Een trage late reactie. Ik heb ook bij meditaxi gewerkt, de ene dag kreeg ik een aangetekende brief dat de volgende dag mijn laatste werkdag was. Lekker de nachtdienst ervoor nog strontjeziek gewerkt . Wie moet ik bellen als ik ziek ben, kan toch niet midden in de nacht? De huisartsen vonden dat ik maar thuis het bed in moest duiken, maarja, loyaliteit he!
De enige reden die ik ooit heb gekregen is dat ik te ambulanceminded was (deed de opstapcursus van EMC).
Na een zeer vervelende tijd de draad weer opgepakt, verhuisd naar het friese land en nu toch nog als ambulancechauffeur aan de slag gekomen!
Laatst hoorde ik dat de leidinggevende was ontslagen vanwege mismanagement (veel succes en sterkte toegewenst voor degene trouwens).
Wat ik uiteindelijk door deze hele situatie heb geleerd is dat je je niet blind moet staren, het werk als hapchauffeur is ontzettend leuk, als je je positief opstelt en aangeeft dat je veel wilt leren, staan veel artsen daarvoor open.
Maar uiteindelijk ben je als hapchauffeur meer dan alleen maar taxichauffeur, je moet met spoed rijden, de extra handen van de huisarts. Goed weten wat je moet doen in situaties bij patienten en de m.a. handelingen kennen en gebruik van materialen, heel belangrijk!
Dus dat je onder de taxi cao valt klopt van geen kant, er wordt meer van je verwacht dan de gemiddelde taxichauffeur.
Het zou een goede ontwikkeling zijn als er een cao wordt gecreërd die tussen de ambu-en taxi cao valt. Met een betere beloning dan taxichauffeur en iets lager dan ambulancechauffeur.
Maar het allerbelangrijkste is dat je het vak wilt leren!