Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016

Auteur Topic: Winkeldief bedreigt politie en wordt aangehouden met hulp van politiehond - Den Haag 02-10-2016  (gelezen 5455 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1456127 date=1478438540
Misschien kan er een politiehond worden ontwikkeld, die er heel vriendelijk uitziet, en die tegelijk zeer geschikt is als surveillancehond. Dat kan mogelijk worden bereikt, door bepaalde hondenrassen te kruisen, of door gebruik te maken van gentechnologie.

Hiermee bedoel ik, dat de hond er wel heel vriendelijk uitziet, maar toch in staat is, om een agressieve en sterke verdachte snel onder controle te brengen. Bovendien een hond, die intelligent en gehoorzaam is, en direct stopt met bijten, als zijn geleider dat zegt.

Ook andere gewenste eigenschappen kunnen misschien daarmee worden gecombineerd, zoals de reukkwaliteiten van een speurhond, het kunnen redden van drenkelingen in koud water, rustig kunnen blijven tijdens een rel met vuurwerk, enz. Ook cloning kan hierbij mogelijk een rol spelen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Klonen_(biologie)

Voor sommige situaties kunnen misschien ook juist andere typen honden worden ontwikkeld. Bijvoorbeeld heel grote indrukwekkende honden, die heel hard kunnen blaffen, maar toch niet te hard bijten, voor rellen. En honden met  minder aanleg voor ziekten. Welke eigenschappen precies nodig zijn, kan worden overlegd met experts op het gebied van politiehonden en relbestrijding.

Zo'n genetisch ontwikkelproject duurt misschien tientallen jaren. De kosten daarvan kunnen worden gedeeld door veel samenwerkende landen, bijvoorbeeld via de VN, EU, VS, enz. Ook kunnen giften daarbij bij een rol spelen van particulieren, bedrijven en maatschappelijke organisaties, na oproepen op internet.

Ook politiepaarden kunnen mogelijk worden aangepast via gentechnologie, bijvoorbeeld zodat ze rustiger worden.
Ik stem links.

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Citaat van: RS496 link=msg=1456177 date=1478449027
Doordat je met een vriendelijke hond minder geweld gebruikt heb je minder mensen nodig om geweldsincidenten en klachten te onderzoeken en met dat geld ga je hondenrassen kruisen met gebruik van gentechnologie.

Of gewoon de boetes duurder maken

Of griffierecht heffen voor het in beroep gaan tegen Mulderfeiten (minder beroep --> minder OM-medewerkers die op de automatische piloot onzin verkondigeninhoudelijke argumenten moeten voorbereiden)

Of, zoals eerder voorgesteld, stadsbussen inzetten waar een peloton ME, 4 agenten, 2 rechercheurs, een AT, een groep brandweermannen, twee ambulanceverpleegkundigen, een arts, een mobiele ophoudcel en politiebureau in zit. Op die manier heb je een rijdende Politiebrandweerlance zodat je meer politiebureaus kan sluiten, alle ambulances, politieauto's en brandweerauto's kan verkopen zodat je meer geld overhoudt voor die honden.

Óf, je stopt met je kansloos en kinderachtig sarcasme. Als er standaard wordt geantwoord met de vraag hoe we voor dingen gaan betalen kunnen we net zo goed stoppen met brainstormen en op alles het excuus 'met welk geld?/ welk potje / is geen geld voor' gooien. Gelukkig zijn er mensen die willen meedenken. Zorg dan ook dat je ze op dit forum houdt, in plaats van ze weg te jagen.

maar OT: Het 'uiterlijk' van een hond zal niet zoveel helpen, gaat er voornamelijk ook om 'wat' die hond kan. En de huidige honden doen het prima voor zover ik weet.  O0

guest15549

• Gast
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1456198 date=1478458165
Hiermee bedoel ik, dat de hond er wel heel vriendelijk uitziet, maar toch in staat is, om een agressieve en sterke verdachte snel onder controle te brengen. Bovendien een hond, die intelligent en gehoorzaam is, en direct stopt met bijten, als zijn geleider dat zegt.
Om welke reden zijn de huidige honden daar niet geschikt genoeg voor?

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Diverse off topic berichten verwijderd.

@Tom

• Forum gebruiker
Wikipedia als bron gebruiken...

Misschien de politiehond inruilen voor een taser!  ;D

guest15549

• Gast
Citaat van: @Tom link=msg=1456396 date=1478552755
Wikipedia als bron gebruiken...

Misschien de politiehond inruilen voor een taser!  ;D

Ik dacht dat jullie al een minimale hoeveelheid training krijgen omdat er te weinig geld is?

@Tom

• Forum gebruiker
Citaat van: RS496 link=msg=1456397 date=1478554870
Ik dacht dat jullie al een minimale hoeveelheid training krijgen omdat er te weinig geld is?

Geen idee, moet nog beginnen!

guest15549

• Gast
Citaat van: @Tom link=msg=1456681 date=1478696599
Geen idee, moet nog beginnen!

Oh. Off-topic maar veel plezier en succes  O0

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Citaat van: DiNozzo link=msg=1456119 date=1478431580
Een goede politiehond veroorzaakt geen extra letsel door door te bijten. De honden bijten niet op 25 plekken achter elkaar maar kiezen een plek en houden vast. Dan is de schade al geschiedt, of je direct los laat of niet.

Het punt is: het lijden wordt onnodig verlengd omdat het dier niet luistert, niettegenstaande de politieman (dus de mens) oordeelt dat dat niet langer nodig is. Dat maakt zo een dier in mijn ogen ongeschikt maar goed, ieder zijn opinie. Dit is een discussie zonder einde.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1456719 date=1478709934
Het punt is: het lijden wordt onnodig verlengd omdat het dier niet luistert, niettegenstaande de politieman (dus de mens) oordeelt dat dat niet langer nodig is. Dat maakt zo een dier in mijn ogen ongeschikt maar goed, ieder zijn opinie. Dit is een discussie zonder einde.

Dus als een hond niet direct los laat omdat de hond het niet hoort door de luidruchtige omgeving is de hond ongeschikt?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel