Snelheidscontroles

Auteur Topic: Snelheidscontroles  (gelezen 32319 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2004, 15:37:38
Citaat
Nou, ik wel.....
€ 40,-- nog wel......zo maar 13 km te hard, op een weg waar een blind paard geen schade kan doen
10 km te hard? Wat maakt dat nou uit?  
‘Of je nu 50 of 60 kilometer rijdt? Wat maakt dat nou voor verschil?’ Heel veel! Het kan het verschil zijn tussen leven en dood. Een auto die een noodstop maakt bij 50 kilometer per uur heeft een afstand nodig van 26 meter voordat ie stil staat. Moet diezelfde auto bij 60 kilometer per uur voluit remmen staat hij pas na 35 meter stil. Als daar nou net een kind oversteekt…

Wist u trouwens wat de overlevingskans is van een voetganger bij een botsing met een personenauto? Bij een aanrijding met dertig kilometer per uur kan 95 procent van de voetgangers het nog navertellen. Bij 50 kilometer per uur is dat percentage al gedaald naar 55 procent. Slechts 15 procent overleeft een botsing met een auto die 65 kilometer per uur rijdt! Bovendien: de tijdwinst is te verwaarlozen.

Laten we een afstand nemen van 40 kilometer, grofweg de route Winschoten-Groningen. Er wordt geen 120 kilometer maar 130 kilometer gereden, tien kilometer boven de limiet dus. Bij 120 kilometer bent u 20 minuten onderweg, bij 130 kilometer bent u er 1 minuut en 14 seconden eerder.
Of dat nou het risico waard is…

bron http://www.politie.nl/groningen/projecten/verkeershandhaving/verkeershandhaving.asp


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2004, 22:28:43
M.i. is de verkeersveiligheid er meer bij gebaat dat de controle ook een preventieve werking heeft, dus dat de apparatuur best enigszins zichtbaar en herkenbaar mag zijn (statief in de vangrail) en de vluchtstrook zo vrij blijft voor de gevallen waarvoor hij is bestemd. Of het moet ter plaatse al zo zijn dat tussen vluchtstrook en rijstroken nog een in- of uitvoegstrook ligt, of een verdrijvingsvlak. Is dit niet het geval vindt ik het niet verantwoord/verklaarbaar dat men, al dan niet met de wet aan z'n zijde, kiest voor deze opstelling. Dan zjn er andere middelen en methoden om het beoogde doel te bereiken.
laten we het over de veiligheid maar niet hebben,wij hebben al eens een motorrijder onder een vangrail vandaan moet plukken omdat deze geschrokken was van een controlepunt. :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2004, 23:04:29
10 km te hard? Wat maakt dat nou uit?  
‘Of je nu 50 of 60 kilometer rijdt? Wat maakt dat nou voor verschil?’ Heel veel! Het kan het verschil zijn tussen leven en dood. Een auto die een noodstop maakt bij 50 kilometer per uur heeft een afstand nodig van 26 meter voordat ie stil staat. Moet diezelfde auto bij 60 kilometer per uur voluit remmen staat hij pas na 35 meter stil. Als daar nou net een kind oversteekt…

Wist u trouwens wat de overlevingskans is van een voetganger bij een botsing met een personenauto? Bij een aanrijding met dertig kilometer per uur kan 95 procent van de voetgangers het nog navertellen. Bij 50 kilometer per uur is dat percentage al gedaald naar 55 procent. Slechts 15 procent overleeft een botsing met een auto die 65 kilometer per uur rijdt! Bovendien: de tijdwinst is te verwaarlozen.

Laten we een afstand nemen van 40 kilometer, grofweg de route Winschoten-Groningen. Er wordt geen 120 kilometer maar 130 kilometer gereden, tien kilometer boven de limiet dus. Bij 120 kilometer bent u 20 minuten onderweg, bij 130 kilometer bent u er 1 minuut en 14 seconden eerder.
Of dat nou het risico waard is…

bron http://www.politie.nl/groningen/projecten/verkeershandhaving/verkeershandhaving.asp

Is een leuk verhaal en ben ik het helemaal mee eens, maar kinders ga je weinig tegenkomen daar, is een soort toegangsweg naar bedrijven.....dus meestal als je daar rijdt ga je naar je werk of kom je er vandaan.... :-\
Niks geen kruisende wegen of zo.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2004, 23:56:03
klinkt lullig.....maar als je niet te hard rijdt, schrik je ook niet van een controlepunt :-X...blijft natuurlijk vervelend om zo iemand te vinden....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2004, 10:31:56
10 km te hard? Wat maakt dat nou uit?  
‘Of je nu 50 of 60 kilometer rijdt? Wat maakt dat nou voor verschil?’ Heel veel! Het kan het verschil zijn tussen leven en dood. Een auto die een noodstop maakt bij 50 kilometer per uur heeft een afstand nodig van 26 meter voordat ie stil staat. Moet diezelfde auto bij 60 kilometer per uur voluit remmen staat hij pas na 35 meter stil. Als daar nou net een kind oversteekt…

Sterker nog: daar waar het voertuig met 50 km/u nog met een noodstop tijdig stilstaat, heeft het voertuig dat 60 km/u rijdt op dat punt een botssnelheid van 46 km/u!
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2004, 14:27:26
Sterker nog: daar waar het voertuig met 50 km/u nog met een noodstop tijdig stilstaat, heeft het voertuig dat 60 km/u rijdt op dat punt een botssnelheid van 46 km/u!

Het klinkt allemaal heel braaf en het is vast geen geldklopperij en de wet moet worden gehandhaafd, maar waar blijft de controle op het arm uitsteken van de fietser?  Bij mij in de ergernis top tien. Sta je netjes te wachten op een fietser die afslaat, niet de moeite neemt om de arm uit te steken maar nog wel de energie heeft om je uit te lachen. Volgende keer gok ik het misschien dat ie wel zal afslaan...

Is net zo gevaarlijk (bijna dan)  als 64 rijden op een 4 baans weg. Va de week stonden ze in de uitrijd richting te controleren 30 m voor het bordje "einde bebouwde kom". Met radar, foto toestyel en vijf regioagenten erbij. Echt niet zoals altijd gezegd wordt special radar forces, gewoon platte petten die geen tijd hebben de inbraak op te nemen of de brandweer te assisteren bij de kersboomverbrandende oproerkraaiers.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2004, 14:31:52
vergeet niet dat de politie nog altijd een vrijstelling voor het RVV heeft....

dus MAG niet is een groot woord....



Volgens mij is er bij vermeld dat ook de politie het verkeer niet in gevaar mag brengen.

 ;D Iets van goed zeemanschap, maar dan op het land ;D

Henk


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #27 Gepost op: 16 januari 2004, 16:53:09
Citaat
Va de week stonden ze in de uitrijd richting te controleren 30 m voor het bordje "einde bebouwde kom". Met radar, foto toestyel

ja,daar maak je als agent inderdaad geen vrienden mee..
bij ons in groningen heb je ook z`n stukje
bij ruyscherbrug...gn-5159 weet denk ik wel wat ik bedoel,als je van delfzijl naar groningen rijd....
dan staan ze ook wel eens vlakbij het bordje groningen..
maar je moet de situatie daar ook eens bekijken...
daar heb je genoeg huizen staan met een uitrit op die weg....en ik kan mij best wel voor stellen dat de bewoners ook wel eens gek worden...
de meeste auto razen daar langs met 80 of 70op de teller..dus dat wordt het best wel gevaarlijk als je die uitrit van je huis uit rijd....
maar meestel staan ze een stukje verder op,vlak voor de stoplichten.....dat vind ik een goede plek...als je dan wordt geflitst dan heb je het ook echt zelf gedaan...

maarja de meningen verschillen daar nog wel eens over


firemanr

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 16 januari 2004, 18:03:19
ja,daar maak je als agent inderdaad geen vrienden mee..
bij ons in groningen heb je ook z`n stukje
bij ruyscherbrug...gn-5159 weet denk ik wel wat ik bedoel,als je van delfzijl naar groningen rijd....
dan staan ze ook wel eens vlakbij het bordje groningen..
maar je moet de situatie daar ook eens bekijken...
daar heb je genoeg huizen staan met een uitrit op die weg....en ik kan mij best wel voor stellen dat de bewoners ook wel eens gek worden...
de meeste auto razen daar langs met 80 of 70op de teller..dus dat wordt het best wel gevaarlijk als je die uitrit van je huis uit rijd....
maar meestel staan ze een stukje verder op,vlak voor de stoplichten.....dat vind ik een goede plek...als je dan wordt geflitst dan heb je het ook echt zelf gedaan...

maarja de meningen verschillen daar nog wel eens over

Als ik je stukje zo leest Gerrie, DAAR ben ik het wel mee eens, maar op rustige wegen waar je weinig verkeer tegenkomt of GEEN huizen heb, vind ik het grote geldklopperij en burgertje pesten. Er zijn nog genoeg andere dingen waar ze op kunnen controleren, maar waar ze niks tegen doen. :-\


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #29 Gepost op: 16 januari 2004, 18:12:13
er zitten inderdaad wel agenten tussen,die de burger proberen te naaien...maar ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren....
ik praat uit ervaringen in groningen...
en in algemeen. vind ik wel dat ze op goede plaatsen staan....
maar hoe het verder is geregeld in andere proviciesweet ik niet....vandaar deze pol....
dan kan je zien hoe het ergens anders gaat