0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
112 en dan...? Wanneer deze meldster met haar mobiele telefoon 112 belt, komt dit gesprek binnen bij de 112 alarmcentrale van de Landelijke Eenheid in Driebergen.Nadat de telefonist aan de meldster gevraagd heeft of zij de politie, brandweer of ambulance wilt spreken en in welke plaats, wordt zij doorverbonden met de Meldkamer Ambulancezorg Hollands Midden. De centralisten van de Meldkamer Ambulancezorg Hollands Midden in Den Haag gebruiken bij het afhandelen van 112-meldingen het triagesysteem ProQA.ProQA zorgt er voor dat 112-meldingen volgens een straks schema van vraag en antwoord worden afgehandeld, zodat zo snel mogelijk de urgentie van en de juiste inzet op de betreffende melding kan worden bepaald.Hierdoor kan, afhankelijk van de aard van de melding, al binnen 30 seconden tot 2½ minuut een beeld worden gevormd van de toestand van de patiënt, en wordt de meest passende medische zorg worden ingezet. Dit kan een ambulance zijn, maar ook een verwijzing naar de huisarts(enpost).Ook zorgt het gebruik van ProQA er voor dat de centralist de melder goed kan begeleiden bij eventuele levensreddende handelingen of de eerste zorg voor een slachtoffer of patiënt door middel van het geven van meldersinstructies.Tijdens dit proces heeft de uitgifte centralist niet alleen de ambulance gealarmeerd, maar ook 4x4 voertuigen van de Reddingsbrigade en de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). De uitgifte centralist coördineert de medische inzet op het strand en bepaalt naar welke Ambulance Overname Plaats de ambulance en het Kust-Hulpverleningsvoertuig van de KNRM heen moeten. De Reddingsbrigade rijdt als First Responder door het het plaats incident. Gelijktijdig worden door de meldkamer brandweer of het Kustwachtcentrum in Den Helder reddingboten van beide ketenpartners gealarmeerd.