Amerikaanse brandweervoertuigen

Auteur Topic: Amerikaanse brandweervoertuigen  (gelezen 81624 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #350 Gepost op: 1 maart 2006, 10:36:03
een opvallend groenmetallic Mack CF towerladder met Baker opbouw uit 1978 van brandweerkorps Barnstead. dit model towerladder is en was veel te zien in Amerika. maar deze had wel een aparte kleurenstelling.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #351 Gepost op: 1 maart 2006, 19:09:32
een paar foto's van de wagens van brandweerkorps Orleans. ik heb ooit al eens hun oude 1966 Mack C-serie autospuit hier geplaatst. nu maar eens de rest van het wagenpark van dit brandweerkorps. als eerste de Maxim autoladder uit 1974.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #352 Gepost op: 1 maart 2006, 19:10:40
één van de twee KME autospuiten van Orleans. deze is uit 1994 afkomstig en de oudste van de twee.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #353 Gepost op: 1 maart 2006, 19:11:32
de andere KME autospuit is een Renegade uit 2001. deze wagen dus.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #354 Gepost op: 1 maart 2006, 19:13:01
en dan hebben ze nog deze gevaarlijke stoffeneenheid in dienst. een International 4700 met Road Rescue opbouw uit 1993.

Gast

• Gast
Reactie #355 Gepost op: 10 maart 2006, 16:28:22
Een aantal foto's uit eind 2003 en begin 2005 tijdens mijn bezoekjes aan Texas.

2003, Oude maar glimmende FORD Tankautospuit, Engine 1, Gun Barrel City Volunteer Fire Department

2003, Gun Barrel City Texas, Rescue1 ready to roll.

2003, Gun Barrel City Texas, 1 van de 2 GMC watertank-units, de 2e is van de County en zonder zwaailicht en sirene uitgerust.

2003, Gun Barrel City Texas, De voormalige Chevrolet dienstwagen van de Fire-Marshall van Gun Barrel City, Chief Mike

2003, Gun Barrel City Texas, Glimmende GMC kwam als eerste TP bij een medical 911-call, vervolgens kwam de Chief, toen de ambulance en toen wij aan op locatie

2005, Gun Barrel City Texas, , dezelfde GMC maar dan bij nachtlicht tijdens een firehose-drill voor de kazerne, Gun Barrel City Texas

2005, Gun Barrel City Texas, De vervanger van de oude Ford Engine1, ik DACHT Contender International, durf het niet zeker te zeggen.

2005, Gun Barrel City Texas, Inmiddels Is de oude Chevy van Chief Mike vervangen door een ex politie Ford Crown Vic

2005, Gun Barrel City Texas, Bij een inzet net buiten de City limits van Gun Barrel City kwam ook een unit van Payne springs even een kijkje nemen maar kon weer retour basis

2005, Athens Texas, engine 3551 voor de kazerne

2005, Athens Texas, Ladder 3581 een Thibault of iets dergelijks kan ik nog van de neus op andere foto's aflezen.

2005, Athens Texas. Boots ready to go

2005, Shady Oaks, Texas. Bijna donker, maar toch nog deze Freightliner zonder flitser, daarom wat onscherp, voor het bouwval wat kazerne heette op de kiek gezet

2005, Shady Oaks, Texas. De Chevrolet van de Fire Chief in het laatste Texaanse daglicht.

2005, Shady Oaks, Texas. Een digi CD-print van een negatief, én in het avondlicht. Een hele oude Ward LaFrance

2005, Midland, Texas. Watersupply truck van Midland, een klein dorpje in een bosrijke omgeving

2005, Mobile, Texas. Buiten in het zonnetje deze oude JACO(staat op de neus) van de Mobile Volunteer Fire Dept.

2005, Mabank Texas. Vlakbij Gun Barrel City ligt Mabank met een redelijke kazerne en een paar mooie glimmende wagens voor de deur. Deze E-one bijvoorbeeld

2005, Mabank Texas. Freightliner

2005, Mabank Texas. Pierce staat op de neus van deze laddertruck, die aangekocht was van Houston waar ze met rood en blauw rijden. Deze blauwe minibalk moest nog uitgerust worden met een rode lens.

2005, Mabank Texas.  International staat op het plaatje van deze watersupply truck.

2005, Mabank Texas. Mabank Fire Department is verantwoordelijk voor een groot deel van de heide en bos ten noordoosten van Mabank. Een aantal bush-trucks speciaal voor deze taak stonden achterde kazerne gereed.

2005, Mabank, De Fire Rescue truck van Mabank, meestal de eerste wagen die voor een brandmelding of medische melding uitrukt.

2005, Mabank. De Ford pickup van de Fire Marshall van Mabank

En als laatste, 2005, Houston Texas, een achterkantje van een Engine die bezig was met de wekelijkse check-up van de water-hydrants (je weet wel, die rode water-kranen ;) )

En, uiteraard geheel in de lijn van alle andere foto's alhier te vinden, Copyright/auteursrecht en de hele reutemeteut op alle foot's, reproductie etc etc verboden blabla, u weet wel. Pictures by René Foppes

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #356 Gepost op: 10 maart 2006, 16:49:22
jaah ik ben eindelijk uit gescrolled ;) :)

mooie fotos

Gast

• Gast
Reactie #357 Gepost op: 10 maart 2006, 17:01:53
jaah ik ben eindelijk uit gescrolled ;) :)

mooie fotos

Lekker groot is toch mooier dan die kleine imageshack plaatjes of resized thumbnails of niet ;)

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #358 Gepost op: 10 maart 2006, 17:12:16
dat is wel zo, dat weet ik ook,
de kans dat ze er sneller worden af gehaald van wegen opschorsing is er ook ;) :)

groeten

Gast

• Gast
Reactie #359 Gepost op: 10 maart 2006, 17:13:41
Lijkt me stug, ze staan namelijk op mijn eigen webserver, niet op die van HV.... dus geen server belasting alhier, slechts op die van mezelf

Het enige wat er staat is een imagelink