Jacques, je hebt helemaal gelijk..
Zoals het voorbeeld wat ik in de begin van de discussie liet zien, dat theorie en praktijk nog wat uitelkaar lopen..
Kijk van alle meldkamers, is de kustwacht in de meldkamer wereld voor sommige een buitenbeentje..
De aspecten van kustwacht zijn helemaal niet meegenomen in het GMA project.
Maar de issue zit hem niet in de technische dingen, dan kan allemaal wel opgelost worden, als de wil er is..
Het motorkap overleg en CTPI zijn maar een paar onderdelen van incidentmanagement.
Het proces Incidentmanagement helpt ook om elkaar beter te leren kennen. Maar het is wel een traject wat je gezamelijk moet doen.
Bij een beetje incident, heb je eigenlijk alle partijen al nodig. alleen weten sommige personen niet wie je daarvoor allemaal uitnodigen en ook moet bellen.
In sommige gevallen worden rijkswaterstaat standaard geallarmeerd, maar soms gebeurd dat pas de volgende dag..
Ik zie soms dat de brandweer een olievlek op het water aan het opruimen is.. terwijl rijkswaterstaat daar veel meer middelen voor heeft en eigenlijk wel direct om de hoek liggen. en zelfs een hotline hebben (via marifoonkanaal 1 of via een speciaal nummer,) maar wat is was dat nummer nou...