Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108668 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #150 Gepost op: 12 september 2008, 11:39:30

Misschien moet je eens aandachtiger gaan kijken naar je denkproces dan!!
Waarom blijf je nu volharden in de mening dat de snelheidslimieten eigenlijk onzin zijn? Wat is de toegevoegde waarde van de verkeers-deelname om harder dan toegestaan te willen rijden? Schijt hebben aan regels? De kick van het hard rijden?

Dan heb ik het verkeerd opgevat.  O0

Enfin, alvast een fijn weekend en we lezen  mekaar   ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #151 Gepost op: 12 september 2008, 22:46:27
Jij wil een levendige discussie.

Kan ik in komen, maar zelfs voor mij komt er een moment dat ik toch een beetje gebrek aan leesstof ga produceren.
Waarom?

Omdat ik al mijn kruit verschoten heb. Dat in combinatie met iemand die volhard in zijn gelijk, maakt de discussie er echt niet levendiger op.
Ik heb in deze discussie geen zin meer.

Een auto frontaal tegen een boom zetten met je kind achterin, in een 30 kilometer zone wegens vers gestort grind, sorry, dan reed je dus geen dertig.
's Nachts uit de bocht vliegen op de A7, over het talud en de Westfriesevaart suizen ( da's een straffe 150 meter vlucht) dan reed je dus geen 120.
Speed kills. Met nadruk op ..

Maar voorbeelden als dit doen mensen die steeds maar weer die envelop op de deurmat vinden kennelijk niets. Die zien kennelijk niet genoeg harde voorlichtingsfilmpjes en kunnen dus ook nog steeds de boetes betalen. Iets in mij zegt dat matrixbordjes met smileys dat soort jakkeraars echt niet bereikt.

Dan blijft er dus voor die mensen helaas maar 1 ding over: zelf betrokken raken bij een aanrijding waarbij er dus weer te hard werd gereden. Maar dat is geen optie. Simpelweg omdat die kosten voor de samenleving niet opwegen tegen het te verwachten resultaat.

Ik sluit mijn bijdrage in deze discussie - met datgene wat ik op pagina 2 geschreven heb - af. En daar sta ik nog steeds achter.

Er moeten juist veel meer flitskasten komen!

Wat mij betreft op elke provicialeweg met een baanvak langer dan 2 kilometer gewoon standaard trajectcontrole invoeren, er moeten veel meer camera-auto's komen en nog meer lasergun-controles. En daarbij moeten de boetes wat mij betreft met 100% verhoogt worden.

Te hard rijden/ te weinig afstand houden is nog altijd een van de grootste oorzaken van ongelukken op de weg. Dat voorkomen scheelt mij als belastingbetaler al een hele boel geld.
Alleen mensen die te hard rijden, pak je op deze manier.

Wie gewoon zijn gaspedaal normaal gebruikt, zal hier niet mee zitten. Hardrijders moeten gewoon eens leren om op tijd te vertrekken. Altijd maar dat gezanik over een paar kilometer te hard en een bon! Je rijdt dan geen paar kilometer (is dus 2) te hard, het zijn er al gauw een kilometer of 5 - 6.
De hardrijder heeft zijn voet op het gaspedaal, niet de flitskast of controlerende agent.
Zoals Palmpie al zei: If you can't do the time , don't do the crime.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #152 Gepost op: 13 september 2008, 01:24:23
Waar ga je de grens leggen...goeie vraag.  

Die grens is er dus al, en staat op die mooie ronde borden met zo'n rode rand. In het midden staan meestal 2 of 3 cijfers. Dat is de grens.

Net als met voetbal, binnen het lijntje en op het lijntje is in, over het lijntje is uit.

Gordel om = goed, gordel niet om = niet goed en kost 90 euro. '''Ik reed net weg uit het parkeervak'' Net zo'n discussie.

De grens qua snelheidshandhaving is overigens al ''opgeschroefd'' naar 7 km harder dan de maximumsnelheid (lees 10 km op je teller).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #153 Gepost op: 13 september 2008, 08:42:02
Verkeershandhaving is een goede en zinvolle bezigheid van de politie. Maar of flitspalen daar nou een bijdrage aan leveren geloof ik niet zo, ik zie altijd bij flitspalen auto's afremmen en daarna weer gasgeven. Top voor het mileu :'(. Weg met de flitspalen en meer laserguns bij scholen en 30km zones................................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #154 Gepost op: 13 september 2008, 13:18:29
Die grens is er dus al, en staat op die mooie ronde borden met zo'n rode rand. In het midden staan meestal 2 of 3 cijfers. Dat is de grens.

Net als met voetbal, binnen het lijntje en op het lijntje is in, over het lijntje is uit.

Gordel om = goed, gordel niet om = niet goed en kost 90 euro. '''Ik reed net weg uit het parkeervak'' Net zo'n discussie.

De grens qua snelheidshandhaving is overigens al ''opgeschroefd'' naar 7 km harder dan de maximumsnelheid (lees 10 km op je teller).



Okee, regels zijn regels, zolang het gezond verstand van BEIDE partijen ook maar mee blijft spelen. Tussen zwart en wit zit ook nog een ''grijs gebied''.
Evenals DB raken mijn argumenten ook een beetje uitgeput. Op een aantal punten ben ik inmiddels ''bekeerd''.  ::) ;D
Eingenlijk ligt mijn kritiek meer bij 80km-zones en de matrixborden...niet zozeer op de kasten. Veel verkeersleed is vaak een combi van snelheid en onwetendheid / voertuigbeheersing.
Verder heeft ook Dinges niets zinnigs meer toe te voegen aan dit topic... :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 13 september 2008, 21:30:56
Okee, regels zijn regels, zolang het gezond verstand van BEIDE partijen ook maar mee blijft spelen. Tussen zwart en wit zit ook nog een ''grijs gebied''.

En dat is dus niet te doen ... Want was is grijs en wat is zwart? Om deze discussie te voorkomen hebben ze gewoon een lijn getrokken. Snelheid is overigens het enige feit waar voor (indien gecontroleerd) bekeurd word. Volgens mij heb je bij andere feiten altijd nog de verbalisant die ''mag'' beslissen of hij wel of niet een bon schrijft, die mazzel hebben we in Nederland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #156 Gepost op: 14 september 2008, 02:40:38
Ik heb nog nooit een diender meegemaakt die het begrip ''grijs'' niet kent. Nou spreek ik puur uit eigen ervaringen, maar toch.
Face to face is er een grijs gebied, met kastjes niet natuurlijk.  ::) Misschien heb ik het geluk gehad, dat ik tot op heden verbalisanten  getroffen heb, die dit gebied kennen en handhaven, dus ''gezond verstand'' laten overheersen.

Altijd alle begrip en medewerking. En vice versa. Dat moet zo blijven.  ::)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #157 Gepost op: 14 september 2008, 11:42:14
Tuurlijk is er grijs als je tegenover iemand staat.... en met kastjes niet....  maar de capaciteit is er gewoon niet om de kastjes te vervangen door video-auto's op een schaal dat het effect heeft.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #158 Gepost op: 14 september 2008, 22:29:19
Een aflevering van Blik op de weg, hierover.
http://player.omroep.nl/?aflID=3325707


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #159 Gepost op: 30 oktober 2008, 18:27:12
Overtreders worden aangepakt

HALFWEG, 30 oktober -

Vanmorgen zijn de roodlicht- en snelheidspalen in gebruik genomen op het kruispunt N200 met de Oranje Nassaustraat.
Na klachten van omwonenden en na de diverse verkeerscontroles van de politie, is gebleken dat er op de kruising binnen 24 uur ongeveer 1.200 bestuurders door rood rijden. Dit gebeurt vaak in combinatie met te hoge snelheid. De gevaarzetting op de kruising is hierdoor groot, mede omdat o.a. scholieren veelvuldig van deze kruising gebruik maken. Daarom is in samenwerking met het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie, Rijkswaterstaat, de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude, Verkeersadvisering en Verkeershandhaving van Politie Kennemerland besloten om over te gaan tot het plaatsen van roodlicht- en snelheidscamera's, om de verkeersveiligheid op het kruispunt te verhogen.
Het verkeer vanuit beide richtingen op de N200 wordt sinds 27 oktober jl. opmerkzaam gemaakt op de nieuwe aanwezigheid van roodlicht- en snelheidscamera's door middel van waarschuwingsborden. Alle samenwerkende partners gaan ervan uit dat verkeersveiligheid wordt verhoogd met de komst van deze flitspalen.

www.politiekennemerland.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !