Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 31705 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2004, 19:58:18
Bovendien mag die ontheffing alleen gebruikt worden wanneer de dienst dat vereist. Het bekeuren van burgers is daarvoor geen geldig excuus denk ik.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


aj

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2004, 22:04:15
Indien dit voor de uitvoering van de ***politietaak**** noodzakelijk wordt geacht...


Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2004, 20:01:45
Indien dit voor de uitvoering van de ***politietaak**** noodzakelijk wordt geacht...





Waarom een ongeval riskeren......ik zie daar nimmer de noodzaak van in


aj

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2004, 23:33:12
vergeet niet dat overige bestuurders van de vluchtstrook af moeten blijven...

en er soms op DIE locatie geen andere keuze is, maar de uitvoering van een snelheidscontrole daar wel noodzakelijk is...


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2004, 02:37:04
er zijn zoveel mensen die klagen dat ze worden geflitst,
het is altijd''ach die paar kilometer te hard''
terwijl de bestuurde het gaspedaal intrapt,ze doen het zelf...

waar moet de grens worden gesteld???
waneer mag je worden geflitst???bij welke snelheid
bijvoorbeeld: waar je 50 mag.moet de flits aparatuur dan op 60 worden ingesteld???

ik vind persoonlijk.dat de politie het wel goed doet...
zij zijn toch voor voorkoming van.......
en de handhaving van.....
ze moeten een grens stellen....

en weten jullie hoe het in z`n werk gaat?
hoe en wat en waneer hij flitst?
en hoe hij staat afgesteld?


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2004, 09:43:24
Regels zijn er om je aan te houden. We hebben een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging, dus de regels zijn democratisch vastgesteld. Dat betekend dat het Nederlandse volk op de wegen binnen de bebouwde kom een norm heeft gesteld van 50 km/h, buiten de bebouwde kom 80 en op de autosnelweg 100 of 120. Deze regels zijn er niet voor niets, en iedereen die zich er niet aan houdt is in overtreding. Deze overtreding brengt logischerwijs het risico met zich mee bekeurd te worden.

Het is alleen wel jammer dat die regels soms ook gelden op lange, rechte, overzichtelijke stukken weg ;)
Wout


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2004, 10:30:28
Citaat
en weten jullie hoe het in z`n werk gaat?
Radar bestaat uit electromagnetische straling, die zich voortbeweegt met de snelheid van het licht. Voor snelheidsmeting wordt vaak gebruik gemaakt van Gatso apparatuur met een Frequentie van 24 Ghz, of Multanova (KLPD) (oud 9,41 Ghz) en (nieuwe app. 34,4 Ghz). De golflengte van de app. varieert van ca. 1 tot 3 cm. Voor snelheidsmeting wordt gebruik gemaakt van het Doppler effect, bij een bewegend object wordt de frequentie (golflengte) kleiner(tegemoetkomend verkeer) of groter (afgaand verkeer) terug ontvangen. Zo kan de radar de snelheid én de richting bepalen.

Dopplerfrequentie = 2 x voertuigsnelheid : golflengte
Golflengte = snelheid : frequentie

bijv: radarapp. frequentie = 10 Ghz (10 000 000 000 Hz) wordt uitgezonden
en ontvangt terug 1000 Hz meer = 10 000 001 000 Hz (Doppler effect)
De Doppler frequentie is dus 1000 Hz.
Golflengte = 300 000 000 m/s(lichtsnelheid) : 10 000 000 000 Hz
3 cm = 3 : 100

Dopplerfrequentie = 2 x voertuigsnelheid : golflengte
2 x voertuigsnelheid= 1000 x 0,03
2 x voertuigsnelheid = 30
voertuigsnelheid = 30: 2 = 15 m/s = 54 km/u.


Citaat
hoe en wat en waneer hij flitst?
Meestal kentekens van voertuigen, instelbaar afgaand/ tegemoetkomend verkeer of beide.
Soms ook werkschoenen
Hij flitst als de diafragma automaat de film niet meer voldoende kan belichten, én er een voertuig de ingestelde drempelsnelheid overschrijdt.
Citaat
en hoe hij staat afgesteld?
Bij maximumsnelheden tot 100 km/u, drempelsnelheid 7 km hoger instellen; dus max. 50 km/u: geijkte apparatuur ingesteld op 57 km/u (ong. 60 km/u op je snelheidsmeter)
Bij maximumsnelheden van 100 km/u en meer, drempelsnelheid 8 km hoger instellen; dus max. 100 km/u: geijkte apparatuur ingesteld op 108 km/u (ong. 113 km/u op je snelheidsmeter)
Van de uiteindelijk gemeten snelheid gaat nog een correctie af van 3 km (bij snelheden tot 100 km/u)
en 4 km (bij snelheden van 100 km/u en hoger).
Dit voor wat betreft radarsnelheidsmetingen.

Zie ook: http://www.om.nl/beleidsregels/docs/77.htm

Het is alleen wel jammer dat die regels soms ook gelden op lange, rechte, overzichtelijke stukken weg ;)
Hoezo overzichtelijk?
Overstekend wild, technisch mankement (bijv. lekke band), plotselinge weersinvloeden (wind, opvriezing), of wat ook voorkomt onvoldoende stroefheid van het wegdek ansich. enig idee van de relatie rijsnelheid, reactietijd, remweg, stopafstand, botssnelheid, overlevingskans? (en dan in deze volgorde)
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


firemanr

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2004, 13:26:12
vergeet niet dat overige bestuurders van de vluchtstrook af moeten blijven...

en er soms op DIE locatie geen andere keuze is, maar de uitvoering van een snelheidscontrole daar wel noodzakelijk is...





Je hoort er toch wel eens van dat een auto, die op de vluchtstrook staat, geschept wordt door een vrachtauto, omdat ie iets van zijn pad afweek...door welke reden dan ook....Je bent er mooi klaar mee als het gebeurt.

Volgens mij is het gewoon stommiteit. >:(


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2004, 13:52:03
M.i. is de verkeersveiligheid er meer bij gebaat dat de controle ook een preventieve werking heeft, dus dat de apparatuur best enigszins zichtbaar en herkenbaar mag zijn (statief in de vangrail) en de vluchtstrook zo vrij blijft voor de gevallen waarvoor hij is bestemd. Of het moet ter plaatse al zo zijn dat tussen vluchtstrook en rijstroken nog een in- of uitvoegstrook ligt, of een verdrijvingsvlak. Is dit niet het geval vindt ik het niet verantwoord/verklaarbaar dat men, al dan niet met de wet aan z'n zijde, kiest voor deze opstelling. Dan zjn er andere middelen en methoden om het beoogde doel te bereiken.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


firemanr

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2004, 15:14:01
Nou, ik wel..... >:(
€ 40,-- nog wel......zo maar 13 km te hard, op een weg waar een blind paard geen schade kan doen :-\
Het is voor hun wel een goede plek om te gaan staan: tijdens de wisseling van de wacht bij ons op het bedrijf....sla je 2 vliegen in 1 klap, de mensen die van het bedrijf komen en de mensen die er naartoe komen.
Heb eens nagevraagt zijn verschillende mensen die tussen de 10 en 15 km te hard hebben gereden, dus met het te snel optrekken voor ze de bebouwde kom uit waren of met het binnen de bebouwde kom binnenrijden, daar waar ze van het gas afwaren en nog net geen 50 reden.

Het is op dat tijdstip 13.15 tot 14.00 uur niet druk, alleen mensen die naar- en van hun werk komen. >:(
Ook om 05.30 staan ze er wel eens....sjonge, nee dan heb je het ver geschopt! :-X