Wilco,
Hulp bieden door 112 te bellen is één, maar de veroorzaker/betrokkene/verdachte* is vlgns de berichtgeving onbekend gebleven. Als je bij een aanrijding betrokken raakt en niet tegen bloed kan, dus 112 belt, dan ben je er nog niet.
Je zult je identiteit, tijdig, bij de politie bekend moeten maken. Uit de berichtgeving blijkt wel dat dit (nog) niet is gebeurd. Dát heeft overigens niets met bloed o.i.d. te maken, hooguit met angst/schuldgevoelens*.
Wat de toedracht ook moge blijken te zijn, ik kan voor dit soort handelen ook geen simpathie opbrengen. (subjectief). Dat de rechter weleens tot vrijspraak komt in dergelijke zaken (objectief) doet aan mijn gevoelens niets af. Ik vindt het moreel gezien niet juist. Het druist tegen mijn rechtsgevoelens in. Het is daarom ook dat men zich naar mijn inzicht best subjectief mag uitspreken in een forum. Het speculeren naar een toedracht is een kwestie van een heel andere orde. Dat komt vaak voort uit gebrek aan informatie, die om wat voor reden dan ook niet altijd naar buiten wordt gebracht. Maar dan nog is dit geen tribunaal dat rücksichtlos veroordelingen uitspreekt. Maar ideeën wat men bij veroordeling zo iemand als straf toe zou wensen (welliswaar op basis van subjectieve gevoelens).
Pas oordelen als er iets officieël is? Dan zul je moeten wachten tot de rechter een uitspraak heeft gedaan, en hoger beroep niet meer mogelijk is. Pas dan is er iets officieël.
Er wordt hier op het forum gelukkig door mensen gereageerd, en ja daar horen emoties bij. Al dan niet door een subjectief belevingsgevoel. Om dat in goede banen te leiden zijn er de Mods, die dat naar mijn idee netjes klaren.
* doorhalen wat jij niet van toepassing acht....