Gebruik roepnummers

Auteur Topic: Gebruik roepnummers  (gelezen 10621 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2004, 21:38:13
neej, misschien niet....maar daar wen je snel aan... zie je bij de politie in amsterdam ook, de roepnummers met 0 en een ander cijfer op het eind, (3.06, 4.02, 5.04) zijn voor de noodhulp, en dat is onafhankelijk van het voertuig, is dus afhankelijk van de dienst die je draait.
Bij ons idem dito, piket=38.12, rest is 38.13, 14 enz...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 27 februari 2004, 11:59:47
neej, misschien niet....maar daar wen je snel aan... zie je bij de politie in amsterdam ook, de roepnummers met 0 en een ander cijfer op het eind, (3.06, 4.02, 5.04) zijn voor de noodhulp, en dat is onafhankelijk van het voertuig, is dus afhankelijk van de dienst die je draait.
Bij ons idem dito, piket=38.12, rest is 38.13, 14 enz...


Yep werkt bij ons ook zo.

Alleen hebben wij in LB-Noord voor de NH-diensten aparte roepnummers. Hierbij maakt men gebruik van de code voor het district (de eerste twee cijfers) 20, 30, 40 en 50.

Hierbij komt dan op het einde de "code" voor de basiseenheid en het daarbij behorende werkgebied.

Bijvoorbeeld 20.03 NH-dienst Venlo-centrum.

Om het gemakkelijk te houden. ;) Maar je went eraan en op een gegeven moment weet je niet meer beter.   ;D


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 27 februari 2004, 12:10:22
Maar het eindnummer kan dus geregeld wijzigen, bijvoorbeeld als het project is afgelopen. Dat is ook niet erg makkelijk voor de agenten als dat roepnummer steeds veranderd.

Christian

Het laatste nummer is gekoppeld aan de statusbox van je voertuig.

Dit kan niet wijzigen, daar dit nummer gelinkt is met de noodknop in je voertuig.

Het derde nummer van het project kan wel tijdens de dienst wijzigen.
Bijvoorbeeld als je na de pauze met een surveillant dienst gaat draaien,
dan wordt je roepnummer 23.31.

Zo zijn er nog meer combinatie’s mogelijk. Maar ik zal je daarmee niet vermoeien  ;) ::)

Het laatste cijfer van je roepnummer blijft dus altijd gelijk.Als je maar gebruik blijft maken van hetzelfde voertuig…

Zie ook het antwoord van JVO


Sven

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 29 februari 2004, 16:37:03
KMar Schiphol heeft het volgende systeem:

1e cijfer de Brigade: Bijvoorbeeld "6" Brigade Politiedienst;
2e cijfer het bureau: Bijvoorbeeld "1" Post Plaza;
3e en 4e cijfer het voertuig: 01, e.v. (KSA), 11, e.v. (GSA), 21, e.v. (onopvallend), 51, e.v. (motor), 61, e.v. (lopend), etc...

Voor het inmelden bij de omliggende regio's wordt het Schiphol-roepnummer gebruikt met de toevoeging "Schiphol." Voor het landelijke kanaal (meldkamer KMar/KLPD) wordt geloof ik de 85.XX gebruikt.


Spocky

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2004, 13:07:59
Hier in Twente zijn de eerste twee cijfers het district (of hoe het heet) en de laatste twee het soort auto.
Dus 1301:
13 = Almelo Zuid
01 = Surveillancewagen, 05=busje, 21=onopvallend e.d.


Zo werkt het in Midden en West Brabant ook.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 3 maart 2004, 15:15:27
een deel in Utrecht ook

20=Binnensticht
30=Eemland-Noord
40=Eemland-Zuid
50=Heuvelrug

de 10,20 en 30voor de noodhulpauto,s
01 voor de HOVJ
andere nummers voor de overigen voertuigen,dus onopvallend,recherche enz