Middelbrand (scootmobiel op galerij flat) Eliotplaats - Rotterdam 28-11-2016

Auteur Topic: Middelbrand (scootmobiel op galerij flat) Eliotplaats - Rotterdam 28-11-2016  (gelezen 1361 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

• Senior gebruiker
p2kflex
16:16:52 28-11-16GROUP-1P 1 Gebouwbrand woning Eliotplaats 310 Rotterdam 171151 171031 171131 Vak: 5996343
1400331BRW Rotterdam-Rijnmond (Capelle a/d IJssel) (Kazernealarm)
1400321BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Prins Alexanderpolder) (Kazernealarm)
1400349BRW Rotterdam-Rijnmond (Team Brandonderzoek) (Infocode)
1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
p2kflex
16:23:58 28-11-16GROUP-1A1 AMBU 17350 Eliotplaats 3068VN Rotterdam ROTTDM bon 110051
1420174MKA Rotterdam-Rijnmond (Rapid Responder 17-350)
1420999MKA Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
p2kflex
16:23:33 28-11-16-GROUP-P 1 Gebouwbrand woning (OPS BR: middel) (flat) Eliotplaats 310 Rotterdam 179193 Vak: 5996343
MB1420119Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoofd Meldkamer piket)
MB1420515Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Onbekende code)
MB1400053BRW Rotterdam-Rijnmond (Cluster Commandant IJsselland)
MB1400303BRW Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Oost)
MB1400349BRW Rotterdam-Rijnmond (Team Brandonderzoek) (Infocode)
MB1400874BRW Rotterdam-Rijnmond (Voorlichter) (1e piket)
MB1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
MB1420435MKA Rotterdam-Rijnmond (OvD-G Oost)
MB1430020Politie Eenheid Rotterdam (PersInfo Rotterdam-Rijnmond)
p2kflex
16:49:07 28-11-16GROUP-2P 1 Gebouwbrand woning (OPS BR: middel) (flat) Eliotplaats 310 Rotterdam 179081 179201 Vak: 5996343
MB1400202BRW Rotterdam-Rijnmond (Rijnmond Noord) (Materiaal Dienst)
MB1400350BRW Rotterdam-Rijnmond (Team Brandonderzoek) (Alarmcode)
MB1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)

de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=MWyHe4bvw0M
Brand op een galerij in Rotterdam-Ommoord
rtvrijnmond
Gepubliceerd op 28 nov. 2016
Citaat
Een brand op een galerij van een flat in Rotterdam-Ommoord heeft voor dikke rookwolken gezorgd. Een scootmobiel had door nog onbekende oorzaak vlam gevat. Het vuur woedde op de tweede etage. Om te voorkomen dat het vuur zou overslaan naar de flats, liet de brandweer is extra materieel komen. Niemand raakte gewond.
Samen sterk in de hulpverlening!

guest12562

• Gast
Ff opletten nu met z'n allen.
Staat deze binnen of buiten?

Vraag is eigenlijk niet relevant, want waar ik naar toe wil is de opslag van scootmobielen van onze ouderen welke in de verzorgingstehuizen wonen.
Waar staan hun scootmobielen?
In de gangen? Op centrale plekken bij elkaar?

Dat wordt dus nog wat de komende jaren, kijk eens hoeveel rook er vanaf komt en dan nu in een verzorgingstehuis binnen, succes verzekerd!

Neem daarbij de onderbezetting in die tehuizen, als de verpleegkundige überhaupt iets zouden kunnen betekenen in dit stadium, daarnaast de openstaande (geblokkeerde) deuren en we hebben de juiste scenario's te pakken met een flinke uitdaging!

Iets om over na te denken.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Breathe link=msg=1463620 date=1480370144

Vraag is eigenlijk niet relevant, want waar ik naar toe wil is de opslag van scootmobielen van onze ouderen welke in de verzorgingstehuizen wonen.

Dat wordt dus nog wat de komende jaren, kijk eens hoeveel rook er vanaf komt en dan nu in een verzorgingstehuis binnen, succes verzekerd!

Neem daarbij de onderbezetting in die tehuizen, als de verpleegkundige überhaupt iets zouden kunnen betekenen in dit stadium, daarnaast de openstaande (geblokkeerde) deuren en we hebben de juiste scenario's te pakken met een flinke uitdaging!

Dat verschilt per gebruiker, per lokatie en per type 'woning'. De een zet de scootmobiel voor de deur, de ander bij de toegangsdeur van de flat, want dat korte stukje kan nog wel, de ander binnen... Daar is echt geen 'standaard plek' voor, zeg maar.

Vigilant

• Senior gebruiker

In de huizen waar ik kwam/kom meestal op de gang, al moet ik zeggen dat er erg weinig bewoners zo een scooter lijken te hebben.

Vastgemaakte deuren maak ik los, zonder pardon.

guest12562

• Gast
Citaat van: Haageneesch link=msg=1463632 date=1480373103
Dat verschilt per gebruiker, per lokatie en per type 'woning'. De een zet de scootmobiel voor de deur, de ander bij de toegangsdeur van de flat, want dat korte stukje kan nog wel, de ander binnen... Daar is echt geen 'standaard plek' voor, zeg maar.

Whatever, het gaat erom welke risico's hierbij komen kijken, je kan er dus zo tegenaan lopen gevolgen kunnen echt desastreus zijn.

Citaat van: Vigilant link=msg=1463633 date=1480377594
In de huizen waar ik kwam/kom meestal op de gang, al moet ik zeggen dat er erg weinig bewoners zo een scooter lijken te hebben.

Vastgemaakte deuren maak ik los, zonder pardon.

Precies op de gang, dus als zo'n apparaat in brand vliegt heb je de poppen aan het dansen.
Deuren gaan achter jou rug weer gewoon achter de rollator of luierkar, dus druppel op een gloeiende plaat.

Dit was gewoon als waarschuwing bedoelt, ik verwacht hier in de praktijk problemen mee.

Ik zag deze brand vandaag ook op twitter voorbij komen, meerdere brandweermensen waarschuwen hier nu voor, dus is niet voor niks dat ik hier aandacht voor vraag.

warhamstr

• Forum gebruiker
Citaat van: Breathe link=msg=1463691 date=1480423435
...
Ga maar eens naar de brandveiligheid verzorgingshuizen in het algemeen kijken. Of liever, doe maar niet.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Hele goede vraag die jij stelt. Dit is ook zeker een zorg van risicobeheersers die gebouwen bezoeken waar deze voertuigen staan. Met dit soort filmpjes kunnen we de gebruikers en eigenaren van gebouwen extra bewust maken van de risico's.

Bij nieuwbouw maar ook bij bestaande bouw proberen we aparte ruimten te reserveren voor dit soort voertuigen die ook nog eens brandwerend zijn uitgevoerd maar in bestaande bouw zijn we er nog lang niet.

Vigilant

• Senior gebruiker
Citaat van: Breathe link=msg=1463691 date=1480423435
Whatever, het gaat erom welke risico's hierbij komen kijken, je kan er dus zo tegenaan lopen gevolgen kunnen echt desastreus zijn.

Precies op de gang, dus als zo'n apparaat in brand vliegt heb je de poppen aan het dansen.
Deuren gaan achter jou rug weer gewoon achter de rollator of luierkar, dus druppel op een gloeiende plaat.

Dit was gewoon als waarschuwing bedoelt, ik verwacht hier in de praktijk problemen mee.

Ik zag deze brand vandaag ook op twitter voorbij komen, meerdere brandweermensen waarschuwen hier nu voor, dus is niet voor niks dat ik hier aandacht voor vraag.

Je hebt absoluut een punt hoor, moet voldoende aandacht aan gegeven worden.