Hulpverleningsforum
Blauw: Politie / Marechaussee / Handhaving => Blauwe voertuigen => Topic gestart door: ggj op 11 juli 2011, 19:11:36
-
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg269.imageshack.us%2Fimg269%2F6172%2Fimg3411w.jpg&hash=9e6caef67d9fc1953aadab9ff8549080) (http://imageshack.us/photo/my-images/269/img3411w.jpg/)
Dienst : Politie Utrecht
Soort voertuig : VROS
Merk : Audi A3
Kenteken : **-**-**
Bijzonderheden : -
Die heb ik een tijdje terug tot 2x toe in Utrecht zien rijden, maar niet op de foto kunnen krijgen >:(
Precies. Ze zijn alleen totaal niet tevreden over de eigen aanschaf. Maar dat terzijde. Je zal ook wel gek zijn als regio om niet in de poule mee te doen, een gratis auto waar je alleen maar dienst mee hoeft te doen en te schrijven. Dat is toch al het doel van het VHT/helmgras team.
Waarom niet? Die nieuwe VROS'en van Utrecht lijken mij wel goede auto's.
-
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg269.imageshack.us%2Fimg269%2F6172%2Fimg3411w.jpg&hash=9e6caef67d9fc1953aadab9ff8549080) (http://imageshack.us/photo/my-images/269/img3411w.jpg/)
Dienst : Politie Utrecht
Soort voertuig : VROS
Merk : Audi A3
Kenteken : **-**-**
Bijzonderheden : -
Ligt hier een 2.0 TDI in of een 3.2 V6?
-
Ligt hier een 2.0 TDI in of een 3.2 V6?
Ik zeg 3.2 V6 Quat. S-Tronic... ;)
Welke 2 voertuigen heeft Utrecht zelf rijden?
-
Ik heb ook wel eens een Audi A4 in Utrecht (Amersfoort) zien rijden, o.a. in Wegmisbruikers. Maar dat zijn dan geen voertuigen van het Utrechtse korps zelf toch?
-
Ik heb ook wel eens een Audi A4 in Utrecht (Amersfoort) zien rijden, o.a. in Wegmisbruikers. Maar dat zijn dan geen voertuigen van het Utrechtse korps zelf toch?
De Audi A4 Avants van Utrecht zijn zelf nooit bij WMB te zien geweest, waarschijnlijk dus een auto van het LPTV/BVOM zelf.
-
Ligt hier een 2.0 TDI in of een 3.2 V6?
Volgens RDW inderdaad een 3.2 V6. met iets van 250 Kilowatt. daarmee kan je een Renault Clio toch wel zowat bij houden 098uo
-
Volgens RDW inderdaad een 3.2 V6. met iets van 250 Kilowatt. daarmee kan je een Renault Clio toch wel zowat bij houden 098uo
Diezelfde 3.2 V6 benzine motoren (250pk) liggen ook in de VROS VW Golf R32 en de VW Passat voertuigen. Ik geloof dat de Audi's de 3.0TDI (+-230pk) uitvoering hebben O0
-
Diezelfde 3.2 V6 benzine motoren (250pk) liggen ook in de VROS VW Golf R32 en de VW Passat voertuigen. Ik geloof dat de Audi's de 3.0TDI (+-230pk) uitvoering hebben O0
Klopt, alleen hebben ze nu nog maar 1 VW Passat rondrijden. Ik vermoed dat ze nu nieuwe Passats hebben met 3.6 motoren. De nieuwe Audi's hebben zelfs 240 pk/500 Nm 8)
-
Normaal gesproken zijn dergelijke auto's begrensd op 250 km/u.
Geldt dat ook voor de VROS voertuigen of hebben ze hier de begrenzing eraf gehaald.
Zo ja, dan gaan ze pas echt hard.
-
Normaal gesproken zijn dergelijke auto's begrensd op 250 km/u.
Geldt dat ook voor de VROS voertuigen of hebben ze hier de begrenzing eraf gehaald.
Zo ja, dan gaan ze pas echt hard.
Komt best wat gewicht BIJ in zo'n voertuig. Maar ik kan me voorstellen dat in verhouding met bijv de Passat of A4 zo'n A3(tje) met zo'n forse motor best snel zou moeten zijn ;D .
Klopt, alleen hebben ze nu nog maar 1 VW Passat rondrijden. Ik vermoed dat ze nu nieuwe Passats hebben met 3.6 motoren. De nieuwe Audi's hebben zelfs 240 pk/500 Nm 8)
Ik geloof dat er geen gewone Passats zoals we die als VROS kennen, buiten de VS, leverbaar zijn met een 3.6 motor. In de VS rijden deze wel rond, 280pk. Je kan hier wel een Passat CC of een Passat R36 krijgen, beide hebben zo,n 3.6 motor (300 pk) . Maar deze heb ik nog nooit in NL gezien als VROS.. Nogal prijzig.. Zou wel leuk zijn ::) :D
-
De Passats in de poule zijn allen 3.2 V6 DSG's. De 3.6 V6 ligt alleen in de Skoda Superb-VROSSEN (met maar 260pk).
Maar goed, beetje oftopic. ::)
-
De Passats in de poule zijn allen 3.2 V6 DSG's. De 3.6 V6 ligt alleen in de Skoda Superb-VROSSEN (met maar 260pk).
Maar goed, beetje oftopic. ::)
Inderdaad een beetje "offtopic". Ik denk dat we de nieuwe passat 3.6 niet zijn rijden als VROS. De Skoda Superb is een "economisch" oplossing voor de passats. Vanwege het grote prijs verschil van iets meer dan €10,000.
-
Ik geloof dat er geen gewone Passats zoals we die als VROS kennen, buiten de VS, leverbaar zijn met een 3.6 motor. In de VS rijden deze wel rond, 280pk. Je kan hier wel een Passat CC of een Passat R36 krijgen, beide hebben zo,n 3.6 motor (300 pk) . Maar deze heb ik nog nooit in NL gezien als VROS.. Nogal prijzig.. Zou wel leuk zijn ::) :D
De nieuwe Passat is we degelijk leverbaar met 3.6 motor. Dat is geen R36 meer, maar een 'gewone' uitvoering, dus zeer onopvallend en met 300pk. Het lijkt me een logische vervanger voor de oude Passats (4WD, automaat en van VAG).
-
De nieuwe Passat is we degelijk leverbaar met 3.6 motor. Dat is geen R36 meer, maar een 'gewone' uitvoering, dus zeer onopvallend en met 300pk. Het lijkt me een logische vervanger voor de oude Passats (4WD, automaat en van VAG).
Zie mijn vorig bericht. De kans is erg klein dat die nieuwe passat een vervanger wordt van de nu rijdende. Dit heeft onder andere te maken met de prijs.
-
Op het topic: Onopvallende politie en KMar voertuigen is op het moment een discussie gaande over de Volkswagen Passat 3.6 en de Skoda SuperB 3.6. Momenteel schijnt er nog maar één Passat rond te rijden als VROS-auto. De rest is er allemaal uit. Ook rijden er 3 SuperB's rond. Waaronder 1 (of 2 is nog niet bekend) combi rond rijdt.
Mijn mening is: Het Landelijk Parket Team Verkeer (LPTV) zal geen koop doen naar de nieuwe Passat 3.6. Want deze is economisch gezien niet goed geschikt. Dit heeft onder andere te maken met de prijs. Laten we beginnen met de Skoda Superb:
Voor de Superb 3.6 liter V6 260 PK Energielabel F met het duurste pakket (Elegance Businessline) moet een bedrag van € 55.440 over gemaakt worden naar de Skoda dealer.
Voor de Superb combi 3.6 V6 260 PK Energielabel F met het duurste pakket (Elegance Businessline) moet een bedrag van € 56.990 over gemaakt worden naar de Skoda dealer.
Dan nu de Volkswagen Passat:
Voor de Passat 3.6 liter V6 300 PK Energielabel E met het duurste pakket (highline) moet een bedrag van €63.790,- over gemaakt worden naar de Volkswagen dealer.
Voor de Passat Variant 3.6 liter V6 300 PK Energielabel E met het duurste pakket (highline) moet een bedrag van €65.190,- over gemaakt worden naar de Volkswagen dealer.
Een groot verschil qua prijzen, vinden jullie niet? De combi scheelt ten opzichte van de Variant bijna €10.000.
-
Ik zou toch liever de combi en de variant nemen dan de gewone..
geeft mij een beter gevoel..
-
Prijzen zijn niet echt van belang voor aanschaf van (on)opvallende voertuigen. Jij noemt de consumentenprijs, BTW/BPM betaald de overheid al niet én meestal gaat het om goeie deal's met de importeur. Grote kans dat men toch (ook) nog een aantal Golfjes er bij krijgt ;)
Wat ''een beter gevoel'' is is ook niet belangrijk. Anders dan bij de regionale opvallende voertuigen wordt er bij een VROS wél gekeken
- waar hebben we hem voor nodig.
- wat moet hij kunnen
- hoe rijd het voertuig
etc.
Qua gewicht valt het ook wel mee, in een opvallend voertuig liggen veel meer spullen dan in een VROS-auto.
Maar goed, dit is een koffie-dik-kijk-topic. We weten het nog niet en gaan het vanzelf zien ....
-
Prijzen zijn niet echt van belang voor aanschaf van (on)opvallende voertuigen. Jij noemt de consumentenprijs, BTW/BPM betaald de overheid al niet én meestal gaat het om goeie deal's met de importeur.
Daarnaast worden ze ook nog eens geleased.
-
De nieuwe Passat is we degelijk leverbaar met 3.6 motor. Dat is geen R36 meer, maar een 'gewone' uitvoering, dus zeer onopvallend en met 300pk. Het lijkt me een logische vervanger voor de oude Passats (4WD, automaat en van VAG).
Klopt. De nieuwe Passat wel, maar ik had het over zijn voorganger. Die we nu kennen als VROS. Dat zou inderdaad een logische vervanger zijn voor de huidige Passats. En komt er nog 50pk bij ook O0 300pk in een onopvallende Passat sedan/variant -kwijlt weg- :-* O0
-
Daarnaast worden ze ook nog eens geleased.
Alleen onderhoud en brandstof via lease-maatschappij. Worden gewoon aangekocht, anders kom je niet onder de BPM, BTW uit.
-
En wat zouden de vervangers worden voor de nu nog rijdende R32? Een R of de GTI? Regio Twente schijnt een GTI te hebben. Iemand al enig idee?
-
En wat zouden de vervangers worden voor de nu nog rijdende R32? Een R of de GTI? Regio Twente schijnt een GTI te hebben. Iemand al enig idee?
Maar goed, dit is een koffie-dik-kijk-topic. We weten het nog niet en gaan het vanzelf zien ....
-
En wat zouden de vervangers worden voor de nu nog rijdende R32? Een R of de GTI? Regio Twente schijnt een GTI te hebben. Iemand al enig idee?
Twente heeft 2 Golfjes 6 GTD rijden. Dat is de diesel uitvoering van de GTI met 170 pk.
Die voertuigen zijn volgens mij opgebouwd door het BODW team.
-
Hierbij de GTI die momenteel in Twente rijdt.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg263.imageshack.us%2Fimg263%2F5893%2Fgtios.jpg&hash=9ba9345a8fe073dba8b12fb19c0e5a1d)
-
Hierbij de GTI die momenteel in Twente rijdt.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg263.imageshack.us%2Fimg263%2F5893%2Fgtios.jpg&hash=9ba9345a8fe073dba8b12fb19c0e5a1d)
Is dit een VROS of een OS? Mooie foto en auto trouwens! :-)
-
Is dit een VROS of een OS? Mooie foto en auto trouwens! :-)
Dit betreft een OS.
-
Dit betreft een OS.
Beide GTI's van Twente zijn VROS, het is juist de GTD die OS is. Heb van alle voertuigen foto's waarop dat duidelijk te zien is.
-
Beide GTI's van Twente zijn VROS, het is juist de GTD die OS is. Heb van alle voertuigen foto's waarop dat duidelijk te zien is.
Sorry voor de hele late reactie. Als je wilt, zou je dan de foto's willen uploaden? :)
-
Staan allemaal op flitsservice ;) Vermoed dat GGJ ze daar ook vandaan heeft 0098
-
Alleen die van de GTD, die andere heb ik ergens anders gevonden ;) Kan ze nu alleen niet uploaden, dus die komen later wel.
-
Staan allemaal op flitsservice ;) Vermoed dat GGJ ze daar ook vandaan heeft 0098
Oké, dank je wel! :)