1.Mooie, efficiënte en volgens mij goedkope toepassing van WTS500, complimenten!
2.Tja dan moeten we eerst vaststellen wat is voldoende water. In mijn ogen in dit geval is genoeg water als de je de omliggende bebouwing kan behouden. Het pand zelf is 1 brandcompartiment en met een rieten dak toch niet meer te redden.
3.En dan jouw kritiek, waar baseer jij die op? Ik weet in ieder geval dat je in het landelijke gebied altijd een uitdaging hebt met de waterwinning. De hoge kosten die voor het realiseren van open water en geboorde putten zijn niet te verantwoorden. Je kunt beter een tankwagen aanschaffen, dan heb je altijd overal water bij je.
1.Luke heeft al eerder aangegeven dat Hattemerbroek-Wezep voor de waterwinning op afstand de beschikking heeft over ander materieel bestaande uit een speciaal voertuig voor de
slangen etc. waar achter een MSA wordt meegenomen.
2.Een niet onbelangrijk gedeelte van het gebouw staat nog overeind inclusief het rieten dak, weliswaar waarschijnlijk met intern de nodige brand/waterschade.
Dus de brandweer heeft dat grote gedeelte wel degelijk weten te redden !
De omliggende bebouwing, een villa met rietdak staat op ca 75-100 m in de bossen.
3.Nu moest het bluswater van ver worden gehaald, ik heb het over een vijver of geboorde put ergens dicht in de buurt waar het bluswater kan worden betrokken.
Weet je hoeveel een vijver of een geboorde put kost ?