Vooropgesteld, hulpverleners in Nederland zetten zich ook voor 100% in.
Verder kan ik alleen maar herhalen dat we van belastinggeld worden betaald. Ons geld komt niet als zwarte vloeistof uit de grond. Wij kunnen ons geen Ferrari als dienstvoertuig veroorloven.
Slap verhaal? Prima. Zo ziet de wereld eruit. Zo is de wereld nu eenmaal gecreëerd door de generaties voor mij. Kan ik weinig aan doen.
Nee, je zet je niet voor 100% in als hulpverlener als je bij iedere verbetering van de effectieve hulpverlening aan de burgers standaard begint over de kosten.
Als het voor Nederlandse hulpverleners zo belangrijk is dat hulpverlening aan de burgers zo goedkoop mogelijk moet omdat het belastinggeld is moeten hulpverleners ook nooit meer gaan demonstreren als ze extra loon willen. Het extra loon of andere regelingen die de hulpverleners wensen kosten namelijk ook belastinggeld.
In Nederland en Qatar rijden we met Volkswagen resp. Toyota dienstvoertuigen, geen dure sportwagens. Nederland en Qatar zijn beide steenrijke landen, in Qatar komt olie en gas uit de grond, Nederland is steenrijk omdat aardgas gewoon uit de grond komt. Ik heb het vandaag al eerder gepost, Qatar steekt een aanzienlijk deel van haar rijkdom in de hulpdiensten omdat eigen burgers op eigen grondgebied beschermen tegen gevaren waar ze zich niet zelf tegen kunnen beschermen een kerntaak van de overheid is. Nederland geeft weinig geld uit aan defensie, politie, brandweer en ambulancedienst omdat het veel leuker is geld uit te geven aan kinderopvang, genderneutrale pisbakken in openbare gebouwen, "Boer zoekt vrouw"en "heel holland bakt" op staats-TV, subsidie voor de muziekschool, subsidie voor allerhande activisten en moraalridders, enz.
Als de wereld volgens jou door de generaties voor je is gecreeerd gaat het misschien eens tijd worden voor de huidige generatie om wakker te worden. Als de vorige generatie de wereld zo kon bouwen zegt het dat de huidige en toekomstige generatie het kunnen onderhouden, reviseren of zelfs slopen om het toekomstbestendig te herbouwen.
De wereld staat namelijk voor hele andere problemen, problemen die de voorgaande generaties niet hadden (o.a. klimaat, terreur, enz).