GRIP 1 Zeer Grote Brand (Lascentrum Ridderkerk B.V.) Nieuwland Parc - Alblasserdam 25-10-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Brand (Lascentrum Ridderkerk B.V.) Nieuwland Parc - Alblasserdam 25-10-2016  (gelezen 12592 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Fireball link=msg=1454287 date=1477505594
Hebben we in onze regio wel gehad, totdat je en paar keer een rekening krijgt met een uurtarief van heb ik jou daar voor de chauffeur en de wagen bij nacht en ontij. Daar konden we heel wat liters voor tanken. Dus nu een kleine aanhanger met een 600 liter tank erop en diverse jerrycans. Werkt heel goed. Is ook veel handiger in het veld met uitdelen. Zo'n grote tankwagen van een olieboer komt meestal niet ver als er overal slangen liggen.

Vooraf duidelijke afspraken met de oliehandelaar, dan kom je niet voor verassingen te staan.
Dat een grote wagen moeilijkheden zal hebben met de slangen is een punt, met jerrycans lopen sjouwen is ook niet alles.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1454290 date=1477508565
8 x TS = 3 x RV voor een vierkante dozen brand. Erg veel lijkt mij........

Werk jij niet volgens het door de brandweer ontwikkelde en geadverteerde zogenaamde kwadrantenmodel en heb je de afmetingen van de vierkante dozen gezien ?

De beginnende brand schijnt te zijn ontdekt in het magazijn door medewerkers van het bedrijf die ook een bluspoging hebben ondernomen, kennelijk heeft compartimentering niet gewerkt en zat de brand snel in het dak, ja dan is het bij dit soort bouwsels al gauw het afbrandscenario. Dus het nathouden belende percelen rest en daar heb je gelet op de afmetingen wel het nodige materieel voor nodig, vier autospuiten is dan echt niet overdadig. Verder kan ik mij voorstellen dat als je de "dakbrand" ziet als je aan komt rijden je snel de nodige hoogwerkers/ladders alarmeert.

Er zijn vier autospuiten daadwerkelijk ingezet, de autospuit voor het GWT telt niet mee en ook de autospuiten later ingezet voor het opruimen tellen ook niet mee evenals de herbezetting althans volgens de brandweer.

Vinkendrecht

• Forum gebruiker
  • Centralist GMC ZHZ; Bevelvoerder Brw Dordrecht
    • Vinkendrecht
Citaat van: tazbrw link=msg=1454321 date=1477531160
Ik tel  8x TS in je voorbeeld, vinkendrecht ;)

4x TS brandbestrijding
1x TS wts opbouw
1x TS herbezetten
2x TS opruimen
----- +
8x TS totaal bij de inzet ;-)

Of je nou 8x TS hebt ingezet bij deze melding kan je over discusieren.

Via Samsung Tablet

Brandpreventje had het over 8x TS voor een dozenbrand.
Voor de dozenbrand zijn er maar 5 ingezet.
groeten, Martin Vink Dordrecht

Fireball

• Senior gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1454335 date=1477553769
Vooraf duidelijke afspraken met de oliehandelaar, dan kom je niet voor verassingen te staan.
Dat een grote wagen moeilijkheden zal hebben met de slangen is een punt, met jerrycans lopen sjouwen is ook niet alles.

Nee, klopt, wat betreft de jerrycans. We hebben een soort rolcontainertje waarin de jerrycan gezet kan worden en ruimte is voor ademluchtflessen en andere dingen. Daarmee gaan de logistieke mensen langs de eenheden in het veld. Werkt goed.

bart007

• Senior gebruiker
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ  22 uur geleden
#Alblasserdam #Nieuwlandparc We zijn klaar met nablussen. Het materieel is ingepakt en terug naar de kazerne(s). Einde berichtgeving.
Jaap Paans ‏@BgmPaans  21 uur geleden
@BrandweerZHZ Dank aan alle korpsen binnen onze regio voor inzet, beschikbaarheid en deskundig optreden. Trots op onze mensen @VRZHZ
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

bart007

• Senior gebruiker
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Wie weet.... Maar geen interesse, ik houd het liever bij Manschap en Bevelvoerder. Ik stel de vraag alleen in kader van een discussie.

Citaat van: pompbediende link=msg=1454298 date=1477511554
Misschien had dat minder geweest als jij de leiding op je zou nemen vanachter je scherm in een oranje jas icl witte helm met 2 rode banden?  O0

Tja volgens mij zijn er dan toch echt 8 ingezet, afgezien van hun functie ter plaatse.

Ja ik probeer volgens het kwadrantenmodel te werken ja. En nog voor dat dat verzonnen was, wist ik al hoe je een brand in een pand waar "beheersbaarheid van brand" is toegepast kan aanpakken. Ja ik heb de afmetingen gezien. Sterker nog, ik ben één van de weinig hier die bv de BAG-viewer er bij pakt en zich verdiept in het oppervlakte en bouwjaar.

Jij spreekt over compartimentering en dat die niet gewerkt zou hebben. Weet jij of er compartimentering was toegepast (of niet)?

Als het pand correct gebouwd en gebruikt is hoef je de belende percelen niet nat te houden. Ik zie trouwens op de BAG-viewer en Google-maps geen omliggende panden die je nat zou moeten houden. Jullie? Het dichtsbijzijnde pand staat aan de overzijde van een brede weg. Als je dit moet nathouden is er in de vergunning verlening of het gebruik van het pand echt iets goed verkeerds gegaan. Maar goed ik geloof dan maar de OVD die hiertoe besloten heeft. Maar zo'n grote gevel heeft het pand van "Maat" niet dat je daar 4 TSen op moet zetten, toch!? Was dit een dakbrand of een gebouw in brand?

Oh de autospuit voor het GWT telt, niet mee. Leuk voor de collega's die hard gewerkt hebben. Hoe moet ik dat zien? De bemanning krijgt ook niet uitbetaald?

Citaat van: Thor link=msg=1454336 date=1477554753
Werk jij niet volgens het door de brandweer ontwikkelde en geadverteerde zogenaamde kwadrantenmodel en heb je de afmetingen van de vierkante dozen gezien ?

De beginnende brand schijnt te zijn ontdekt in het magazijn door medewerkers van het bedrijf die ook een bluspoging hebben ondernomen, kennelijk heeft compartimentering niet gewerkt en zat de brand snel in het dak, ja dan is het bij dit soort bouwsels al gauw het afbrandscenario. Dus het nathouden belende percelen rest en daar heb je gelet op de afmetingen wel het nodige materieel voor nodig, vier autospuiten is dan echt niet overdadig. Verder kan ik mij voorstellen dat als je de "dakbrand" ziet als je aan komt rijden je snel de nodige hoogwerkers/ladders alarmeert.

Er zijn vier autospuiten daadwerkelijk ingezet, de autospuit voor het GWT telt niet mee en ook de autospuiten later ingezet voor het opruimen tellen ook niet mee evenals de herbezetting althans volgens de brandweer.

warhamstr

• Forum gebruiker
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1454457 date=1477598659
...
Oh de autospuit voor het GWT telt, niet mee. Leuk voor de collega's die hard gewerkt hebben. Hoe moet ik dat zien? De bemanning krijgt ook niet uitbetaald?

Manmanman, ben je dan dwars?

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Ik zeg er zijn 8 TSen ingezet, een ander zegt een TS die een GWT op bouwt telt niet mee. Is ie nu wel ingezet of niet ingezet?

Citaat van: warhamstr link=msg=1454508 date=1477647690
Manmanman, ben je dan dwars?

warhamstr

• Forum gebruiker
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1454511 date=1477652539
Ik zeg er zijn 8 TSen ingezet, een ander zegt een TS die een GWT op bouwt telt niet mee. Is ie nu wel ingezet of niet ingezet?
Ja natuurlijk wel, Stonden een paar honderd meter verderop de pomp van de WTS in de rivier te hengelen.