De natte vinger tijd is bijna voorbij..
De chester heeft zelfs 2 vast gemonteerde marifoons, aangesloten op de headsets.. , waarvan 1 met scan functie.. en allebei met kanaal 0.
1 breedband mobilifoon,
verder heeft de chester ook een een portofoon/marifoon met kanaal 0.
In het najaar hoop ik zelfs een intercom systeem te installeren. waarbij de marifoons en mobilifoon zijn geintergreerd.. , we wachten nog ff op de resultaten van de draadloze peltor systemen in combinatie met een david clarc 9800 systeem...
In sommige gebieden kan je zonder kaart plotter en gps af, bij ons is dat al erg lastig, omdat wij met veel ondieptes hebben dus niet zomaar in het donker ergens vast willen zitten..
Wij kunnen het ons niet veroorloven om geen goede communicatie te hebben, die het liefst ook op hoge snelheid te gebruiken is. en op hoge snelheid te varen in het donker waarbij het niet duidelijk is wat onze positie is..
Dus waar ik de natte vinger kan uitsluiten, zeker als dat de veiligheid van de bemanning ten goede komt zal ik dat zeker doen.. Wij hebben trouwens een erg smal console, en met een slimme truukjes komen we erg ver.... Als alles geintergreerd zal ik er wel een foto van maken..
Maar dit heeft al erg veel met de implementatie van incidentmanagement en proffesionalisering te maken. met andere woorden we dwalen af..