Wat lees je dan?
Het standpunt van de werkgevers:
“(Wij) . onderkennen dat de variant CAO Ambulancezorg in sector 35 exploitatietechnisch de beste uitkomst geeft. Wij (= B4) onderkennen tevens dat momenteel de juiste omvang van de ABP/PGGM¬boetes nog niet kan worden vastgesteld en dat de gewenste overgang van sector 28 naar sector 35 nog niet is gerealiseerd. Tegen die achtergrond en gelet op de groeiende faillissementsdreiging bij AZNOG (en op niet al te lange termijn bij de andere B3¬stichtingen) is het te verkiezen om nu in te zetten op het realiseren van de CAR/B4¬variant. Maar gelet op de beperkte duurzaamheid van deze variant, het risicovolle trendvolgerschap van de overige CAR¬artikelen en het niet voldoen aan het criterium van de minister dat geen sprake zou moeten zijn van een groei van het aantal CAO’s, pleiten we nadrukkelijk voor een niet vrijblijvende vervolgfase. Een vervolgfase waarin gekomen wordt tot terugdringing van het aantal CAO’s (in de kleine sector ambulancezorg) en een duurzame oplossing voor het WW¬risico van de B3¬stichtingen. Een oplossingsroute op deze wijze vormgegeven houdt voor de B3¬stichtingen dan ook in dat zij rekenen op een nu vast te leggen commitment van VWS en anderen bij beide fasen, hetgeen zich vertaalt in een maatwerkregeling voor de B3¬stichtingen die openstaat voor de duur van de twee fasen”.
Ik snap je opmerking niet zo goed. Nu krijgen we zelfs van die kant de zwarte piet toegespeeld.
Maandag in Nijkerk zal cruciaal worden in de verdere onderhandelingen.
Grtz.
Of heb jij misschien iets anders gelezen.