Voorrang nemen door bergingsvoertuigen

Auteur Topic: Voorrang nemen door bergingsvoertuigen  (gelezen 132884 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

denkweb

• Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • en door!
Reactie #360 Gepost op: 6 oktober 2011, 12:43:11
Formeel teken je op de vrachtbrief voor aanvang werkzaamheden en na afloop weer voor ontvangst. De ontvanger neemt dus feitelijk zelf de verantwoordelijkheid over zijn voertuig weer over.

De berger maakt bij het doorsturen van een auto met een noodreparatie de afweging op een stukje eigen inzicht. Vorige week heb ik hier een dossier gehad waarbij wij een reservewiel plaatsen na een klapband, waarna de bestuurder echter 20km verderop met zijn voertuig op de kop in de berm belandt. Gelukkig niets van doen met het geplaatste wiel, maar toch opent het wel even de ogen. De betalende alarmcentrale bijvoorbeeld wil dit in eerste instantie niet als twee aparte dossiers accepteren omdat de klant 'op eigen risico na een schade is doorgereden'.

Dus toch wel iets om goed over na te denken als je weer iemand met een 'noodreparatie' laat verder rijden...  O0

takelbob

• lichte en zware berging
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #361 Gepost op: 6 oktober 2011, 20:19:36
Eigenlijk hebben op de snelweg alleen nog maar een berger nodig, defecte auto's worden vakkundig met ducktape hersteld, plaatwerk wordt uitgebogen zodat het wiel weer vrij kan rond draaien. Ze schrijven vrijbriefjes uit dat je auto deugdelijk is, met handtekening zelfs. Kunnen jullie ook ff de gewonden naar het ziekhuisbrengen en brandjes blussen? Eigenlijk snap ik niet waarom jullie nog geen blauwe flits en knipperlampen hebben ondersteund door een luide 2-toon.
Wat ik me nog afvraag wie of wat is jullie alarmcentrale?

Laats nog een gebroken been met ducktape ff vastgezet en toen op eigen risico naar het zkh,wel ff laten tekenen want dan ben ik er vanaf.............

Tosa volgens mij ben jij nog een van die mensen die ons zien als cowboy,s en sensatiezoekers,ooit bij je opgekomen dat wij diverse opleidingen,cursussen ed hebben gevolgd voor dat we dit gaan doen ?
sorry hoor maar dit slaat kant nog wal.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #362 Gepost op: 6 oktober 2011, 20:38:34
Eigenlijk hebben op de snelweg alleen nog maar een berger nodig, defecte auto's worden vakkundig met ducktape hersteld, plaatwerk wordt uitgebogen zodat het wiel weer vrij kan rond draaien. Ze schrijven vrijbriefjes uit dat je auto deugdelijk is, met handtekening zelfs. Kunnen jullie ook ff de gewonden naar het ziekhuisbrengen en brandjes blussen? Eigenlijk snap ik niet waarom jullie nog geen blauwe flits en knipperlampen hebben ondersteund door een luide 2-toon.
Wat ik me nog afvraag wie of wat is jullie alarmcentrale?
Hoeveel auto,s rijden er niet rond met lichte blikschade?  ::)
Laat je die ook allemaal maar afslepen, omdat ze wel eens niet veilig zouden kunnen zijn? Krijgen de bergers in nederland een dagtaak daar aan.
Ik weet in ieder geval erg zeker dat de berger hier in de regio, en in jouw regio G&V erg kundig zijn. En dat je met hun erg goed kan samenwerken, vorige week nog een klus op de A27 gehad, waarbij de berger zelfs de eerste hulp voor het slachtoffer op zich nam voordat wij of een ambulance terplaatse waren.

En ik kan me goed voorstellen dat ze lichte schadegevallen gewoon op eigen kracht naar de garage laten rijden. Scheelt weer afsleepkosten voor de verzerkeringsmaatschapij en de berger kan eventueel ingezet worden voor een volgende klus. Dus ik denk dat jouw reactie wel erg kort door de bocht is.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #363 Gepost op: 7 oktober 2011, 08:00:29
Hoeveel auto,s rijden er niet rond met lichte blikschade?  ::)
Laat je die ook allemaal maar afslepen, omdat ze wel eens niet veilig zouden kunnen zijn? Krijgen de bergers in nederland een dagtaak daar aan.
Ik weet in ieder geval erg zeker dat de berger hier in de regio, en in jouw regio G&V erg kundig zijn. En dat je met hun erg goed kan samenwerken, vorige week nog een klus op de A27 gehad, waarbij de berger zelfs de eerste hulp voor het slachtoffer op zich nam voordat wij of een ambulance terplaatse waren.

En ik kan me goed voorstellen dat ze lichte schadegevallen gewoon op eigen kracht naar de garage laten rijden. Scheelt weer afsleepkosten voor de verzerkeringsmaatschapij en de berger kan eventueel ingezet worden voor een volgende klus. Dus ik denk dat jouw reactie wel erg kort door de bocht is.
Natuurlijk is mijn reactie kort door de bocht en zelfs overdreven, het zal je verbazen welke warme banden ik heb met de bergingstak in deze regio.  Zeker in de regio zijn de heren en dames van bergnet enorm snel ter plaatsen, uitermaten vakkundig, rijden met erg goed onderhouden matriaal. Ik vind alleen dat we nou niet moeten gaan doen als of de weg vrijmaken belangrijker is dan wat dan ook.

98uiye     98uiye     98uiye
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Bergnet67

• Takelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #364 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:46:30
Tosa,dat vinden wij ook niet. Dat wil de overheid. 98uiye

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #367 Gepost op: 29 november 2011, 02:25:11
Kreeg het idee dat ik naar een wel hele slechte B film zat te kijken. Het is zo slecht dat ik het bijna goed zou gaan vinden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

bulletje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #368 Gepost op: 3 december 2011, 21:50:49
Zo rijdt de gemiddelde berger in nederland ook als ze een im melding hebben hoor!
Alleen zonder sirene!! ;D

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 4 december 2011, 09:33:49
Zo rijdt de gemiddelde berger in nederland ook als ze een im melding hebben hoor!
Alleen zonder sirene!! ;D
Heb je daar ook voorbeelden van, want als een IM berger dat doet weet ik zeker dat deze zijn contract wel gedag kan zeggen.