Toevallig gister een knap staaltje IM gezien op Kerensheide. Op de verbindingsweg A2 > A76 stond een auto met pech zo dat deze 1 van de 2 banen van de verbindingsweg blokkeerde.
Het is daar toch al niet ruim met de wegwerkzaamheden. Geen vluchtstrook, er staat iedere dag zeker 2 km file (voor mensen van de Randstad: hier is dat gelukkig nog een vrij uniek fenomeen), dus echt bevorderlijk was het niet...
RWS weginspecteur was er vrij snel en kwam goed
door de file heen waar het nodig was. Aangezien de linkerbaan nog redelijk reed kwam daar met een 5 / 10 minuten ook een berger aan rijden, alle lampen waren aan en hij werd mooi tussen het verkeer op de andere twee rijstroken naar het pechgeval doorgelaten. 5 minuten later stond de auto gezekerd op de bergingswagen en waren de mensen van achter de vangrail ook in de bergingswagen. Hele spul weg en het rijdt weer
Dat leidde wel bij mij tot de volgende vraag:
Zijn er hier bergers / hulpverleners uit de verschillende uithoeken van het land die hun ervaringen kunnen delen in
hoe de weggebruikers reageren?
Ik kan me voorstellen dat in de Randstad men allemaal om hun plekkie vecht, terwijl dit in de rest van Nederland een stuk sneller gewoon geaccepteerd wordt...