Ik kwam deze tekst tegen op de FB-pagina Rijbewijs gekocht.
Al vroeg in mijn leven wist ik al dat ik vrachtwagenchauffeur zou worden, dit was een vak waarin men aanzien genoot.
Pioniers die dagelijks hun vrachten naar verre oorden vervoerden, trotse mannen die hun wagens behandelden alsof het hun vrouw was.
Die dagen soms weken van huis waren en mede door hun lange werkdagen een leuke boterham verdienden.
De Nederlandse chauffeur stond bekend als de meest bekwame in Europa.
Nederland, het enige land in Europa waar men naar school moest voor een chauffeursdiploma.
Waar strenge eisen werden gesteld aan rijopleidingen en vakbekwaamheid, kortom een land waar we trots waren op wie we waren en op wat we deden.
De Nederlandse chauffeur, met zijn wagen in mooie bedrijfskleuren gesierd door toeters en bellen.
Die zijn combinatie in 1 hooguit 2 pogingen voor een dock of smalle straatjes achteruit stak.......
Ik ben er nog 1 van, ik zie mezelf als een echte chauffeur in hart en nieren.
Maar wij zijn een uitstervend ras, we worden verdreven door legers van Roemenen, Polen, Bulgaren en meer van dat soort geteisem getooid in gymbroek en op sandalen.
Al meer dan een derde van de vrachtwagens op Nederlands wegen word bestuurd door een oost-Europeaan, soms ziet u dit niet eens doordat hij op kenteken rijdt van een land waar ie zelf niet eens vandaan komt.
Vaak zijn ze met z'n tweeën en als er achteruit gereden moet worden moet chauffeur nummer 2 achter de wagen kijken.
Niet omdat hij een betere chauffeur is, niet omdat hij kan aanwijzen welke kant er op gestuurd moet worden, hij weet het namelijk zelf ook allemaal niet.
Nee, enkel om heel hard HOOOOO te roepen zodra de platkop achter het stuur bijna ergens tegen aan zit.
Ongeschoold, onbekwaam en zonder enige ervaring werden deze stakkers ergens uit een plaggenhut getrokken op het platteland van Dritzykoestikkistan, zijn land ploegde hij met een ezel omdat ie niet met een tractor kon rijden.
Nu zit ie bij een Hollander op een hagelnieuwe MAN, z'n rijbewijs en benodigde papieren zijn gekocht in het corrupte land waar ie vandaan komt en 1 of ander vaag uitzendbureau uit Cyprus verhuurt hem nu samen met z'n maat aan die Hollander die de markt naar de klote geholpen heeft.
De MAN waarop ie rijd is heel wat anders dan zijn ezel, want als 2 ezels elkaar raken duwt ie de ander met z'n kont iets opzij.
In de westeuropese beschaving hebben we gewoon ongelukken als je elkaar op dergelijke wijze raakt.
Denk daar maar eens over na als je morgen de weg op gaat, de weg die dagelijks onveilig gemaakt word door deze randdebielen.
En ja, dat durf ik te zeggen nadat ik vandaan voor de honderdduizendste maal foto's zag van een oostblokker die de afrit gemist heeft en zijn combinatie dan gewoon vrolijk achteruit rijd op de snelweg.
En daardoor in het hedendaagse verkeer levensgevaarlijke situaties ontstaan.
(Zie onderstaande foto's)
Ik waag dagelijks mijn leven door dit soort idioten, Brussel vind alles wel prima gaan zo.
Maar ik ben geen trotse chauffeur meer, tegenwoordig schaam ik me haast het toe te geven.
Ik wil niet vergeleken worden met dit uitschot, een carrieremove speelt vrijwel dagelijks door mijn hoofd.
Als ik maar zo makkelijk iets anders kon gaan doen.............
P.s. Als je dit wilt delen omdat je je erin herkent of ook je onvrede wilt uiten om dit feit, doe dat dan gerust!
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1172345/a27-bij-eemnes-weer-open-na-aanrijding-vrachtwagens.htmlNeem ff de tijd dit te lezen aub.
Al vroeg in mijn leven wist ik al dat ik vrachtwagenchauffeur zou worden, dit was een vak waarin men aanzien genoot.
Pioniers die dagelijks hun vrachten naar verre oorden vervoerden, trotse mannen die hun wagens behandelden alsof het hun vrouw was.
Die dagen soms weken van huis waren en mede door hun lange werkdagen een leuke boterham verdienden.
De Nederlandse chauffeur stond bekend als de meest bekwame in Europa.
Nederland, het enige land in Europa waar men naar school moest voor een chauffeursdiploma.
Waar strenge eisen werden gesteld aan rijopleidingen en vakbekwaamheid, kortom een land waar we trots waren op wie we waren en op wat we deden.
De Nederlandse chauffeur, met zijn wagen in mooie bedrijfskleuren gesierd door toeters en bellen.
Die zijn combinatie in 1 hooguit 2 pogingen voor een dock of smalle straatjes achteruit stak.......
Ik ben er nog 1 van, ik zie mezelf als een echte chauffeur in hart en nieren.
Maar wij zijn een uitstervend ras, we worden verdreven door legers van Roemenen, Polen, Bulgaren en meer van dat soort geteisem getooid in gymbroek en op sandalen.
Al meer dan een derde van de vrachtwagens op Nederlands wegen word bestuurd door een oost-Europeaan, soms ziet u dit niet eens doordat hij op kenteken rijdt van een land waar ie zelf niet eens vandaan komt.
Vaak zijn ze met z'n tweeën en als er achteruit gereden moet worden moet chauffeur nummer 2 achter de wagen kijken.
Niet omdat hij een betere chauffeur is, niet omdat hij kan aanwijzen welke kant er op gestuurd moet worden, hij weet het namelijk zelf ook allemaal niet.
Nee, enkel om heel hard HOOOOO te roepen zodra de platkop achter het stuur bijna ergens tegen aan zit.
Ongeschoold, onbekwaam en zonder enige ervaring werden deze stakkers ergens uit een plaggenhut getrokken op het platteland van Dritzykoestikkistan, zijn land ploegde hij met een ezel omdat ie niet met een tractor kon rijden.
Nu zit ie bij een Hollander op een hagelnieuwe MAN, z'n rijbewijs en benodigde papieren zijn gekocht in het corrupte land waar ie vandaan komt en 1 of ander vaag uitzendbureau uit Cyprus verhuurt hem nu samen met z'n maat aan die Hollander die de markt naar de klote geholpen heeft.
De MAN waarop ie rijd is heel wat anders dan zijn ezel, want als 2 ezels elkaar raken duwt ie de ander met z'n kont iets opzij.
In de westeuropese beschaving hebben we gewoon ongelukken als je elkaar op dergelijke wijze raakt.
Denk daar maar eens over na als je morgen de weg op gaat, de weg die dagelijks onveilig gemaakt word door deze randdebielen.
En ja, dat durf ik te zeggen nadat ik vandaan voor de honderdduizendste maal foto's zag van een oostblokker die de afrit gemist heeft en zijn combinatie dan gewoon vrolijk achteruit rijd op de snelweg.
En daardoor in het hedendaagse verkeer levensgevaarlijke situaties ontstaan.
(Zie onderstaande foto's)
Ik waag dagelijks mijn leven door dit soort idioten, Brussel vind alles wel prima gaan zo.
Maar ik ben geen trotse chauffeur meer, tegenwoordig schaam ik me haast het toe te geven.
Ik wil niet vergeleken worden met dit uitschot, een carrieremove speelt vrijwel dagelijks door mijn hoofd.
Als ik maar zo makkelijk iets anders kon gaan doen.............
P.s. Als je dit wilt delen omdat je je erin herkent of ook je onvrede wilt uiten om dit feit, doe dat dan gerust!