Autobrand Westerscheldetunnel (met foto's)

Auteur Topic: Autobrand Westerscheldetunnel (met foto's)  (gelezen 13369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap Goos

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 8 mei 2004, 22:25:30
Ik heb een ietwat vreemde vraag maar is er hier misschien iemand die mij kan vertellen hoe deze tunnelprocedure tot stand is gekomen?
Jaap


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #41 Gepost op: 8 mei 2004, 23:32:43
Ik heb een ietwat vreemde vraag maar is er hier misschien iemand die mij kan vertellen hoe deze tunnelprocedure tot stand is gekomen?
Jaap

Jaap, welke procedure bedoel je? Bedoel je de complete incidentbestrijdingsprocedures of alleen de alarmeringsprocedure?

De alarmeringsprocedure vloeit voort uit de incidentbestrijdingsprocedure: eerst zijn er uiteraard een aantal scenario's opgesteld, daarbij is gekeken wat er aan hulpverleningsdiensten nodig is, en vervolgens zullen op de RAC de uitrukvoorstellen voor de verschillende scenario's in het systeem zijn opgenomen.

Gr
Erik


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #42 Gepost op: 9 mei 2004, 16:12:40
Ronald,

Al vanaf het begin is de volgorde Vlissingen-Arnemuiden-korpsen Borsele-korpsen Terneuzen.

De lange centralistenlijst is er tussenuit, men heeft nu een piketdienst. ( Dat scheelt weer 3 minuten, HI )

Jaap,

Er is een rampenbestrijdingsplan van de gemeenten, regionale brandweer en de tunnel samen . . . . deze is men nu aan het herzien.


firemanr

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 9 mei 2004, 16:28:50
Ronald,

Al vanaf het begin is de volgorde Vlissingen-Arnemuiden-korpsen Borsele-korpsen Terneuzen.

De lange centralistenlijst is er tussenuit, men heeft nu een piketdienst. ( Dat scheelt weer 3 minuten, HI )

Jaap,

Er is een rampenbestrijdingsplan van de gemeenten, regionale brandweer en de tunnel samen . . . . deze is men nu aan het herzien.
Mij maakt het niet uit....heb nu alleen 1,5 minuut de tijd om, voordat me pieper gaat, bij de kazerne te zijn.... ;D ;D

(mits je de scanner aan hebt staan. ;))


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #44 Gepost op: 9 mei 2004, 19:07:01
Mij maakt het niet uit....heb nu alleen 1,5 minuut de tijd om, voordat me pieper gaat, bij de kazerne te zijn.... ;D ;D

(mits je de scanner aan hebt staan. ;))
ik heb vanmiddag de plek gezien,zag er redelijk geflambeert uit :-X


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 9 mei 2004, 21:27:32
Wat ik niet begrijp en eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet alles heb gelezen, maar hoe is het mogelijk dat bepaalde korpsen zo laat gealarmeerd worden ???
Wij hebben ook twee tunnels in onze regio welliswaar niet van die lengte zoals de Westerscheldetunnel, maar bij ons worden alle code's tegelijkertijd eruit gegooid.
En als ik het dus goed begrijp is dat bij jullie dus niet het geval. Of begrijp ik het verkeerd?
Jaap


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #46 Gepost op: 9 mei 2004, 21:41:52
bij ons inde regio (omgeving den bosch) word gebruik gemaakt van semafoons die buiten het mobilofoon kanaal omgaan. als het goedis moet er binnen een paar tellen diverse korpsen gealarmeerd moeten worden.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #47 Gepost op: 9 mei 2004, 22:03:30
De werkgebieden Borsele en Terneuzen liggen te ver van elkaar om de groepen tegelijk te alarmeren via het bestaande F2 (164.7700 MHz) kanaal, vandaar dat deze om beurten afgaan over verschillende zenders.

Verder is het technisch moeilijk omdat de begincodes ( 74 en 75 ) via verschillende zenders gaan ( Bevelanden en Z-Vlaanderen).


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 9 mei 2004, 22:08:07
Ik begrijp hieruit dat het GMS nog niet werkt bij jullie, of zie ik dat verkeerd. ???
Jaap


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #49 Gepost op: 9 mei 2004, 22:27:29
Dat werkt al wel, maar de analoge zendpalen in het ver uitstrekte Zeeland kent geen andere aansturingsmogelijkheid.