Agent Gewond bij ongeval - A15 Europoort 15/10/2005

Auteur Topic: Agent Gewond bij ongeval - A15 Europoort 15/10/2005  (gelezen 31512 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #100 Gepost op: 30 oktober 2005, 10:33:29
Nieuwsbericht op www.rijnmond.nl

Donderdagmiddag is een 24-jarige motoragente gewond geraakt toen zij op de Venuslaan in Dordrecht werd aangereden door een auto. De 55-jarige bestuurster uit Dordrecht wilde een parkeervak uitrijden en heeft daarbij vermoedelijk de agente over het hoofd gezien. 
 
Een aanrijding was het gevolg. De agente raakte gewond aan pols en enkel en is voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht.

De auto en de motor raakten beiden beschadigd.


Dit klinkt als een ongeval, waarbij geen sprake is van het opzettelijk veroorzaken van een aanrijding.

Ik vindt het dan ik geen recht doen aan de bestuurster van de auto om in een adem genoemd te worden met de veroorzakers van de hier genoemde ongevallen.


guest1564

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 4 november 2005, 11:53:19
Verdachte bekent aanrijden motoragent
04 november 2005, 11:41:30

ROTTERDAM (ANP) - Een 19-jarige man uit Rotterdam heeft woensdagavond bekend dat hij bijna drie weken geleden een motoragent heeft aangereden op de snelweg A15 ter hoogte van de afslag Charlois. Ook zei de man dat hij alleen in de auto zat, zo maakte de politie vrijdag bekend.

Of de man de motoragent opzettelijk heeft aangereden, is vooralsnog uit de verhoren niet duidelijk geworden. De man probeerde na het stopteken van de motoragent te ontkomen, omdat hij in een gestolen auto reed, luidde zijn verklaring.

Naast de 19-jarige man zitten ook een 20-jarige man uit Spijkenisse en een 28-jarige man uit Rotterdam nog vast voor hun mogelijke betrokkenheid bij de zaak. De politie arresteerde recentelijk ook een 26-jarige man uit Spijkenisse. Hij wordt verdacht van het in brand steken van de betrokken auto, korte tijd na de aanrijding.

Duidelijk herkenbaar

De 38-jarige agent uit Spijkenisse werd bijna drie weken geleden tijdens een surveillance aangereden op de A15. Hij was duidelijk herkenbaar aan het werk als politieagent. Na het incident trof de politie de auto die betrokken was bij het incident uitgebrand aan op een industrieterrein in Rhoon.

De motoragent, die werd opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Volgens de politie is zijn toestand nog steeds zorgwekkend en is de agent nog altijd niet aanspreekbaar.
www.home.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #102 Gepost op: 17 november 2005, 12:24:41
Aangereden motoragent weer bij kennis

Uitgegeven: 17 november 2005 10:51
Laatst gewijzigd: 17 november 2005 10:51

ROTTERDAM - De motoragent die half oktober werd aangereden op de A15 bij Rotterdam Charlois is weer bij kennis. Hij heeft de afdeling intensieve zorg van het ziekenhuis verlaten, aldus donderdag een politiewoordvoerster. De situatie van de 38-jarige agent was lange tijd zorgwekkend. Hij moet een deel van een been missen.

Begin november bekende een 19-jarige Rotterdammer dat hij de motoragent heeft aangereden. De man probeerde na het stopteken van de motoragent te ontkomen, omdat hij in een gestolen auto reed. Of hij de politieman opzettelijk heeft aangereden, is uit de verhoren niet duidelijk geworden.


Naast de 19-jarige man zitten ook een 20-jarige man uit Spijkenisse en een 28-jarige man uit Rotterdam nog vast voor hun mogelijke betrokkenheid bij de zaak. De politie arresteerde ook een 26-jarige man uit Spijkenisse. Hij wordt verdacht van het in brand steken van de betrokken auto, korte tijd na de aanrijding.

www.nu.nl

Heel veel sterkte. Dat zal niet gemakkelijk voor hem zijn. Collega's en familie ook veel sterkte in de ondersteuning van hem.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #103 Gepost op: 31 maart 2006, 00:15:02
Blijkbaar is motoragent een gevaarlijk beroep..... Zou die aangifte nog leiden tot vervolging of is dit een beroepsrisico?? :-X :-X

http://www.politie.nl/twente/nieuws/060330_304_aanhouding_na_achtervolging.asp

Aanhouding na achtervolging
 
De Lutte, 30-03-2006
 

Donderdag 30 maart omstreeks 04.00 uur werd door een medewerker van de Koninklijke Marechaussee gemeld dat hij achter verdachten aanzat. De medewerker had bij de grensovergang De Lutte  gestaan toen vanuit Duitsland een auto naderde. Hij was er met de motor achteraan gereden teneinde de twee inzittenden te controleren. Die negeerden echter het stopteken en gingen er met hoge snelheid vandoor. De medewerker had de auto gevolgd tot in Lonneker. Op de A1 had de bestuurder van de auto met een enorme snelheid gereden en had hierbij de verkeersveiligheid ernstig in gevaar gebracht. Ook had de bestuurder geprobeerd de motorrijder van de weg te rijden. Op het moment dat de motorrijder links naast de auto reed, had de bestuurder van de auto plotseling naar links uitgeweken. Ook had de automobilist op een gegeven moment vol op de rem gestaan op het moment dat de motorrijder achter hem reed. Gelukkig kon de motorrijder de auto ontwijken.
In Lonneker zetten de verdachten de auto aan de kant, stapten uit de auto en renden weg.

Na de melding kwamen politieagenten de medewerker van de Koninklijke Marechaussee te hulp. Een politiehond pakte op een gegeven moment een spoor op en leidde zijn baas naar een van de verdachten zodat die aangehouden kon worden. Het gaat hierbij om een 19 jarige man uit het Duitse Holtnighausen. Onduidelijk is nog of hij de auto heeft bestuurd. De verdachte is voor nader verhoor opgesloten. Van de tweede dader ontbreekt nog elk spoor.

De auto is afgesleept en zal op sporen onderzocht worden. Op de auto bleken valse kentekenplaten te zitten. De politie onderzoekt de zaak.

De medewerker van de Koninklijke Marechausse, een 25 jarige Enschedeër, deed aangifte van poging tot doodslag.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #104 Gepost op: 31 maart 2006, 00:17:15
Het topic was niet helemaal up to date van daar nu nog ff een wat ouder bericht.


http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/article157332.ece

'Mij krijgen ze niet klein'
Door CLAUDIA LANGENDOEN

SPIJKENISSE - Pas toen hij in het ziekenhuis jeuk kreeg aan zijn rechtervoet, ontdekte hij dat zijn linkerbeen ontbrak.

Politieman Hans Jeanson: ,,Dat onderbeen komt nooit meer terug.'' Foto JOHN DE PATER
 

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00049/agent_2_49054a.jpg
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00049/agent_1_49053a.jpg
Politieman Hans Jeanson: ,,Ik wilde met mijn tenen langs de jeukende voet schurken. Maar het lukte niet. Hé, dacht ik: hier ontbreekt iets en ik trok de deken opzij.’’

Jeanson, de op 15 oktober op de snelweg bij Rotterdam-Charlois aangereden motoragent, zit inmiddels thuis in Spijkenisse, in een rolstoel. Geregeld klinkt zijn aanstekelijke lach door de woonkamer waar visite in en uit loopt. Alleen als hij vertelt, betrekt zijn gezicht af en toe.

Met wat hij in het ziekenhuis onder de dekens zag, besefte hij direct, zal hij het voortaan moeten doen. Net onder de knie is zijn been geamputeerd. ,,Dat onderbeen komt nooit meer terug. Hoe hard ik ook zou vloeken. Kijk, ik kan hier gaan zitten janken tot ik 80 ben, maar ik kan ook mijn zegeningen tellen en me richten op de dingen die ik nog wel kan.’’

Gistermiddag werd hij in zijn rolstoel naar binnen gereden. Zonder zijn linker onderbeen, maar met een ijzeren wilskracht: ,,Pas maar op. Want voor je het weet, rijd ik weer achter je.’’

Elk uurtje benutte hij in het Rotterdamse revalidatiecentrum Rijndam waar hij na zijn ziekenhuisopname twee maanden keihard werkte. En met resultaat. ,,Fase drie kan nu beginnen: het laten aanmeten van een prothese en daarmee leren lopen. Ook dat wordt hard werken.’’ Grijnzend: ,,De laatste keer dat ik leerde lopen, had ik een speen in mijn mond.’’

Degene die hem op de A15 aanreed, heeft voor de rechtbank verklaard dat er geen opzet in het spel was. Dat komt op Jeanson, getrouwd en vader van de 5-jarige Kayleigh, ongeloofwaardig over. Herinneringen aan het ongeluk op de afslag Charlois heeft hij niet.

,,Waarschijnlijk is mijn voet achter een vangrail blijven hangen. Een bot stak uit mijn dijbeen. Mijn bekken, twee ribben en sleutelbeen waren gebroken en mijn voet lag er natuurlijk af. Automobilisten kwamen naar me toe, maar het enige wat ik riep was: terug in die auto en doorrijden, anders botst het achteropkomend verkeer bovenop jullie. Maar dat heb ik van horen zeggen, want mijn geheugen laat me in de steek.’’

De eerste vier weken werd hij in het Erasmus MC in slaap gehouden. ,,De aandacht die ik al die maanden heb gekregen van familie, vrienden, buren en vooral ook collega’s was overweldigend. Ik wist niet dat ik zo veel waard was. Alleen al voor hen moet ik vechten. Het mooiste cadeau dat ik ze kan geven, is straks weer als volwaardig agent meedraaien.’’

Jeanson denkt dat de dader het slechter krijgt dan hijzelf. ,,Hij moet zich verantwoorden voor de rechter. En dat komt goed, daar vertrouw ik op. Het lijkt wel of ik hier sterker uit kom dan dat ik erin ging.’’

En weer verschijnt die grijns: ,,Mij krijgen ze niet klein. Dan moet je toch wel minstens een keertje of vijf over me heenrijden.’’


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #105 Gepost op: 31 maart 2006, 00:21:24
Das duidelijk geen beroepsrisico.... en wordt inderdaad vervolgd, tot zover de wet reikt....... Collega heeft een keer iemand gehad die een alcoholcontrole dacht te ontwijken door  over em heen te rijden... die zit echt wel binnen ;) en de collega heeft een schadevergoeding gehad...

En dat lulverhaal dat ie het niet expres heeft gedaan... ik hoop dat de rechter daar doorheen prikt...

Ik ben ook niet voor niets nog steeds geen motorrijder... heb zelfs mijn A nog niet.... bang dat ik mezelf al kapot rij.... :-\ :-[
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


paul_hartog

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 31 maart 2006, 00:48:57
ja idd jah

kheb echt respect voor die agent dat die er naar omstandigheden nog goed onder is.
echt petje af voor die man
en idd ik hoop ook dat de rechter inziet dat het een smoes is.

en motors vind ik prachtig maar kga dr ook niet aanbeginnen ben ook bang datk een ongeluk krijg  :'(


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #107 Gepost op: 31 maart 2006, 07:46:11
Ik hoop dat de rechter bij de beoordeling van de opzet/schuldvraag ook zeker rekening houdt met eerdere antecedenten van die aso (ik druk me zeer zacht uit nu). En met eerdere leugenachtige verklaringen. Wat mij betreft komt zo'n gozer nooit meer vrij, maar dat zit er natuurlijk niet in.
greetz,  Enrique


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 31 maart 2006, 12:48:02
Zo wat een doorzetter!!
Ik heb ook diep respect voor die man!
Verliest even een been en gaat gewoon weer door!!
Sterkte met revalideren!

Grt. Vincent


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #109 Gepost op: 2 april 2006, 15:41:06
Erg veel respect voor het karakter van deze man!
Ik hoop dat hij weer terug kan keren en z'n gewone leven (voor zover mogelijk) weer kan oppakken.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s