peter, je begrijpt het al ik wil reageren.
ik heb redelijk ervaring met verschillende merken/voertuigen voor de politie, ik denk dat aanbesteden een goed systeem is, mits de degene die beslisen kundig zijn en eerst goed huiswerk gedaan hebben en goed geluisterd in het werkveld.
als ik kijk hoe het ging bij de politie, een deel kocht traditioneel volkswagen, op zich een prima keuze, goede auto, goede service, echter prijs/prestatie verhouding t.o.v. gelijkwaardige auto's aan de bovenkant van de prijs klasse.
een ander deel kocht een auto die ze zelf mooi vonden of een bepaalde binding hadden met een garage, waar degene die er mee moest rijden niet altijd blij mee was.
het probleem wat er om de hoek kwam is door de grote verscheidenheid aan merken, er een grote verscheidenheid aan inbouw hulpstukken en andere apperatuur moest verschijnen, vroeger was een auto voor de politie uitgerust met een mobilofoon, zwaailicht en een dubbele claxon, en later een luidspreker om toe te spreken.tegenwoordig zijn het rijdende fort's gekombineert met een hele berg electronica, wat opzich een goede verbetering is, uitgevoerd met meerdere moblifoons en andere zendende apperatuur.
door nu een keuze gemaakt te hebben voor 6 merken kunnen het aantal voorhanden zijnde hulpstukken beperkt worden en per stuk in grotere aantallen gemaakt worden wat de aanschaf prijs ten goede komt,
de inbouw als het ''kunstje'' weer eenmaal is uitgevonden vergemakkelijkt.
al met al vanuit mijn optiek een aantal voordelen
overigens geld dit zelfde voor de motoren.
groeten.