herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 31462 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 26 oktober 2004, 18:42:50
Martijn, troost je, voor Vistuig zijn wij allemaal hobby-isten en leken...
 :P  ;D  ;)

Henk



 :o



 :P


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #71 Gepost op: 26 oktober 2004, 19:44:10
Je mag de Chester best een hobby boot noemen hoor. *grinnik* De prestaties van de boot en bemanning liegen er anders niet om.. En verder hebben vanaf februari een 24uurs bezetting voor de bemanning.., maar primair blijft het een opleidingsschip.. en dat vaak veel proffesioneler dan vele redned bootjes.. en onze bemanning spreekt inmiddels de taal van brandweer, reddingsbrigades, knrm, kustwacht, KLPD en ambulancediensten.. en we maken tot nu toe nog geen gebruik van subsidies.. en het redden doen we altijd gratis..
 wat is er mis met deze hobby-boot.. grinnik

Ik wist niet dat we hier ook aan reclame deden?
Ik weet zeker dat wij met onze minder proffesionelere boten meer mensen van de verdrinkingsdood hebben gered dan u heer Adema.
Veel plezier met uw rubbertutter


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #72 Gepost op: 26 oktober 2004, 20:42:44
Ik wist niet dat we hier ook aan reclame deden?
Ik weet zeker dat wij met onze minder proffesionelere boten meer mensen van de verdrinkingsdood hebben gered dan u heer Adema.
Veel plezier met uw rubbertutter

Hoezo, reclame..?  wat is dit nu voor opmerking.. gebrek aan argumenten en dan maar oneigenlijk argumenten gebruiken of op de persoon spelen..
volgens mij doen we dat op dit forum niet..


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #73 Gepost op: 26 oktober 2004, 22:00:47
Wat nou gebrek aan argumenten, overal zie ik foto`s van die rubbertutter staan. Regelmatig zie ik u pronken met de opleidingen die u gevolgd heeft en nu ook weer de opmerking "bootjes van RedNed", de boot en bemanning liegen er niet om en onze bemanning spreekt immiddels de taal........
Wellicht dat u in uw eer aangetast bent, maar u laat zich regelmatig laagdunkend uit naar reddingsbrigades. Wanneer u, uw bedrijf zo presenteert kunt u dus reacties verwachten. Ik speel dus niet op de persoon en gebruik geen oneigenlijke argumenten.
Wat mij betreft mogen de teksten rescue, etc verboden worden op particulieren schepen die niet aangesloten zijn bij een officiele instantie. Dit om het kaf van het koorn te scheiden.
Probeer de boten bij een officiele instantie zo uniform mogelijk te maken zodat het voor de watersporter cq bader duidelijk is. Dit kan door kleur, stripping, kleding, etc. Eis is wel dat aan bepaalde opleidingseissen, trainingseissen en oefeningen voldaan moet worden


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #74 Gepost op: 26 oktober 2004, 22:03:31
laten we elkaar wel in de waarde laten in een discussie,en er geen welles niettes spelletje van gaan maken


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #75 Gepost op: 26 oktober 2004, 22:09:18
Ik wist niet dat we hier ook aan reclame deden?
Ik weet zeker dat wij met onze minder proffesionelere boten meer mensen van de verdrinkingsdood hebben gered dan u heer Adema.
Veel plezier met uw rubbertutter

Ho ho Muistroom, dat is een beetje uitgelokt door Vistuig die na de trotste presentatie van Adema's Chester als meest herkenbare reddingsboot van het westelijk halfrond deze bestempelt als "hobbyboot". Dat is tegen een zeer been. En eerlijk is eerlijk, er zijn reddingsbrigades die zich met minder moeten behelpen. En dat er niet zo veel mensen mee gered zijn telt niet, want het is niet echt een reddingsboot, maar in de eerste plaats nog een opleidingsvaartuig, iets waarvan dankbaar gebruik gemaakt wordt door meerdere partijen. Alle ontzag voor de reddingsbrigades en hun werk met een scala van bootjes in soorten en maten, (ook "rubbertuppers") maar ook ontzag voor Peter (en z'n vrouw die het ook allemaal maar goed moet vinden) dat hij nu een dergelijke boot heeft om mee te spelen, met het smoesje dat ie 'm nodig heeft voor z'n bedrijf en nog denkt dat iedereen daar in trapt omdat niemand 'm tegenspreekt.  En niet alleen hij wil er mee spelen, ook de KNRM, de Brandweer en de KLPD...
Dus toch ook wel weer goed voor z'n bedrijfje misschien.
Laten we elkaar in de haren vliegen, maar wel met wat respect  graag ;D

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #76 Gepost op: 26 oktober 2004, 22:24:50
Zo en nu wat betreft het woord RESCUE. Heb je liever dat ik er "reddingsbrigade" op zet, muisstroom? Want dat is een niet beschermde titel. RESCUE onderscheidt ons juist van "REDDINGSBRIGADE" boten. Het is gedaan om verwarring met REDNED (hoe officieel en erkend is REDNED eigenlijk??) boten uit te sluiten.

Wat jij voorstaat wordt hier al uitgevoerd. Omdat wij regelmatig sneller zijn in de uitruk dan de reddingsbrigades wordt de redding aan alle kanten afgeschermd, geheim gemaakt en wordt zonder verlichting naar de watersporter in nood gevaren om de kans op ontdekking zo klein mogelijk te maken. De brandweer alarmeert nu nog slechts met "wil de centralist van reddingsbrigade huppeldepup kontakt op nemen met de AC". Pas nadat de reddingsboot ter plaatse is wordt aan de kustwacht (nu nog slechts telefonisch) gemeld wat er loos is. Uit angst dat de melding "afgepakt" wordt.

Ik kan me voorstellen dat als je goed functioneert het niet nodig is anderen informatie te onthouden en te proberen het redden door anderen te verbieden. Als je niet tot uniforme striping komt gewoon alles te verbieden wat een boot zou kunnen voeren om zich te profileren als reddingsboot. Want zolang er zo'n allegaartje aan REDNED boten rondvaart, wordt je als niet REDNED boot al snel verward met een "echte" reddingsboot.

Probeer het niet altijd bij een ander te zoeken, maar verbeter jezelf zou ik zeggen. Dan komt alles vanzelf goed. Een hardloopwedstrijd win je ook niet door de anderen te dwingen zachter te lopen.  ;D

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #77 Gepost op: 26 oktober 2004, 23:11:49
Als je het toch over een hardloopwedstrijd hebt;

Een nederlands sportteam is herkenbaar aan hun kleding,allemaal hetzelfde....uniformiteit

De boten van de bond zijn niet te herkennen alsof ze allemaal onder één hoedje thuis horen....
Ja,de meeste zijn oranje....maar ook rood,en geel.....
De een heeft er minuscuul reddingsbrigade opstaan,terwijl de andere heel groot de plaatsnaam erop zet....of nog groter het [size=20]roepnummer[/size]...

De boten van de KNRM daarentegen zijn door hun kleurstelling wel als zodanig te herkennen (vind ik..)
Die gebruiken op alle boten een standaard kleurencombi.
  Ta


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #78 Gepost op: 27 oktober 2004, 12:55:04
Hoe herkenbaar zijn de boten van de knrm, ook daar zitter er vreemde eenden in de bijt, de grijze boot knrm, brigade particulier,


Je moet het maar net weten net als bij de brigade boten, verder varen er veel boten rond welke prima als reddingsboot kunnen dienen maar dan particulier zijn of van een berger welke achteraf een rekening stuurt. Waar muistroom bang voor is dat een bedrijf door zich als reddingsboot voor te reclame maakt voor zijn bedrijf hierdoor leg je wel de verhoudingen scheef neer. Zelf heb ik er geen problemen mee dat de chester voor deze doeleinden wordt gebruikt maar of je een term als rescue op een opleidingvaartuig moet zetten kan je over discusieren.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #79 Gepost op: 27 oktober 2004, 13:14:48
Hoe herkenbaar zijn de boten van de knrm, ook daar zitter er vreemde eenden in de bijt, de grijze boot knrm, brigade particulier,
http://www.trb.nu/modules/coppermine/albums/2004/jubileum/demo/normal_11010012.JPG
Je moet het maar net weten net als bij de brigade boten, verder varen er veel boten rond welke prima als reddingsboot kunnen dienen maar dan particulier zijn of van een berger welke achteraf een rekening stuurt. Waar muistroom bang voor is dat een bedrijf door zich als reddingsboot voor te reclame maakt voor zijn bedrijf hierdoor leg je wel de verhoudingen scheef neer. Zelf heb ik er geen problemen mee dat de chester voor deze doeleinden wordt gebruikt maar of je een term als rescue op een opleidingvaartuig moet zetten kan je over discusieren.

9910001

Ook een berger mag geen rekening sturen voor een REDDING. Redden ben je verplicht, ook als berger. Als ik in het water lig zal het mij worst zijn hoe de boot eruit ziet die me eruithaalt. Problemen ontstaan door reddingsboten die gratis bergen. Als er dan een berger geld vraagt voor iets (lostrekken, pompen, slepen) dat de reddingsboten van REDNED gratis doen ontstaan de problemen.

Henk