Ik denk dat de combinatie van tankwagens en een groot watertransport een goed idee is ter vervaning van de brandkraan. Echter is het ook niet een oplossing om in de loop van de tijd meer richting het amerikaanse systeem te gaan? Rijdend slangen uitleggen, waarbij het tweede voertuig als pomp unit dient? In dat geval zullen we voor deze transportslangleiding af moeten stappen van de 3" slang en over moeten gaan op 4" of misschien wel 5". Als elk voertuig dan 250 tot 500m aan 4" slang kan meenemen, met 50m tussen de koppelingen (bespaard weer wat ruimte), en dan 1 of 2 losse 20 en 10 meter slangen om een spaghetti te voorkomen als je net niet uitkomt tijdens het uitrijden.
Met 4'' kan je met een afstand van 250 m en een pompdruk van 10 bar ongeveer 3800 l/min verpompen.
Met 4'' kan je met een afstand van 500 m en een pompdruk van 12 bar ongeveer 2800 l/min verpompen.
Met 4'' kan je met een afstand van 1000 m en een pompdruk van 15 bar ongeveer 2300 l/min verpompen.
Hierbij heb ik rekening gehouden met de pompcurves van de pomp die onze TS zit. Een 2e TS is in de meeste gebieden vrij vlot ter plaatse, waardoor er vrij snel meer water beschikbaar komt op deze manier. Qua kastruimte met een handige indeling van de TS moet er makkelijk 250 tot 500m 4'' slang in een gemiddelde TS passen.