Je spreekt over de Arbo-wet, nu ben ik slechts een eenvoudige student en heb minimale ervaring met deze wet, en wat ik mij nu afvroeg was of er een algemene Arbowet bestaat of dat er per beroep(sgroep) een speciaal daarop afgestemde wet bestaat.
Daarnaast spreek je over een werkgever, als ik in Rode Kruis situaties kijk, wie moet ik dan als werkgever zien, is dat de afdeling waar ik als vrijwilliger voor werk of is dat de organisatie die de afdeling heeft ingehuurd?
Wat betreft die risico-inventarisatie, dien je per inzet een dergelijke specifieke inventarisatie te maken of
zijn hier al standaarden/protocollen/richtlijnen voor?
Hoe gaan andere afdelingen hiermee om? Wordt er voor iedere nieuwe inzetaanvraag een specifieke risico-inventarisatie gemaakt of wordt er gebruik gemaakt van een systeem waarbij wordt gewerkt vanuit standaard lijsten waarbij X bezoekers Y vrijwilligers vraagt?
Nog even terugkomend op de risico-inventarisatie, welke onderdelen van de inzet worden hierin meegenomen? Mij lijkt zo op het eerste gezicht dat de type bezoeker en de inzetplaats van belang zijn, maar welke minder in het oog springende onderdelen dienen meegenomen te worden in deze inventarisatie? Zijn er bij het opstellen hiervan verder nog valkuilen waar rekening mee gehouden dient te worden?
Met vreindelijke groet,
Mederiacvm