Wordt een mooie auto. Vanaf november is dat dus mijn nieuwe werkplek. Echter qua uiterlijk (o.a. blauwe verlichting) zal er nog het eea extra worden opgezet.Je gaat dus bij de RAVU werken Pedro? Welke post?
Dat van dat onderstel heb je correct. Echter er zijn wel meer partijen binnen Nederland die een laagmodel MB hebben besteld (A en/of B-auto).Ik krijg net een foto toegestuurd van de nieuwe ambu's van RAVU. ''het uiterlijk is anders'' maar, ik zie nog steeds een Miesen Bonna 212L. Die carroserie is een Miesen en Visser gaat daar uiterlijk niet veel aan kunnen veranderen, want de ruiten en blauwe units achter en voor hebben gewoon een vorm die vastligt en waar niets aan veranderd kan worden. Maar ik ben erg benieuwd hoe de ambu eruit ziet als hij klaar is.
Dus dat op die foto een Miessen staat...dat kan best kloppen. Echter het uiterlijk van de Visser V is anders dan die jij op de foto hebt gezet ;).
En ja..de RAVU is mede-opbouwer van de Visser V en hebben er een tiental in bestelling staan. Volgens mijn laatste gegevens (van een koploper wagenpark RAVU) van gisteren worden de eersten half oktober afgeleverd. Maar goed...eerst zien en dan geloven. Ben wel benieuwd wanneer ik erin mag gaan werken. De stahoogte zou eindelijk voldoende zijn om rechtop te staan.
Ook bekend welke er uit gaan, vermoedelijk alle oude tussen 2005 en 2006 zeker ?
en wisseling van het nieuwe model is misschien ook een mooie gelegenheid om de terberg (ans pans) ambulances op te ruimen ook al zijn deze nog niet zo heel oud.
er zou zelfs mogenlijk nog een visser type 3 in actieve dienst zijn, 09-151, kan het kenteken niet controleren want het is onduidelijk op die foto maar dat voertuig moet van 2003 of 2004 zijn. en wisseling van het nieuwe model is misschien ook een mooie gelegenheid om de terberg (ans pans) ambulances op te ruimen ook al zijn deze nog niet zo heel oud.
Een chauffeur van een van de Utrechtse ANS voertuigen die ik laatst ergens op een EHBO sprak gaf juist aan dat er recent wederom wijzigingen zijn geweest aan de ANS en dat hij nu voldeed voor het werk waar ze hem voor gebruikte (en dat ze voor dat werk ook in een E-klasse te weinig ruimte hebben)zei ik iets over een terberg pans ans e050 nou mooi dat ie voor B vervoer voldoet
Bedoel je deze?die bedoelde ik, maar als ik het kenteken intik bij de RDW dan kennen ze hem niet meer dus hij rijd niet meer rond in NL.
Bedoel je deze?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg24.imageshack.us%2Fimg24%2F3497%2F09151p.jpg&hash=3761afb2738e39734f1cc08133f4b998)
Z'n type wagen rijd er ook bij Bronts een ex ravu want als ik goed heb gekeken staat er achter in het glas nog de afdruk van de ravu sticker.;)
Ik weet alleen dat ie bij Bronts onder nummer 106 rijd.
Tav de MB-ster: die ster is niet terug te vinden op het basisvoertuig van Miesen en dus ook niet op de aan de binnenkant verbouwde 'Visser 5' zoals die vanuit Leeuwarden wordt geleverd. Op de plek op de motorkap is een geel plaatje aangebracht en het andere op de gril is vervangen door een zilverkleurige:Ik ben erg benieuwt of Visser dat embleem op de motorkap zou monteren, op de foto's die ik tot nu toe heb gezien blijkt inderdaad dat Miesen en Amstra voor dat plaatje kiezen, een goede oplossing vind ik. Maar als Visser een eigen logo monteerd dan vind ik dat wel een klasse uitstraling hebben. Mooier dan het gele plaatje. Misschien is dat Visser embleem alleenvoor de show, we gaan het morgen wel zien als de eerste word afgeleverd. 098uo
En ik bedoel natuurlijk volgende week woensdag 1 November, in plaatst van morgen. 1 November word de Visser5 afgeleverd volgens de eerder geplaatst nieuws berichtjes. e050 :D
En de eerste is afgeleverd in het Utrechtse.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/396527 (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/396527)
BRON: www.rtvutrecht.nl (http://www.rtvutrecht.nl)
plaats toch even de foto, omdat ik zelf een hekel heb aan linkjes doorklikken :P. Het is een mooie ambulance geworden, dit model e-classe vind ik ook nog eens erg mooi. Gewoon een ster inderdaad, dat is wel appart zonder ster vind ik dit model er een beetje vreemd uitzien. Een Visser ornament had ik ook mooi gevonden.Dit type ambu's heb ik ook altijd al heel mooi gevonden. Waarom zijn er steeds minder van? Bieden ze echt zoveel minder plaats aan personeel, patiënt, uitrusting? In Duitsland zie je ze eigenlijk ook bijna niet meer, en dan eerder als B-ambulances voor ziekenvervoer, nooit meer als primaire "Rettungswagen".
foto rtv utrecht
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg51.imageshack.us%2Fimg51%2F1490%2Fvisser6800a55c09720.jpg&hash=ef773e992954cd3b53b40c7c27100633) (http://imageshack.us/photo/my-images/51/visser6800a55c09720.jpg/)
Dit type ambu's heb ik ook altijd al heel mooi gevonden. Waarom zijn er steeds minder van? Bieden ze echt zoveel minder plaats aan personeel, patiënt, uitrusting? In Duitsland zie je ze eigenlijk ook bijna niet meer, en dan eerder als B-ambulances voor ziekenvervoer, nooit meer als primaire "Rettungswagen".
Ze doen me een beetje denken aan deze voertuigenvolgens mij is de opbouw ook hetzelfde op een paar kleine aanpassingen na
http://www.youtube.com/watch?v=Pam9Y1RO9Zs (http://www.youtube.com/watch?v=Pam9Y1RO9Zs)
wwwrescue911de
Ze doen me een beetje denken aan deze voertuigen
wwwrescue911de
volgens mij is de opbouw ook hetzelfde op een paar kleine aanpassingen naklopt niet helemaal :D er zijn wat gelijkenissen, maar als je foto's zou vergelijken dan zie je duidelijk verschillen, dus ik zoek even een paar fotokes. 0098
Het zit als ik het goed heb zo in elkaar: Visser kon geen verlengde Mercedes onderstellen meer meer krijgen van de gebruikelijke leverancier (ik neem aan Binz?) dus moesten ze op zoek naar een ander verlengd onderstel, en alleen Miesen krijgt deze onderstellen nog aangeleverd.Ik ben degene die als eerste op dit forum heeft gemeld dat Binz was gestopt met de levering van de chassis' :) ik vond een zweeds bericht van de leverancier aldaar, die verklaarde dat binz de verleng winkel sluit en dat ze overgingen naar de Miesen ambulances.
Mercedes heeft daarbij tegen Miesen gezegd dat alle merktekens van Mercedes aan de buitenkant van het voertuig verwijderd moeten zijn (de reden waarom dit zo is, is bij mij onbekend).
Visser heeft voor Utrecht de auto's bij Miesen besteld, alleen Miesen levert kant en klare ambulances af en geen kale onderstellen. Amstra is de officiële importeur van Miesen in Nederland dus ze gaan dacht ik vanaf Amstra naar Visser toe en die bouwt vervolgens achterin het interieur en levert de ambulances aan Utrecht.
Hele gecompliceerde situatie, omdat Utrecht zo gehecht is aan zijn lage Mercedessen en Visser als leverancier daarvan ;)
krijg net een foto door gestuurd, erg mooi bewerkt. erg bedankt voor het doorsturen..... O0
bron personeelblad ravu
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg850.imageshack.us%2Fimg850%2F681%2Fravu.jpg&hash=a35359d5cd72fc18755cafa1352229c6) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/ravu.jpg/)
En hoe zit het nu met amber signallering? Of is dat al besproken hier in het topic..
Nu ook in Nederland bij Amstra. Dit is het basismodel zoals ze ook naar Visser Leeuwarden gaan, waar ze op het moment bezig zijn met de eerste auto's voor de RAVU. Het interieur, zoals op de foto's te zien is, is beperkt zoals bij een hulpambulance. Het interieur is dus niet zoals ze de wagens bij de RAVU in gebruik gaan nemen. Achter de blauwe kappen is nog voldoende ruimte om amber en evt groen te plaatsen.
Zoals al eerder aangegeven, de Visser 5 is een Miesen ambulance die door Visser aan de binnenkant wordt aangepast en aan de buitenkant past Visser de verlichting nog iets aan (bijv amber).
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg850.imageshack.us%2Fimg850%2F681%2Fravu.jpg&hash=a35359d5cd72fc18755cafa1352229c6) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/ravu.jpg/)
...
Ik denk toch dat de kale miesen direct vanaf Miesen Bonn naar Visser Leeuwarden gaat, wat moet Amstra met een kale carosserie waar ze zelf niets aan hoeven te doen, en waar ze ook nog eens geen plek voor hebben want de parkeerplaats bij Amstra Geldermalsen is al zo klein. Van Bonn duitsland naar brabant en dan naar Leeuwarden......denk t niet. ...
Een wat late reactie, maar wat men mij bij Amstra vertelde, was dat de import wel degelijk via Amstra gaat. Zij zijn de importeur en ook al vindt Visser dat een jammer, de ambu's gaan wel van Bonn naar Gelderland ( ;)) naar Leeuwarden. Dat is ook gelijk de reden waarom Visser geen reclame maakt voor de Visser 5: die bestaat namelijk niet.
De RAVU heeft een contract met Visser afgesloten voor de reguliere vervang van het huidige wagenpark en aangezien het model Visser 5 gestrand is, heeft Visser aan moeten kloppen bij Amstra / Miesen voor het basisvoertuig.
Voor de liefhebbers: het kenteken van de 09134 is 59-SKV-5.
Grappig, de 59-SKV-5 komt er als Binz uit rollen... ;)
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=59skv5 (http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Alle-diensten/Kentekeninformatie-opvragen.aspx?kenteken=59skv5)
Wel jammer dat men gekozen heeft voor de 250 CDI met 204 pk.
Zn 4 cylinder loopt toch een stukje minder spoepel dan de 6 cylinders van MB!
Een wat late reactie, maar wat men mij bij Amstra vertelde, was dat de import wel degelijk via Amstra gaat. Zij zijn de importeur en ook al vindt Visser dat een jammer, de ambu's gaan wel van Bonn naar Gelderland ( ;)) naar Leeuwarden. Dat is ook gelijk de reden waarom Visser geen reclame maakt voor de Visser 5: die bestaat namelijk niet.een late reactie is ook altijd welkom :D. miss wat zeikerig, maar het impoteur schap kan wel via amstra lopen en de papierwinkel/bestelling ook, maar dan hoeft die auto daar nog niet langs zijn geweest, die kan gewoon direct vanaf bonn naar Leeuwarden op transport zijn gezet majah (dat bedoelde ik dus eigenlijk).
Wel jammer dat men gekozen heeft voor de 250 CDI met 204 pk.Mjah dat klopt wel, maar geloof me maar dat dit een stevig doorontwikkelde motor is, en met een paar balans assen in de motor haal je veel trillingen weg ;)
Zn 4 cylinder loopt toch een stukje minder spoepel dan de 6 cylinders van MB!
Zal Binz ze dan wel verlengen voor Miesen en niet voor Visser terwijl Binz samen met Nilson en Visser in een ontwikkelings samenwerking zaten voor de ontwikkeling van een lage Duitse auto en de iets hogere Visser V voor de Nederlandse markt? :-\ ???Ik snap er niets meer van :o Dat Binz niet meer op grote schaal gaat verlengen was duidelijk, maar waarom zouden ze dan voor Miesen kiezen, dit bedrijf ging een paar jaar geleden bijna failliet, en ze leveren maar een enkele verlengde mercedes af (voorheen dan he, nu hebben ze bijna het alleen recht).
Op de site van de RDW staat hij inderdaad ook als BINZ
foto damensterBen benieuwd hoe hij eruit ziet met OGS! Ben ook benieuwd wanneer ik hier de eerste mag zien rondrijden
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg444.imageshack.us%2Fimg444%2F5488%2Fdamenster.jpg&hash=3c00658492a543f6881cde6e81c217fa) (http://imageshack.us/photo/my-images/444/damenster.jpg/)
09-126 is inmiddels ook op de foto gezet en zal dus ook op korte termijn afgeleverd worden. het is een slechte foto dus plaats hem hier niet. :P
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet met OGS!
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zitten de blauwe LED's verstopt in deze auto?
De 126 is dus ook nieuw waar staat deze momenteel.Op het moment van de foto word er een proefrit mee gereden, met handelaars kenteken dus op dat moment stond ie nog niet op kenteken. Daarom denk ik dat de 26 nog bij Visser staat en op korte termijn word afgeleverd aan ravu.
Zal ik jou verhaal maar is gaan checken voor je ? O0 Woon er 3 min vanaf namelijk 0098maak er dan gelijk een paar fotokes van en plaatst ze hier, ik heb er pas 5 ;D 098uo
Op het moment van de foto word er een proefrit mee gereden, met handelaars kenteken dus op dat moment stond ie nog niet op kenteken. Daarom denk ik dat de 26 nog bij Visser staat en op korte termijn word afgeleverd aan ravu.
1 per week was een uitspraak van een ravu chauf in dit topic, mogelijk is ie dan al afgeleverd, al denk ik dat 1 per week toch best een krappe planning is. en 1 per week zou betekenen dat de 26 nu al bij ravu zou moeten zijn..... 0098
(die foto die ik van de 26 heb is echt te slecht die kan ik hier echt niet plaatsen 998765)
Mooie plaatjes Laurens!Klopt, daar kom je als tweede te zitten. Verder alles wel mooier weggewerkt als in de Visser 4. Ook de leende onder de spiegels is een leuke optie ( ook van schuin achter nog goed te zien) Minpuntje tav de signalering vind ik wel de laag geplaatste blauwe leende aan de achterkant. Met een beetje auto erachter zie ke ze al niet meer.
Inderdaad niet ruim. Hoe doen ze dat als er een tweede vpk of arts mee moet? Het lijkt me een klapstoeltje boven het Lifepak, maar dan kan je echt je kont niet meer keren.
groeten,
Marcel.
Ik ben bang dat ook de signalering aan de voorzijde tegen gaat vallen. Het zit dermate laag dat je alleen op je spiegels écht lampen naar voren hebt. Geen knipperende koplampen, geen lampen in het midden van het voertuig. Maar daar gaan ze, hoop ik, op tijd achter komen.
Ik ben bang dat ook de signalering aan de voorzijde tegen gaat vallen. Het zit dermate laag dat je alleen op je spiegels écht lampen naar voren hebt. Geen knipperende koplampen, geen lampen in het midden van het voertuig. Maar daar gaan ze, hoop ik, op tijd achter komen.
Heel veel mogelijkheden zijn er niet om het aan te passen ... Wellicht nog een lamp achter de voorruit?Nou zou ik niet direct zeggen!!
Nou zou ik niet direct zeggen!!
Net als de Brandweer drie van die rondjes in de bumper of van die rondjes hoog naast de gril of toch twee blokjes in de gril?
Dat samen met een dashboardflitser!
Zou ook niet verkeerd staan als de twee binnenste koplampen als wigwag zouden werken.
Inderdaad ;) De koplampen zijn Xenon en dus niet zou eenvoudig van wigwag te voorzien (het kan wel, maar je ziet het nog nauwelijks in Nederland).Is het mogelijk om het grote licht (indien niet mogelijk; de dagrijverlichting) te laten alterneren, wat gewone (niet xenon) verlichting is?
Is het mogelijk om het grote licht (indien niet mogelijk; de dagrijverlichting) te laten alterneren, wat gewone (niet xenon) verlichting is?
Het alterneren van dagrijdverlichting heeft nauwelijks meerwaarde, die zitten nog lager als de blauwe ledjes én op de zelfde breedte van het voertuig.Dat weet ik zo net nog niet. Als ik naar de dagrijlichten van mijn Audi A6 kijk, die zijn megafel ook al zitten ze bij mij op de plaats van het mistlicht (Audi S6 dagrijlicht).
De 126 heeft die blauwe lampjes in de bumper ook verder op de hoeken staan. bij de 126 zitten ze meer aan de kant van de koplamp, en bij de 134 zitten ze verder naar de gril toe en net onder het bermlicht/breedstraler (lamp tussen koplamp en gril in) :Pfoto's zijn slecht want ik heb ze een beetje vergroot en daarna uitgeknipt. ik gebruik ze alleen even voor de vergelijking, want ik kan wel iets beweren, maar bewijs is leuker :D
foto's zijn slecht want ik heb ze een beetje vergroot en daarna uitgeknipt. ik gebruik ze alleen even voor de vergelijking, want ik kan wel iets beweren, maar bewijs is leuker :D
126 ravu foto damenster
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg208.imageshack.us%2Fimg208%2F8906%2F126ravudamenster.jpg&hash=42e5a08aa1cc386483c9c3b6e483e262) (http://imageshack.us/photo/my-images/208/126ravudamenster.jpg/)
134 ravu foto HVbarneveld ( hier al eerder gepost)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg401.imageshack.us%2Fimg401%2F9069%2F134ravuhvbarneveld.jpg&hash=af9455db32674e16037f71a00273bed3) (http://imageshack.us/photo/my-images/401/134ravuhvbarneveld.jpg/)
Ja klopt, de 126 staat in Soesterberg bij wagenparkbeheer. De 126 komt straks op post Utrecht Diak te staan.
Vwb het gelijktijdig knipperen van de blauwe led's, bij de 126 knipperen ze om en om. Er worden er in de aankomende periode nog 10 geleverd.
Het dashbordlicht is mooi te zien op het demovoertuig (filmpje Zweedse ambu die ik van de week gepost heb) Heeft ook mijn voorkeur.
Sterker nog weet het antwoord al :-)Of zijn ze op die datum aan de handelvoorraad/gebruikte voertuigen bestand van visser toegevoegd (want Visser zou dan ook de nieuwe eigenaar zijn ;) ). Het zou appart zijn dat deze vooertuigen uitdienst gaan, met toch een respactabele km. stand, en direct op die dag al doorverkocht zijn aan een nieuwe eigenaar..... :)
De kentekens van de 126 en 134 zijn op 15-11-2011 en 2-11-2011 opnieuw op eigenaar gezet.
Sterker nog weet het antwoord al :-)Ik snap je vraag best, het is interessant om te weten waar die oude voertuigen naartoe gaan, maar ik denk dat we daar niet of moeilijk achter komen. De ambu's worden ingeruild bij Visser, zoals ravu voorheen ook deed, en daarna zullen ze aangeboden worden op de site van visser bij de gebruikte voertuigen. Op die site staat trouwens al even een Visser 4 voor verkoop maar dan wel met een archief foto van 5 jaar terug, dus mogelijk hebben ze dit al vooraf op de site gezet als een soort aankondiging voor de licting van 50 stuks :o visser 4 ambulances die de komende maanden vervangen gaan worden.
De kentekens van de 126 en 134 zijn op 15-11-2011 en 2-11-2011 opnieuw op eigenaar gezet.
Ik ben vorig jaar tijdens een repatriëring in Zwitserland ( Visp) ook een type 4 tegen gekomen van de lokale ambulanciers.Deze foto heb ik hier ergens al eens geplaatst. Op dat moment was ik ervan overtuigd dat deze zwitsers ambu een gebruikte NL visser4 was, maar later bleek dat deze ook gewoon nieuwt verkocht worden door een ambulanzmobile leveranciers/dealerschap in die regio. (visser en ambulanzmobile hebben tenslotte een samenwerkingsverband)
Omdat het allemaal zo snel ging heb ik geen goede foto kunnen maken. :-\
Kijk dat is goed nieuws! Waar blijven trouwens de foto's van de 09-126?
Ik zal kijken of ik vandaag op het Diak kom...zal ik wat maken.
Nieuwe Ambu Visser5 is een Bins kijk maar op RDW. ;)
Nieuwe Ambu Visser5 is een Bins kijk maar op RDW. ;)Het verlengde onderstel is van Binz, de carosserie die erop is gebouwt is van Miesen en hij is verder afgewerkt door Visser. Lees het topic even door zou ik zeggen.... ;)
Oeps was ondertussen het spoor bijster geraakt 98uiyeJe hebt gewoon gelijk hoor, het is een Miesen Bonna 212L afgewerkt door Visser Leeuwarden
:)Ook prima hoor, maar met de naam Miessen niet aan te melden bij RDW en de verzekering.Super dat je die info over de nieuwe voertuigen plaatst, weet ik gelijk dat mijn bron geen foto's meer plaatst. ::)
Naast Miessen is er nog een Duitse leverancier betrokken voor de zijwanden, dus hang er maar een mooie naam aan.
Voor mij blijft het gewoon een MB. Én met een ster op de motorkap. Mooi stuk nieuw gereedschap toch? O0
Vandaag gaat de 09-128 in dienst,hij staat op post Maarssen.
Momenteel operationeel zijn de 09-126, 09-128, 09-132, 09-134 en de 09-135
... Ben benieuwd welke de volgende wordt ...
O0 De 09138 is weer in dienst vanaf heden middag. De schade viel wel mee hoor. gisteren de 09128 ingezet op post Maarssen.
Vanmiddag binnengekomen uit het verre Friesland; de 09114. De 09127 staat nog bij het schadebedrijf.
De meeste wagens worden gemaakt voor de Duitse markt, daar gebruiken ze meestal iets lichtere motoren. Deze wagens worden in Duitsland ook alleen maar ingezet als B-wagen. Misschien daarom dat ze ook alleen maar de 250CDI konden krijgen?In Duitsland word nog maar een enkele mercedes e classe als ambulance afgeleverd.
Als ik kijk naar de 2.1/2.2CDI motoren, in de sprinters met leeggewicht van ook een 2800kg, zoals deze E-classe, geven deze op een 300.000km (toch meestal voor de automaat en de sprintshiften) problemen, de handgeschakelde wagens soms nog vroeger. Daarom hou ik mijn hart vast dat het met deze wagens ook zo zal zijn.
Onze oude e-klasse 20-133 (nu de 09-121) Visser 4 had zoveel koppel dat de banden niet slipte op het wegdek maar slipte tussen velg en band, met alle vervelende gevolgen van dien. Dus voldoende koppel is goed, je kunt een voertuig ook 'over het paard tillen'. 98uiye
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg687.imageshack.us%2Fimg687%2F7262%2Fafb0280.jpg&hash=7682bbf4a277ae6dc8e6e76d8d99f93e) (http://imageshack.us/photo/my-images/687/afb0280.jpg/)
foto BPW109
mooie foto O0
Er ontbreekt bij het nieuwere exemplaar iets aan de striping op de motorkap, dunkt mij... 998765
Ik denk dat de 'volledige' striping er vreemd uit ziet met die knik in die motorkap. Is slechts een gokje overigens.Best mogelijk, maar een soortgelijke knik zie je ook in het oudere model rechts ernaast... 0098
Volgende vraag, wie weet het kenteken van de nieuwe 09-135?
**-SRV-4
De nieuwe voertuigen van de RAVU met standplaatsen op een rij:
09-114 Vader Rijndreef
09-121 Vinkeveen
09-126 Utrecht Diakonessenhuis
09-128 Maarssen
09-132 Woerden
09-134 Amersfoort Centrum
09-135 Amersfoort
Wie vult aan en welke voertuigen volgen?
hebben die nieuwe ambu's een vaste plek?? want ik kwam vanacht de 09-114 & 09-124 tegen in baarn
Dienst: RAVU
Post:WoerdenUtrecht Vaderrijndreef 998765
Roepnummer: 09-114
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: MB E-klasse Miesen
Kenteken: 47-SXD-8
Bijzonderheden:
9121 staat nog op Soesterberg en de volgende is de 9127.
De 09-127 kwam ik afgelopen week in Leeuwarden op de Zwettebrug tegen. Gok dat deze binnenkort ook richting Utrecht gaat.
Toevallig ook gezien welk kenteken deze ambulance had?
En een video van de 09-126 met spoed in Utrecht,
Youtube-User 112Purmerend
A1 *** NIEUWE AMBU *** 09-126 NAAR EEN ONBEKENDE MELDING (http://www.youtube.com/watch?v=0ltJHbROtTg#ws)
Erg mooie voertuigen als je het mij vraagt
Knippert de dagrijverlichting (ledstrips onder in de bumper) nou mee?
En een video van de 09-126 met spoed in Utrecht,
Youtube-User 112Purmerend
A1 *** NIEUWE AMBU *** 09-126 NAAR EEN ONBEKENDE MELDING (http://www.youtube.com/watch?v=0ltJHbROtTg#ws)
Erg mooie voertuigen als je het mij vraagt
Het betreft zeker een erg mooi voertuig!Daarentegen wel op de spiegels... de vraag is of dit net zo effectief is als bijv. een dashboardflitser.
Wel opvallend trouwens dat er geen signalering aanwezig is op grill / binnen spiegel hoogte.
Daarentegen wel op de spiegels... de vraag is of dit net zo effectief is als bijv. een dashboardflitser.
Jongens, was even bij Visser in Leeuwarden en heb ook gezien dat ze de 09-124 aan het maken zijnIk heb in de post hiervoor het lijstje aangepast en zag dat de 24 nog geen standplaats heeft, en ik heb eigenlijk ook nog geen foto van dit voertuig gezien. Heeft iemand meer info over deze auto.
Ik heb in de post hiervoor het lijstje aangepast en zag dat de 24 nog geen standplaats heeft, en ik heb eigenlijk ook nog geen foto van dit voertuig gezien. Heeft iemand meer info over deze auto.
(en voor de personen die zich nu bedenken dat er ook nog geen foto van de 40 is, http://damenster.deviantart.com/gallery/9920696#/d4nox03 (http://damenster.deviantart.com/gallery/9920696#/d4nox03) ;) )
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg819.imageshack.us%2Fimg819%2F2117%2Fafb0299.jpg&hash=1af2507897549637e0172e4cdb80c099) (http://imageshack.us/photo/my-images/819/afb0299.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ambu 9141 van binnen.
Ik zag gister de nieuwe 125 mij tegemoet rijden vanaf de post bij het Diak, en geloof het of niet, deze had WITTE LED-flitsers in de grill. Weet iemand of de andere hier ook mee uitgerust zijn?
Ik denk dat jij een oud type hebt gezien, de huidige 09125 is uit 2009.
62-JKZ-7
Die voertuigen hebben toch witte strobes in de koplampen? Michel spreekt over witte leds in de grill.
Klopt, alleen de volgende vraag is of deze in het rijtje kan met nieuwe voertuigen. En zo kwam het mij dus over dat de 125 mischien nieuw was.
09-114 Utrecht Vader RijndreefNu de RAVU volop wordt gealarmeerd via P2000 kunnen we waarschijnlijk meerdere ambulances aan een post koppelen.
09-121 Vinkeveen
09-124 Utrecht Diakonessenhuis
09-126 Utrecht Diakonessenhuis
09-127 Maarssen
09-128 Maarssen
09-132 Woerden
09-134 Amersfoort Centrum
09-135 Amersfoort Centrum
09-140 Doorn
09-141 Doorn
we zijn weer up to date 0098 mooie foto's trouwens O0
0726146 | Ambu 09-146 (Regionale Ambulancevoorziening Utrecht) |
0726145 | Ambu 09-145 (Regionale Ambulancevoorziening Utrecht) |
Nu de RAVU volop wordt gealarmeerd via P2000 kunnen we waarschijnlijk meerdere ambulances aan een post koppelen.p2kflex 2025
0726146 Ambu 09-146 (Regionale Ambulancevoorziening Utrecht) p2kflex 2025
0726145 Ambu 09-145 (Regionale Ambulancevoorziening Utrecht)
Deze 2 zouden bijvoorbeeld in Amerongen kunnen staan.
Ja klopt, de 143 en 144 staan momenteel gestationeerd op post Amersfoort Noord.Zijn dit de nieuwe ambu's en betekent dat, dat er daar geen oude meer staan? Hoeveel staan er eigenlijk op die post? Twee toch?
de 09-116 staat klaar bij Visser ;)
http://damenster.deviantart.com/gallery/9920696#/d4ozdby (http://damenster.deviantart.com/gallery/9920696#/d4ozdby)
09-114 Utrecht Vader Rijndreef
09-116 Nieuwegein (?)
09-121 Vinkeveen
09-124 Utrecht Diakonessenhuis
09-126 Utrecht Diakonessenhuis
09-127 Maarssen
09-128 Maarssen
09-132 Woerden
09-134 Amersfoort Centrum
09-135 Amersfoort Centrum
09-140 Doorn
09-141 Doorn
09-116 Nieuwegein (?)Gezien de vele uitrukken in die plaats zelf en omliggende plaatsen denk ik haast van wel.
09-121 VinkeveenZo ook de 09-122
Ik snap je vraag best, het is interessant om te weten waar die oude voertuigen naartoe gaan, maar ik denk dat we daar niet of moeilijk achter komen. De ambu's worden ingeruild bij Visser, zoals ravu voorheen ook deed, en daarna zullen ze aangeboden worden op de site van visser bij de gebruikte voertuigen. Op die site staat trouwens al even een Visser 4 voor verkoop maar dan wel met een archief foto van 5 jaar terug, dus mogelijk hebben ze dit al vooraf op de site gezet als een soort aankondiging voor de licting van 50 stuks :o visser 4 ambulances die de komende maanden vervangen gaan worden.Ik vermoed dat er een paar in België rondrijden. Werd doorverwezen uit ander forum naar dit topic. Ik ben vanuit Utrecht verhuisd naar Gent, België en daar rijden over het algemeen van die grote bakken rond. Wat schetste mijn verbazing nou afgelopen week? Zie ik een Utrecht-type ambu rondrijden, nummerbord gecheckt, maar het was wel een Belgisch kenteken. Natuurlijk niks om foto's te maken bij de hand maar ik hou mijn ogen open. T is overigens hier wel een samengeraapt zooitje aan ambulances zeg. Dan mis ik het Utrechtse wagenpark (en de drietoon) wel hoor!
Je suggereerd dat de 2 voormalig ravu ambulances een nieuwe NL eigenaar hebben maar dit zie ik ook niet zitten en puur weer door de km stand en leeftijd, een prive dienst koopt niet snel een voertuig met 3 a 4 ton op de teller, en ze zullen richting de 3,5 a 4 ton gaan vermoed ik.
Ik denk meer dat deze voertuigen voor export aangeboden gaan worden. Er rijden al een paar visser 4 ambu's in finland rond, en daar is de visser een apparte verschijning omdat ze daar over het algemeen binz rijden. Ik heb nog steeds het vermoeden dat visser een verkoop punt/dealer in finland hebben of een inkoper die de voertuigen hier in NL haalt. Ze hadden in NL bijvoorbeeld de voormalig 01-112 visser 4 te koop staan, dat was die ene met de standaard stalen velgen, en laat ik een gelijk voertuig nou een week later op de foto zien met LM-velgen in fins jasje. :D
Ik vermoed dat er een paar in België rondrijden. Werd doorverwezen uit ander forum naar dit topic. Ik ben vanuit Utrecht verhuisd naar Gent, België en daar rijden over het algemeen van die grote bakken rond. Wat schetste mijn verbazing nou afgelopen week? Zie ik een Utrecht-type ambu rondrijden, nummerbord gecheckt, maar het was wel een Belgisch kenteken. Natuurlijk niks om foto's te maken bij de hand maar ik hou mijn ogen open. T is overigens hier wel een samengeraapt zooitje aan ambulances zeg. Dan mis ik het Utrechtse wagenpark (en de drietoon) wel hoor!Net even in mijn foto archief gezocht, er zijn 3 belgische diensten die een Visser4 hebben of hebben gehad. De ambu die jij tegen kwam was waarschijnlijk van ambulance Bruxelloises. De afstand Gent Brussel is best te doen voor deze prive dienst.
Hoezo Primeur? Er heeft vast wel iemand een gele auto gefilmt
Wat een ontzettend lelijke ambu's.... Lijkt me ook erg onprettig om in te werken.. iemand ervaring mee?
hij zal er vast meer gehad hebben, veel meldingen gaan niet via de pager.
En blijft de vraag waar lage auto's als A auto worden aangeschaft?
wisseling van het nieuwe model is misschien ook een mooie gelegenheid om de terberg (ans pans) ambulances op te ruimen ook al zijn deze nog niet zo heel oud.
Een chauffeur van een van de Utrechtse ANS voertuigen die ik laatst ergens op een EHBO sprak gaf juist aan dat er recent wederom wijzigingen zijn geweest aan de ANS en dat hij nu voldeed voor het werk waar ze hem voor gebruikte (en dat ze voor dat werk ook in een E-klasse te weinig ruimte hebben)Ik had een vermoeden dat die terberg ambulances eruit gingen. Ik zie net de
09-114 gespot bij het Westfriesgasthuis in Hoorn.
Had helaas geen fotocamera bij me dus ik heb de foto's gemaakt met de camcorder.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg152.imageshack.us%2Fimg152%2F3570%2Fs2870007border.jpg&hash=85e2b8b06e8f9518e8506498405b58d5)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg594.imageshack.us%2Fimg594%2F6770%2Fs2870008border.jpg&hash=91951a7162275455bbd056d23a3126d2)
De 09-114 is toch een A-ambulance? Wat doet deze dan zo ver uit de buurt?Bewaakte patient? Of iemand met instabiele fracturen... of of ... en zelfs als het een simpel B-ritje is, dat je A auto bent betekend niet dat je niet hoeft te werken....
De 09-114 is toch een A-ambulance? Wat doet deze dan zo ver uit de buurt?Ik zie ook geregeld wagens van Amsterdam hier in de regio rijden O0
niet meer van deze tijd z'n lage (kleine) auto,
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2F16-6.jpg&hash=6df0771d57073bf6c5c8bd84e5d29780)Heb deze nu enkele keren vanaf Noord zien vertrekken. Gok dus dat deze daar nu (tijdelijk) staat. De 144 staat niet meer op Noord
Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Post: AmersfoortCentrum (?)Noord
Roepnummer: 09-135
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz E250CDI BINZ/Visser
Kenteken: 08-SRV-5
Byzonderheden:
Nja het is bekend dat de RAVU geen vaste posten heeft voor de voertuigen, dus dat is niet bij te houden ;)Klopt. Ben benieuwd of daar een bepaalde reden voor is.
Een belangrijke reden is dat er (veel) verschil zit in het aantal kilometers wat gereden wordt vanaf de posten. In de stad Utrecht worden gemiddeld genomen minder kilometers verreden, terwijl bijvoorbeeld vanaf de post Doorn er wat meer worden verreden. Dit zou er met vaste ambu's op neer komen dat een ambu van de post Doorn bijvoorbeeld na 4 jaar aan zijn kilometers zit en de Utrechtse ambu pas na 6. Door de ambu's te rouleren zijn de verreden kilometers wat beter gelijk te houden, zodat ze uiteindelijk met ong een zelfde leeftijd en km-stand vervangen kunnen worden. Bedrijfseconomische reden dus.Zijn jullie al een beetje gewend aan de nieuwe auto's? was gisteren in Amersfoort met de Zorgambu lage mercedes, maar de chauffeur die ik daar sprak was niet echt te spreken over de wegligging/comfort en de hoogte van de vering ivm drempels... Verschil wat hem opviel met de auto waar ik mee was (13-451) was oa rijhoogte en hoogte van de wangen van de banden, en de blauwe kappen over de verlichting die volgens hem bij jullie niet te leveren waren... verdere indeling is bij jullie wel heel anders, de 451 heeftnatuurlijk een stuk minder materiaal aan boord, en heeft oa de evac-chair naast de brandcard bij de achterdeur staan..
Ik zag enige tijd geleden een dergelijke ambulance rijden met de laatste drie cijfers 403. Kon niet zien of deze van de RAVU was. Weet iemand hier meer over?
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg717.imageshack.us%2Fimg717%2F2512%2Fimg2708m.jpg&hash=a1538590f7dc4b8be9174ee7d67952e1) (http://imageshack.us/photo/my-images/717/img2708m.jpg/)
Soort voertuig: Zorgambulance
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: 09402
Kenteken: 47-XDS-9
Standplaats: -
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Bijzonderheden: De 09401 en 09403 zijn hetzelfde als deze geworden
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg411.imageshack.us%2Fimg411%2F1984%2Fimg2833s.jpg&hash=11bfc0d2070b60f9a5b73e9fd03deb59) (http://imageshack.us/photo/my-images/411/img2833s.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg201.imageshack.us%2Fimg201%2F7323%2Fimg2853l.jpg&hash=b423626489122430ea3aceb6daf10c10) (http://imageshack.us/photo/my-images/201/img2853l.jpg/)
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: 09127
Kenteken: 64-SXF-1
Standplaats: - Maarssen
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Bijzonderheden:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg7.imageshack.us%2Fimg7%2F2131%2Fimg2816xz.jpg&hash=1c2c86ba4b7e0815d0a60062b6b0d3e3) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/img2816xz.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg824.imageshack.us%2Fimg824%2F7835%2Fimg2867re.jpg&hash=101b0dd8e54ebe35952701a56ffa6567) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/img2867re.jpg/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg207.imageshack.us%2Fimg207%2F1764%2Fimg2876h.jpg&hash=b4e843d92b3b1b64cc7450258117d2fa) (http://imageshack.us/photo/my-images/207/img2876h.jpg/)
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: 09128
Kenteken: 94-SVJ-7
Standplaats: - Maarssen
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Bijzonderheden:
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg15.imageshack.us%2Fimg15%2F3053%2Fimg2704tb.jpg&hash=708a60a4aca491aa349532bbab7afe05) (http://imageshack.us/photo/my-images/15/img2704tb.jpg/)
Merk voertuig: Mercedes
Roepnummer: 09140
Kenteken: 51-TGN-8
Standplaats: - Doorn
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Bijzonderheden:
ZIjn de andere niet alleen blauw gestript? Ik dacht dat namelijk gezien te hebben toen die mij voorbij kwam op de snelweg.
Nee, zat in de bus toen de 09401 voorbij kwam en die is precies hetzelfde. ;)
De SoundOff Intersector :http://www.soundoffinc.com/warnamber/surfacemnt/sm_Intersector.html
http://www.petershotnews.nl/nieuws/17089/duikers-in-problemen-in-vinkeveen-ambulance-in-brand.html (http://www.petershotnews.nl/nieuws/17089/duikers-in-problemen-in-vinkeveen-ambulance-in-brand.html)ik zag op foto 14 een Ambulance van ex Amsterdam-Amstelland? of is die een recente voertuig van de regio Amsterdam-Amstelland want ik zie geen roepnummer
Oeps
Staat toch echt 13-171gezien, ik ben gewend dat ze de roepnummer op de deur plakt ivp op het raam
Staat toch echt 13-171
gezien, ik ben gewend dat ze de roepnummer op de deur plakt ivp op het raam
Naar verluit is de ambulancebouwer Amstra uit Geldermalsen failliet, op 31 juli 2012 is het faillissement uitgesproken.
Ik vond het al zo lang duren voordat ik weer nieuwe lage ambulances op de foto zag. Visser kreeg via Amstra een kale Miesen ambulance aangeleverd, Amstra was de NL-se importeur van Miesen ambulances. Ik ben wel eens wat kritisch over Visser maar hier kunnen ze ook echt niets aan doen, en dan doel ik op eventuele vertraging in levering, en dan te bedenken dat ze in november 2011 bij de eerste nieuwe lage mercedes al 1,5 jaar vertraging hadden. e050 Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.Was de Vries Ambulances, nu DRV ook niet altijd importeur van Binz? Ik heb daar een X aantal jaren geleden eens een middagje meegelopen en toen was dat wel zo.
Was de Vries Ambulances, nu DRV ook niet altijd importeur van Binz? Ik heb daar een X aantal jaren geleden eens een middagje meegelopen en toen was dat wel zo.klopt, DRV was of is Binz importeur, DRV verkoopt over het geheel gezien weinig ambulances meer, sinds de naamsverandering lijkt het totaal ingezakt.
Maar kan best zijn dat ze de import stopgezet hebben, toendertijd hadden ze er vrijwel geen een verkocht in twee jaar. Dan zou het inderdaad kunnen dat Amstra dat overgenomen heeft.
Peter,
Welk kenteken heeft die weet je dat ? Het is volgens mij de oude 127
Jep, de 09-138 is inmiddels ook een nieuwe. Sinds deze week operationeel.
Staat momenteel op post Doorn.
Ik heb 3 weken terug ook een ambulance met 09 er opzien rijden was ook een MB E250CDI Binz Visserhttp://www.miesen.de/download/?prospekt.bonna.pdf (http://www.miesen.de/download/?prospekt.bonna.pdf)
dit ertikel heeft wel foto's :)het moest natuurlijk ''artikel'' zijn e050
http://www.dichtbij.nl/lekstroom/regionaal-nieuws/artikel/2432529/twee-ongelukken-achter-elkaar-op-utrechtseweg.aspx (http://www.dichtbij.nl/lekstroom/regionaal-nieuws/artikel/2432529/twee-ongelukken-achter-elkaar-op-utrechtseweg.aspx)
de opbouw komt niet buiten de originele auto......dus waarom zou je er niet langs kunnen kijken??de opbouw komt welzeker voorbij de orginele E-klasse, kijk maar eens de bestuurdersportier en de opbouw, en uit eigen ervaring weet ik dat je moeilijk langs de opbouw kan kijken, ik vind het raar dat de rdw dit goedkeurd!
de opbouw komt welzeker voorbij de orginele E-klasse, kijk maar eens de bestuurdersportier en de opbouw, en uit eigen ervaring weet ik dat je moeilijk langs de opbouw kan kijken, ik vind het raar dat de rdw dit goedkeurd!Deze verlengde E-Klasse uitvoering is iets langer dan de normale station uitvoering. Niet zodanig langer dat hij door de RDW afgekeurd zou moeten worden.
Nee de 09-118 is nog een Visser 4, 6 cilinder.Kunnen we dit lezen dat jij de voorkeur geeft aan de Visser 4 (oude) t.o.v. de Miesen (nieuwe)?
Er fijne auto.
Net als o.a. de 146, 142, 144, 148
Kunnen we dit lezen dat jij de voorkeur geeft aan de Visser 4 (oude) t.o.v. de Miesen (nieuwe)?Voor zover ik begrepen heb, ik rij er niet dagelijks op, is de nieuwere wat oncomfortabeler, oa door wat plattere banden, en is de rijhoogte aan de krappe kant dus moet er ver teruggeremd worden voor drempels... dat was bij de oudere minder nodig
Kunnen we dit lezen dat jij de voorkeur geeft aan de Visser 4 (oude) t.o.v. de Miesen (nieuwe)?
Dacht het al. Nieuwere wagens ogen misschien wel beter, maar zijn daarom niet altijd beter naar comfort.
Gunther,
Inderdaad, dit kun je daaruit opmaken. Ik rijd het liefst nog met een Visser 4 6 cillinder.
De 09-111 en de 09-136 zijn nog niet vervangen.
Gr
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2F15-19_zpsfe8c44b4.jpg&hash=1e943ba101660b55898448afd1b48e26)
Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Post: Wisselend
Roepnummer: 09-143
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz E250CDI / Binz / Visser
Kenteken: 7-KKR-02
Byzonderheden: Eerste met nieuwe contourmarkering en roepnummer in de rode band? Geen extra rode/blauwe streep.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi404.photobucket.com%2Falbums%2Fpp121%2FJerommeke88%2F15-19_zpsfe8c44b4.jpg&hash=1e943ba101660b55898448afd1b48e26)Dit is volgens de nieuwe richtlijnen
Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Post: Wisselend
Roepnummer: 09-143
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz E250CDI / Binz / Visser
Kenteken: 7-KKR-02
Byzonderheden: Eerste met nieuwe contourmarkering en roepnummer in de rode band? Geen extra rode/blauwe streep.
Jammer van SOL op het dak, ziet er niet uit, ook het roepnummer in de rode band vindt ik er niet uit zien. Mislukt Visser voertuig zou ik zeggenZo is het tenminste duidelijk dat het een ambulance is.
Jammer van SOL op het dak, ziet er niet uit, ook het roepnummer in de rode band vindt ik er niet uit zien. Mislukt Visser voertuig zou ik zeggen
Jammer van SOL op het dak, ziet er niet uit, ook het roepnummer in de rode band vindt ik er niet uit zien. Mislukt Visser voertuig zou ik zeggenLigt niet aan Visser, zo zijn de stripingregels sinds dit jaar.
Mooie voertuigen om te zien ja (en om in te rijden) Alleen lijkt het mij als ambulancebroeder niet fijn om er in te werken. :-\Daar zijn de meningen onder de ambu plegen verschillend over, sommige vinden het fijn dat alles compact bij elkaar zit en dat ze niet uit de gordel moeten om iets te pakken, maar er zijn inderdaad ook genoeg plegen die liever wat meer ruimte hebben. De Wietmarscher containers van Brabant gaan er overigens uit omdat deze weer te groot zijn, teveel ruimte is dus ook weer niet prettig.
(https://lh4.googleusercontent.com/-eCZqE4dF-NQ/UjV5exikeeI/AAAAAAAADCM/I96bU4tRMcw/w731-h548-no/09-124.JPG)
Dienst: RAVU
Post: ?
Roepnummer: 09-124
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz E250CDI / Binz / Visser
Kenteken: 27-TGL-5
Bijzonderheden:
Wat mij opvalt aan deze lage types is dat er een oranje zwaailamp ontbreekt. Volgens de richtlijnen moet er rondom zichtbare oranje signalering gevoerd/ gemonteerd worden...... maar dat is volgens mij niet de voorgeschreven oranje obstakelverlichting.RDW keuringseisen hebben niets te maken met optische signalen op hulpverleningsvoertuigen. In het begin van dit topic is dit overigens besproken
Wie weet hoe dat zit, of voldoen ze niet aan de RDW eisen?
Wat het comfort betreft zijn de meningen meer verdeeld dan wordt gedacht..... geen fatsoenlijke 2e stoel van waaraf kan worden behandeld.
De nieuwe 09-123. Er komen er nog 8 wat ik heb begrepen.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs7.postimg.org%2Fne1ns0dl3%2Fimage.jpg&hash=ecd80f7e08cc280c0013e8c5bcf09020) (http://postimg.org/image/ne1ns0dl3/)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs11.postimg.org%2Fkx6kqs96n%2Fimage.jpg&hash=1bd553c1a7b41ee021ca831d7c312ffa) (http://postimg.org/image/kx6kqs96n/)
09-125 is als allerlaatste afgeleverd.
Wie weet het kenteken van de 09-125?
8-XZX-79
www.facebook.com/ambumedia (http://www.facebook.com/ambumedia) >> albums
Dankjewel. Weet je toevallig ook het kenteken van de 09-136?
6-KPT-58
Ja, en daarna, bij de eerstvolgende vervanging eindelijk over op de bussen. Het wordt wel tijd voor een fatsoenlijke en ergonomisch meer verantwoorde ambu waarin je achterin ook nog wat kan doen als pleeg of arts zonder je rug te verkl**en.
Dankjewel! Dat is het rijtje van de RAVU-ambu's nu compleet.
Ik neem aan dat je 6-KTP-58 bedoelt (6-KPT-58 is namelijk een Volvo).
En wanneer gaan ze de eerste E-Klasse's weer vervangen?Net voor de grap toch es opgezocht.. 1 van de eerste nieuwe was de 09-134, 59-SKV-5, deze ambu is 25-10-2011 op naam gezet. (bron RDW)
(https://pbs.twimg.com/media/CXVhaSJWAAA7xR4.jpg:large)Collewijn Groep 20:31 - 28 dec. 2015Collega Silvester onderweg met ambulance (versnellingsbak defect )
Zijn het automatische of handgeschakelde bakken. Als het een automaat is, worden de bakken wel eens gespoeld?Automaten.
Zijn het automatische of handgeschakelde bakken. Als het een automaat is, worden de bakken wel eens gespoeld?Naar mijn weten is er op dit moment geen handgeschakelde ALS of BLS ambulance in NL.
Of de bak wordt te zwaar belast c.q. de auto en de componenten zijn te licht voor alles wat wordt meegesleept.Deze bak is niet te licht, hij is berekend voor een auto met 500Nm koppel, want dat heeft die gekke 4 cilinder diesel. Dezelfde versnellingsbak ligt ook in een
Reden te meer naar "echte" ambu's over te gaan. Maar al met al: het blijft techniek.Serieus...? dit is een goede auto, waarom denk je dat 80% van de ambulances Mercedessen zijn.
Ik bedoel niet het merk, dat zit wel goed. Maar meer het type, een Sprinter (bijna heel Nld) versus een E-klasse(alleen de RAVU en een enkele repatriërings auto)Daar hebben inderdaad meer personen wat vraagtekens bij ;)
De ambulance hangt met de achterwielen in de lepel omdat deze achterwielaandrijving heeft. Als je de bak echt af wil schrijven, moet je hem met de voorwielen in de lepels gangen.En dat zeg je tegen een automonteur en Mercedes Fan.. ;) Maargoed ik bedoel te zeggen dat ik vermoed dat deze bak een heel eind op is.
Over taxi's, kilometerstand en leeftijd weet ik genoeg. De bak spoelen na iedere 125000 kilometer en je verkoopt de auto nog met de eerste bak en ruim 800.000 kilometer op de teller.8 Ton .. sow dat had ik dan weer niet verwacht.. dat is zeker een nette km stand.
Maargoed het blijven ambulances, dus warm rijden, en rustig rijden zit er niet altijd bij. ;)Bij een taxi wel? Ik zal even speuren. Ik moet nog ergens een filmpje hebben van het spoelen van een bak. Zelfs van een ambulance.... Weliswaar een Chevy, maar toch, en niet eens uitgevoerd bij de dealer.
Het mankement stond er overigens al gewoon bij.Collewijn Groep 20:31 - 28 dec. 2015Collega Silvester onderweg met ambulance (versnellingsbak defect )[/tweet]
Bij een taxi wel?Maar wou je dan een taxi met een ambu vergelijken, die taxi hobbelt van A naar B net als de rest van het verkeer, bij die e klasse ambulance komt er wat meer bij kijken dacht ik zo.
De RAVU heeft inmiddels een Sprinter van Groningen overgenomen als PICU / NICU auto. Ik zag deze week ook een VW T5 als B auto rijden. Gaat de RAVU zo voorzichtig aan toch richting de grotere modellen? Hoe zijn de laatste ontwikkelingen van de E klasse wat betreft chassisverlenging, opbouwmogelijkheden tot ambu? De eerste E klasse voertuigen zijn onderhand aan de 5 jaar dus tijd om alweer aan vervanging te gaan denken. Wat wordt het?De lage B ambu's worden omgenummerd naar ALS ambulances
De lage B ambu's worden omgenummerd naar ALS ambulancesDe 45-XRL-9 Mercedes E klasse lage ambulance was voorheen de 09-404, en is nu omgenummerd naar 09-151. en de 07-XKH-1 lage merc ambu was voorheen de 09-403, en is nu omgenummerd naar 09-150
https://twitter.com/ValentijnW/status/784654667603177472 (https://twitter.com/ValentijnW/status/784654667603177472)
De lage B ambu's worden omgenummerd naar ALS ambulances, en in plaatst daarvoor worden VW T5 B ambulances ingezethttps://www.facebook.com/ambumedia/photos/a.602918573142397.1073741842.226579677442957/849481931819392/?type=3&theater (https://www.facebook.com/ambumedia/photos/a.602918573142397.1073741842.226579677442957/849481931819392/?type=3&theater)
Op de website van Binz kom je nog wel diverse verlengde MBs tegen o.m. een G-XXL, maar geen woord meer over ambulances. Vroeger wel, dus .....Klopt, Binz levert sinds 2009 zelf geen lage ambulance meer. Op basis van de Mercedes E W212 hebben ze geen ambulance meer opgebouwd/ontwikkeld.
de RAVU gaat vanaf 2017 gebaseerd op een ander (lees hoger) type ambulances over. Welk merk/model is nog niet bekend, wel dat het niet meer de lage E-klasse wordt. De 150 en 151 zijn om de druk op de A auto's te verlagen en mede daarom de VW transporter voor de B auto's gekochtdank voor de aanvulling, worden alleen de oude 403 en 404 omgenummerd en vervangen door Vw T5 B-ambulances of volgen er nog meer?
dank voor de aanvulling, worden alleen de oude 403 en 404 omgenummerd en vervangen door Vw T5 B-ambulances of volgen er nog meer?
Jawel, het gaat toch gebeuren. In de loop van 2017 gaat ook de RAVU over op Sprinters! Dat wilden al jaren geleden meerdere chauffeurs en verpleegkundigen. Ergonomie (werkruimte) betreft en verkeersoverzicht hadden bij de RAVU-top blijkbaar geen prioriteit. Als het klopt dat er geen lage MB chassis meer verlengd kunnen/mogen worden kan het dus eindelijk wel.2017 gaat de RAVU niet meer redden voordat de eerste Sprinter geleverd wordt ;)
2017 gaat de RAVU niet meer redden voordat de eerste Sprinter geleverd wordt ;)Mooie ontwikkeling! Ik vraag me alleen dan wel af hoe de ambulances er van buiten uit gaan zien en hoe ze qua bedienen van binnen gaan worden voor de chauffeur.
Vorige week zijn pas de definitieve handtekeningen gezet. Miessen gaat er de eerste helft van 2018 6 leveren en Visser 5 stuks. Reden van twee leveranciers weet ik (nog) niet, mogelijk dat de vervanging zo sneller gaat. Inrichting van binnen wordt bij beide hetzelfde, die ontwerpen waren al een tijdje klaar. Verder komen er nieuwe OvDG en Rapid Responder voertuigen op basis van de VW Touran. Ook door beide opbouwers geleverd.
Mooie ontwikkeling! Ik vraag me alleen dan wel af hoe de ambulances er van buiten uit gaan zien en hoe ze qua bedienen van binnen gaan worden voor de chauffeur.Dat is mij ook nog niet duidelijk.
Maar dat is wel weer een hele andere opbouw. Otaris ipv de vlakke Miesen. Welke soort ambulances gaan het worden dan? Of wordt het een mix?
En nummer 2, de eerste die door Visser geleverd is! Iets anders dan die van Miessen maar zeker zo innovatief en comfortabel. 09-102, gaat elk moment de weg op!
Maar dat is wel weer een hele andere opbouw. Otaris ipv de vlakke Miesen. Welke soort ambulances gaan het worden dan? Of wordt het een mix?Mix, zowel miessen als visser gaan de ambulances opbouwen. Dit is waarschijnlijk gedaan om zo te garanderen dat ze alle voertuigen in 2 jaar tijd kunnen vervangen.
Mix, zowel miessen als visser gaan de ambulances opbouwen. Dit is waarschijnlijk gedaan om zo te garanderen dat ze alle voertuigen in 2 jaar tijd kunnen vervangen.
Van binnen moeten de voertuigen nagenoeg identiek zijn, is wel.zo handig voor het personeel. De buitenkant is minder belangrijk, daarnaast heeft iedere opbouwer wel zijn eigen uiterlijk
Officieel vanaf vandaag, maar waarschijnlijk pas het weekend of maandag, de 09-107, standplaats nog niet bekend, Visscher, verbeterde versie van de 101/102
Iemand meer info over deze ambulance? 09-529. is dit een nieuwe opleidingsambu?
Foto komt van onderstaand AD-artikel.
(https://images1.persgroep.net/rcs/8sVXAIY30PE-_ZWu0BQ_XfrJwQM/diocontent/144291404/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9)
https://www.ad.nl/dossier-aanslag-utrecht/zo-beleefden-ambulancemedewerkers-de-tramaanslag-ik-dacht-shit-nu-is-het-echt~a6226cd1b/
Standplaatsen:
09-101 Zeist
09-102 Vaderrijndreef Utrecht
09-104 onbekend
09-107 Diak
de 09-529 is een opleidingsvoertuig voor de chauffeurs.
Voor zover ik weet zijn de 102 104 en de 107 allemaal identiek aan mekaar.