a.Inzet hulpdiensten m.b.t de slachtoffers :
De plek des onheils was voor de diverse hulpdiensten via de openbare weg goed bereikbaar, de hulpdiensten waren snel ter plaatse en hebben direct adequate hulp geboden aan de inzittenden.
Het in eerste instantie veronderstelde aantal slachtoffers en de ernst van de verwondingen viel na een eerste verkenning gelukkig mee.
De afvoer van de inzittenden vanuit de trein was niet meer problematisch dan onder dit soort omstandigheden redelijkerwijs zou kunnen verwacht en het verdere transport van slachtoffers verliep zoals het normaal gaat.
Het bevrijden van de helaas overleden machinist zal de nodige inspanningen van de hulpdiensten hebben gevergd maar dat kon snel worden uitgevoerd.
b.Inzet materieel en personeel m.b.t de opruimingswerkzaamheden :
PRORAIL was kennelijk goed voorbereid, wisten goed wie er benaderd moest worden en heeft ervoor gezorgd dat er heel snel door derden 1.een noodweg werd aangelegd 2.het zware hijsmaterieel transportmaterieel ter plaatse kon worden ingezet en 3. de boel vervolgens snel werd afgevoerd.
Vervolgens heeft PRORAIL de infrastructuur weer in orde gemaakt, laten maken, de treinen konden weer binnen de kortste keren rijden op het traject.
Al met al een betrekkelijk eenvoudige en snelle operatie voor een spoorwegongeval, uitgezonderd het bevrijden van de helaas overleden machinist.