Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 110151 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #170 Gepost op: 21 november 2008, 22:09:39
Tsja ...  En zo draai je overal een punt aan .....

Ik ken zat mensen die nacht diensten draaien en al eens (of meerdere) malen schade hebben gereden op de terugweg .... Simpelweg omdat je gewoon niet frisjes meer bent.

Nja en over dat argument om dan maar ''bewust'' door rood te rijden, daar ga ik maar niet op in ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #171 Gepost op: 21 november 2008, 22:16:29

Ik ken zat mensen die nacht diensten draaien en al eens (of meerdere) malen schade hebben gereden op de terugweg .... Simpelweg omdat je gewoon niet frisjes meer bent.

Nja en over dat argument om dan maar ''bewust'' door rood te rijden, daar ga ik maar niet op in ....
Die verhalen ken ik ook, de N9 terugrijden na een nachtdienst.....  dat is echt ellende... ik heb na een "oeps" momentje mijn auto diverse malen ergens geparkeerd, gewoon ogen dicht en liggen tot je wakker wordt... omdat ik gewoon niet verder durfde te rijden.... zelfs tussen Amsterdam en mijn woonplaats.... klein prutstukkie, maar als je anders kiest op die zondagmorgen tegen negenen na een uitgelopen 12uursdienst houdt het op een gegeven moment echt op.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #172 Gepost op: 22 november 2008, 00:14:48

Ik weet het, BURGERLIJKE ongehoorzaamheid.  ;D Maar ik laat me nou eenmaal niet betuttelen.  ;)

Citaat
maar als je anders kiest op die zondagmorgen tegen negenen na een uitgelopen 12uursdienst houdt het op een gegeven moment echt op.....

Ik doe dan meestal even m'n raampje open. Tegelijkertijd hard meezingen met de radio, helpt ook vaak.  ;D

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #173 Gepost op: 22 november 2008, 00:20:16
Dinges:

Ik hoop dat je ervan terug kunt komen om dit soort bewuste risico's te nemen.

Ik heb die kans ook gehad en met beide handen aangegrepen. Maar mijn wake-up call was wel een hele droevige.
Een aantal jaren geleden is een collega van mij dodelijk verongelukt. Ook na de nachtdienst. En ook oop een zondagmorgen. Reed rechtdoor de vaart in.

Een ongeluk. Zonder onverantwoorde rood licht verhaaltjes etc. Maar wel na een nachtdienst als we allemaal lekker snel naar huis willen, maar niet meer citroentjesfris zijn.
Ik wens je echt toe dat jouw burgerlijke ongehoorzaamheid en je kruistocht tegen de betutteling niet op het kerkhof eindigt.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #174 Gepost op: 22 november 2008, 13:48:28
DB,

Dat is erg vervelend.  :-\
Mijn oprechte condoleance, alsnog.

Ik ben op een andere wijze ruw wakker geschud. Betrokken bij een vrij zwaar ongeval. Ik denk dat er links en rechts nog wel wat foto's van op het net circuleren. Was in maart 2003, kruising Reeweg / Zuidwende te H.I.Ambacht. Heb 3 krantenartikels, foto's gemaakt door ene Etienne Busink. Ook van de brandweer heb ik aantal foto's gehad. Heb de foto's geprobeerd te zoeken en gegoogled, maar kan niets vinden.

Maar goed, ik heb geleerd dat je andere weggebruikers dondersgoed in de gaten moet houden. Zodra je de weg opgaat, ben je overgeleverd aan de overige weggebruikers. Na dat ongeval ben ik juist extra voorzichtig geworden. Ik kreeg overigens geen voorrang, op die kruising. We zijn er allemaal redelijk vanaf gekomen, 6 gewonden en 1 s.o. losgeknipt.

V.w.b. dat citroentjesfris heb je wel gelijk, maar ik ben op de weg altijd extra alert en zeker niet (meer) roekeloos.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #175 Gepost op: 23 november 2008, 16:36:02
Als je niet "citroentjesfris" bent moet je niet meer achter het stuur kruipen, komen ongelukken van......
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #176 Gepost op: 23 november 2008, 21:41:13
Je zal ze de kost moeten geven, die na de nacht - mezelf incluis - niet meer citroentjesfris in de auto stappen.

Het is dan gewoon verrekte goed uitkijken. Daar helpt geen postbus 51 campagne tegen. We willen gewoon naar huis en gaan dan dus ook naar huis. Of je nou in een fabriek werkt, in het ziekenhuis of de hele nacht de graveyardshift hebt gedraaid als agent.

En ja: daar komen ongelukken van. Maar zolang mijn bedje lekkerder slaapt, dan mijn auto, blijf ik rijden.
Maar het nemen van extra risico's tijdens die rit is een nono.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #177 Gepost op: 24 november 2008, 18:04:50
je moet altijd extra goed uitkijken, ook als je "citroentjesfris" bent. ben je het niet, regelen je vervoer naar huis dan op een andere manier desnoods openbaar vervoer....
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #178 Gepost op: 24 november 2008, 20:18:46
tosa, effe een vraag:

Werk jij onregelmatig?

Ik denk het niet. Want het ov is op veel plaatsen dusdanig uitgekleed dat dat gewoon geen optie is. Voor mij is bijvoorbeeld een zondag gewoon onmogelijk om op het werk te komen of van het werk naar huis te geraken. Iemand anders laten rijden klinkt ideaal, maar dat is praktisch ook niet handig.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 25 november 2008, 10:55:15
regelen je vervoer naar huis dan op een andere manier desnoods openbaar vervoer....

Onmogelijk. Een privechauffeur zou kunnen. Beetje duur alleen... ::)
Koffie, Red-bull, raampje open, muziek wat harder..Vooral raampje ff open met deze temperaturen helpt bij mij wel. Gewoon ff doorbijten dus en koppie d'r bij. Anders moet je ander werk zoeken.  :)