gezien en meegemaakt. De weg nodigt uit om harder te rijden dan 100 terwijl er ook veel vrachtverkeer op zit. Ik heb al meer dan eens levensgevaarlijke situaties gezien bijvoorbeeld door een inhaalactie.

Het zou beter zijn om in het midden een verhoogde afscheiding te maken waardoor inhalen niet meer kan, landbouwverkeer is daar niet toegestaan dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Citaat van: RemRoof link=msg=1453827 date=1477308460
Ik rijd met enige regelmaat op deze weg en ik heb al de nodige gevaarlijke situaties gezien en meegemaakt. De weg nodigt uit om harder te rijden dan 100 terwijl er ook veel vrachtverkeer op zit. Ik heb al meer dan eens levensgevaarlijke situaties gezien bijvoorbeeld door een inhaalactie.

Het zou beter zijn om in het midden een verhoogde afscheiding te maken waardoor inhalen niet meer kan, landbouwverkeer is daar niet toegestaan dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Hoe kan de weg nou uitnodigen om harder te rijden? Het is tweebaans, met verkeer in beide richtingen. Als dat uitnodigt dan moet degene die die uitnodiging aanneemt twijfelen aan zijn rijgeschiktheid.
Hobby Bobby eenheid Den Haag