Middelbrand TIS 2.4 (passagierstrein station Sloterdijk) Orlyplein - Amsterdam 14-12-2016

Auteur Topic: Middelbrand TIS 2.4 (passagierstrein station Sloterdijk) Orlyplein - Amsterdam 14-12-2016  (gelezen 3430 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Thor link=msg=1466849 date=1481806933
Geen treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk
http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article28859788.ece/Geen-treinen-tussen-Haarlem-en-Amsterdam-Sloterdijk?lref=R3

Uit dit artikel krijg ik de indruk dat de bewuste trein op eigen kracht snel de benen heeft gemaakt.

Blijkt ook uit de logs van de verkeersleiding. De trein is op eigen kracht tot buiten het station gereden.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Is het een afweging per station en situatie om het station uit te rijden of zijn daar vaste regels voor?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Plattegrond

Plattegrond van station Amsterdam Sloterdijk (pdf, 3 MB)

Perrons en sporen onder en boven elkaar,als daar echt ergens een beetje brand zou komen kan het daar allemaal wel wat problematisch worden.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Brandslanghaspelhouder link=msg=1466948 date=1481825812
Is het een afweging per station en situatie om het station uit te rijden of zijn daar vaste regels voor?

Een afweging per station en ook per geval. Sloterdijk zelf is met blusvoertuigen moeilijk begaanbaar, de sporen aan de Haarlem/Zaanstad-zijde zijn goed bereikbaar voor  de brandweer.

Oo bv Amersfoort, slechts deels overdekt en een bereikbaar/berijdbaar perron, met aan beide zijden vrij ontoegankelijke emplacementen, zal men eerder voor blussing langs het perron kiezen.

Maar, afhankelijk per geval. Vooral van belang is of de trein uberhaupt nog kan rijden. Zelfstandig dan, op een sleeploc wachten is geen optie.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Getuigen van treinbrand gezocht

Laatste update: 16-12-2016 | 17:04

Amsterdam - Op woensdag 14 december 2016 ontstond er brand in een trein. De brand werd door een conducteur geconstateerd toen de trein op station Sloterdijk stond.

De trein werd direct ontruimd en uit het station gereden. De schade aan de trein is groot. Onderzoek wees uit dat de brand in het toilet is begonnen. Een getuige heeft aan de conducteur verklaard dat hij twee jongens had gezien die mogelijk iets in de wc hadden gegooid.

Deze getuige is bij de politie tot nu toe niet bekend, hij wordt daarom verzocht zich alsnog te melden om een getuigenverklaring af te leggen. Ook met mogelijk andere getuigen komt de recherche graag in contact. Getuigen kunnen zich melden via 0900-8844 of via het tipformulier onderaan dit bericht.
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
@ Deze getuige is bij de politie tot nu toe niet bekend.

Conducteur en aanwezige politie even niet het een en ander op kunnen nemen van die betreffende melder en getuige (n) ?