enig idee wat dit kost voor een model, waar we niet genoeg aan hebben, we hebben immers diverse diensten, bovendien z'on auto gaat jaren mee
ik heb begrepen dat het ontwikken van een model op meer dan 500 miljoen komt, en hoelang naar de stand van de techniek doe je daar mee, mischien drie jaar en dan weer een nieuwe ontwikkelen, nu heb je iedere keer een van de laatste modellen met alle technische voorzieningen van deze tijd en deze voertuigen zijn echt meer dan goed genoeg.
er zijn andere oorzaken die niet aan de voertuigen ligt, maar aan het denken van de mensen, denk bijv. eens aan de verkeersdrempels, enig idee hoeveel schade deze bijv. aan een politie auto toebrengt, en uiteraard ook aan andere voertuigen.
en vergelijken met amerika gaat volledig scheef, ten eerste kost een auto daar maar de helft van wat hij hier kost, en het aantal politie auto's is daar iets meer dan hier.
nog even terug komen op die vectra van Merijn, staan alle vectra's van de politie zo vaak bij de garage, of is dit een enkel geval.
vergeet niet dat een serviance auto van de politie net een dame van lichte zeden is (sorry voor de vergelijking)
iedereen past er in en hij staatb net als een vliegtuig zelden stil, de ene bemanning lost de andere af.
ook bij de andere merken heb je auto's die regelmatig stil staan wegens gebreken, en het ene model heeft dat iets meer dan de andere, bij de transporters is er ook vaak een type relais stuk, de garage weet dit inmiddels en heeft hem ook weer zo aan de praat.
vergeet ook niet dat de politie van ouds her voor een heel groot deel met volkswagen gereden heeft, dit is een bepaalde rijstijl, zelfde als een opel rijder koopt niet gouw een ford, en anders om ook niet, waarom vertel het me maar.
wat wel opvallend is is dat bij de zes merken geen france of italiaanse merken voorkomen.