Toevallig een paar weken geleden een soortgelijk iets meegemaakt. Ik stond samen met mijn collega bij een lijkvinding in een portiekwoning, bovenste etage. Vanaf de straat kon men ons niet direct zien staan. Ik had echter wel zicht op ons opvallende voertuig, die ik netjes in een vak in de betreffende straat had geparkeerd. Uiteraard geen parkeer-ticket gehaald.
Op een gegeven moment kwamen er een aantal parkeerwachters op hun scooters de straat inrijden. Vervolgens zag ik hun stoppen bij onze touran, en een soort PDA oid erbij pakken. Ik dacht eerst nog dat ze ons gezien moesten hebben en een soort van geintje wilde uithalen. Ze konden ons echter niet zien. Eentje begon ons kenteken te scannen, waarop ik naar beneden ben gelopen en op een lichtelijk geirriteerde manier vroeg waar ze mee bezig waren. Ineens wisten ze niet waar ze moesten kijken en reden ze zonder iets te zeggen weg. Op dat moment ben ik weer direct naar boven gelopen, maar later heb ik me nog afgevraagd waarom ik er niet achteraan gegaan ben voor dienstnr's oid.
Zoals hierboven iemand al opmerkte hebben wij in Den Haag een prima relatie met de boa's openbare ruimte die vanuit de bureau's opereren. Deze kennen we ook persoonlijk, dus nooit gezeur. De boa's van parkeerbeheer is echter een ander verhaal, maar laat ik het maar netjes houden.