Bij ons is het zo:
Wij hebben hier 20 BHV getrainde mensen. Op 5 mensen is er 1 Hoofd BHV, deze heeft dezelfde BHV training maar aangevuld met het kunnen leiden van een team.
De 4 H-BHV'ers zijn 4 mensen uit het kantoor, en mensne met zoiezo een leidinggevende positie. Daarboven staat de operations manager, de persoon die leiding heeft over het pand. Deze is zelf (nog) geen BHV'er.
Bij ons hebben alle BHV-ers ook een EHBO certificaat.
dus:
Operations Manager (1x)
- Hoofd BHV (4x)
- BHV team leden (16x)
Dit is gedaan omdat er hier in ploegen gewerkt kan worden en je dan dus zoiezo altijd een Hoofd BHV-er aanwezig hebt. Uit de Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) is voorgesteld dat wij op iedere 10 medewerkers een BHV-er hebben. Wij mogen dus bij "minimale bezetting" van 5 BHV-ers 50 mensen aan het werk hebben. Een normale ploeg draait hier met 60 mensen, en eigenlijk wordt er altijd voor gezorgd dat er 2 ploegen aanwezig zijn, 1 op kantoor & warehouse en 1 in de productie (kleiner aantal mensen, maar hoger ongevalsrisico).