Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #240 Gepost op: 8 september 2009, 16:21:11
Feit: in 2008 verstuurde het CJIB 11.662.981 beschikkingen. ( bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@149893/aantal/ )

Dat zijn dus dik 11 en een half miljoen overtredingen van de regels in een land waar lang niet overal wordt gecontroleerd.
Nu zijn de cijfers voor wat betreft verkeersdoden langzaam aan het dalen, maar om nu te zeggen dat we verkeershandhaving maar even kunnen laten zitten om wat anders te gaan doen vind ik een zeer slecht idee.

Laten de automobilisten eerst maar eens bewijzen dat ons wegennet vrij is van wetsovertreders. Vooruit, ik zal jullie tegemoet komen - bij minder dan 5 miljoen beschikkingen mag men aan wat anders gaan denken. dit is dus wat we zelf in de hand hebben; gewoon dat poot van het gas en gewoon eens opletten in het verkeer. Krijgt waarschijnlijk 80% die boete niet.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #241 Gepost op: 8 september 2009, 16:35:47
Feit: in 2008 verstuurde het CJIB 11.662.981 beschikkingen. ( bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@149893/aantal/ )

Dat zijn dus dik 11 en een half miljoen overtredingen van de regels in een land waar lang niet overal wordt gecontroleerd.
Nu zijn de cijfers voor wat betreft verkeersdoden langzaam aan het dalen, maar om nu te zeggen dat we verkeershandhaving maar even kunnen laten zitten om wat anders te gaan doen vind ik een zeer slecht idee.

Laten de automobilisten eerst maar eens bewijzen dat ons wegennet vrij is van wetsovertreders. Vooruit, ik zal jullie tegemoet komen - bij minder dan 5 miljoen beschikkingen mag men aan wat anders gaan denken. dit is dus wat we zelf in de hand hebben; gewoon dat poot van het gas en gewoon eens opletten in het verkeer. Krijgt waarschijnlijk 80% die boete niet.




bij het cjib werken 1100 personen = 1100 salarisen
Halveer de boetes dan kan de helft van het personeel daar weg, is er weer geld om de recherche een nivo hoger te krijgen, dan worden mischien de ware criminele weer eens achter slot en grendel gestopt. Bv van die gasten die een HV leegroven................
Ik ben van mening dat het huidige flitsbeleid nog maar 1 doel heeft: namelijk het vullen van de staatskas.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #242 Gepost op: 8 september 2009, 16:47:46
bij het cjib werken 1100 personen = 1100 salarisen
Halveer de boetes dan kan de helft van het personeel daar weg, is er weer geld om de recherche een nivo hoger te krijgen, dan worden mischien de ware criminele weer eens achter slot en grendel gestopt. Bv van die gasten die een HV leegroven................
Ik ben van mening dat het huidige flitsbeleid nog maar 1 doel heeft: namelijk het vullen van de staatskas.  

In dat geval begrijp ik je aversie tegen het verkeershandhavingsbeleid niet.

Er moet juist veel meer gehandhaaft worden. Het CJIB draait met dikke winst! Hoe meer geld het CJIB binnen haalt, hoe meer er geïnvesteerd kan worden in de Nederlandse politie en hoe meer misdrijven er kunnen worden opgelost. In jouw scenario slacht je dus de gans met de gouden eieren.... is nie handig nie.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #243 Gepost op: 8 september 2009, 17:22:10
In dat geval begrijp ik je aversie tegen het verkeershandhavingsbeleid niet.

Er moet juist veel meer gehandhaaft worden. Het CJIB draait met dikke winst! Hoe meer geld het CJIB binnen haalt, hoe meer er geïnvesteerd kan worden in de Nederlandse politie en hoe meer misdrijven er kunnen worden opgelost. In jouw scenario slacht je dus de gans met de gouden eieren.... is nie handig nie.



Fout!

Het geld verdwijnt met bakken tegelijk, maar dan niet naar de juiste plaatsen!  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #244 Gepost op: 8 september 2009, 18:22:39
Ging het geld maar naar de juiste plaatsjes...dan gniffelde ik misschien zelfs, bij iedere see-jee-ie-bee. (heb al maanden niets gehad trouwens.... *klopt af* )  ::)

Al bijna een jaar niets....hoe kan??? ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #245 Gepost op: 8 september 2009, 19:08:24
Mischien omdat je eindelijk door hebt dat geen boetes krijgen de oplossing is van het probleem van boetes krijgen? ::)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #246 Gepost op: 8 september 2009, 19:25:06
Feit: in 2008 verstuurde het CJIB 11.662.981 beschikkingen. ( bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/actueel/@149893/aantal/ )

Dat zijn dus dik 11 en een half miljoen overtredingen van de regels in een land waar lang niet overal wordt gecontroleerd.
Nu zijn de cijfers voor wat betreft verkeersdoden langzaam aan het dalen, maar om nu te zeggen dat we verkeershandhaving maar even kunnen laten zitten om wat anders te gaan doen vind ik een zeer slecht idee.

Laten de automobilisten eerst maar eens bewijzen dat ons wegennet vrij is van wetsovertreders. Vooruit, ik zal jullie tegemoet komen - bij minder dan 5 miljoen beschikkingen mag men aan wat anders gaan denken. dit is dus wat we zelf in de hand hebben; gewoon dat poot van het gas en gewoon eens opletten in het verkeer. Krijgt waarschijnlijk 80% die boete niet.




Ik denk dat de automobielfabriekanten verantwoordelijk zijn voor de daling van het aantel verkeersslachtoffers.......................
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #247 Gepost op: 8 september 2009, 19:26:58
Mischien omdat je eindelijk door hebt dat geen boetes krijgen de oplossing is van het probleem van boetes krijgen? ::)

Beste DB....net zoiets als: Met z'n allen niet tanken bij Shell, want moet goedkoper? ...

Nee, ik maak mij geen illusies. Maar ik als simpele NuKuBu signaleer wel iets. Men wordt een beetje wakker links en rechts....

Ik zie steeds meer mensen die ontwaken. Doet me goed. Maar jij....daar is iets meer voor nodig... ;D

Zonder beledigend te worden;
Verlaat jij ooit je land, met je trekker? Kom jij ooit buiten je wijnkelder? De grote boze mensen-wereld ...zegt jou dat wat? Iets met Randstad?  ::) Iets met economie? Enig idee wat vrachtwaggelchaufs moeten doorstaan om jouw melk in de hypermodernesupermarkt te krijgen?

p.s. neem met korrelke zout.... ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #248 Gepost op: 8 september 2009, 19:44:23
Amice, zout is mij wel bekend.  ;D

En als iedereen normaal zou doen op de weg, dan zou dat pak melk, die kist wijn en die krat bier waarschijnlijk nog wat goedkoper te krijgen zijn in de winkel en met minder files.

Bottom line: wie geen bekeuringen krijgt, rijdt of daar waar er niet gecontroleerd wordt ( wat ik heel aannnemelijk acht en waar dus veel meer gecontroleerd moet worden tot nader heil der natie ) of rijdt gewoon normaal ( waar ik op hoop! ).


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #249 Gepost op: 8 september 2009, 20:23:39
Amice, zout is mij wel bekend.  ;D

En als iedereen normaal zou doen op de weg, dan zou dat pak melk, die kist wijn en die krat bier waarschijnlijk nog wat goedkoper te krijgen zijn in de winkel en met minder files.

Bottom line: wie geen bekeuringen krijgt, rijdt of daar waar er niet gecontroleerd wordt ( wat ik heel aannnemelijk acht en waar dus veel meer gecontroleerd moet worden tot nader heil der natie ) of rijdt gewoon normaal ( waar ik op hoop! ).

Dus jij stelt dat als ik een bekeuring krijg dat ik dan niet normaal rij?
Gek hoor, ik heb een hele andere defenitie van normaal.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”