Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108745 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #270 Gepost op: 8 september 2009, 23:06:52
Lees eerst ff eerder postings van me. ik krijg nu een beetje kip zonder kop gekakel idee van je.
Hartelijk dank :) Ik kom weliswaar uit het Kippendorp van Nederland. Wordt ff spitten, maar dan heb je ook wat O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #271 Gepost op: 12 september 2009, 17:13:10
Als ik lees dat er 900 zedenzaken op de plank liggen.............snap ik niet wat de man in dat busje met statiefje langs de weg aan het doen is (krantje lezen?)
Of het de schuld van de politie is? Ik weet het niet, maar mijn nekharen gaan er van    recht op staan. En mijn gevoel van rechtvaardigheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Volgens mij vergelijk je nu twee totaal verschillende dingen, om in jouw termen te spreken, een brandkranencontroleur en een hoofdbrandwacht. Je kunt die brandkranencontroleur ook geen woningbranden laten blussen ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #272 Gepost op: 12 september 2009, 17:26:59
Maar waarom zou het geld dat een flitsauto / bekeuringen opbrengt niet rechtstreeks naar de politie mogen terugvloeien? ::) Meer opbrengst ==> meer agenten...


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #273 Gepost op: 12 september 2009, 17:36:44
Als ik lees dat er 900 zedenzaken op de plank liggen.............snap ik niet wat de man in dat busje met statiefje langs de weg aan het doen is (krantje lezen?)

Vaak is die man (of vrouw) die in dat busje (een krantje aan het lezen is ) geen politie-agent maar BOA die alleen mag controleren op verkeersovertredingen
die wil ik niet de zedenzaak laten oplossen
jij wel??


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #274 Gepost op: 12 september 2009, 17:52:14
Kwestie van prio's stellen. AL dat cjib, flits- laser-te-zwaar-beladen-te donkere-ramen-te zachte-banden-te-vroeg-vuurwerk-afsteken-geen-richting-aangeven-weetikwat - personeel ...trek dat eens een aantal maanden terug (wedden dat de ''verkeerscriminaliteit'' meevalt), trap het op een aantal cursussen en pak criminaliteit aan. Tal van vormen. Of ben ik nu te kort door de bocht?

Dat is niet kort door de bocht. Daar vlieg je gewoon de bocht mee uit.  ;) Je kan alle BOA's en andere verkeershandhavers wel op cursus zetten, maar zo werkt het niet. Je krijgt dan mensen die te laag geschoold zijn, geen interesse hebben in dat vakgebied en ongemotiveerde mensen. Resultaat: Slechte dossiers en alle zaken die nu blijven liggen worden straks allemaal sepots en daders gaan vrij uit Nee, daar win je wat mee.  :-X

Maar waarom zou het geld dat een flitsauto / bekeuringen opbrengt niet rechtstreeks naar de politie mogen terugvloeien? ::) Meer opbrengst ==> meer agenten...
Hemels voorstel. Maar dat gaat niet gebeuren vrees ik...

Als ik lees dat er 900 zedenzaken op de plank liggen.............snap ik niet wat de man in dat busje met statiefje langs de weg aan het doen is (krantje lezen?)
Of het de schuld van de politie is? Ik weet het niet, maar mijn nekharen gaan er van    recht op staan. En mijn gevoel van rechtvaardigheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Die man staat verkeer te controleren. Daar heeft hij waarschijnlijk voor gekozen en is daarvoor opgeleid. Dat is niet iemand die je zomaar even kan opleiding tot de super specialist rechercheur die al die zaken even gaat oplossen. Zie mijn verhaal aan Dinges. Slechte zaken etc etc.

Wat is de reden en wat willen ze bereiken met deze absurde manier van controleren, veiliger verkeer? Ik denk niet dat we de vermindering van verkeersslachtoffers te danken hebben aan de overijverige verkeershandhaving teams. De autofabriekanten hebben hier het overgrote aandeel in. Het is niks anders dan het binnenhalen van een verkapte vorm belasting. En wel op de meest gemakkelijke manier.
Absurde manier van controleren? De pakkans is Nederland is zo zo zo ontzettend klein. Ik vind het wel meevallen...

@de politiek:
 Volgens mij is de taak van de politie om zorg te dragen voor een veilige sameleving. Er valt dus nog een hoop werk te verzetten omdat voor elkaar te krijgen. Steek dus tijd en geld in het aanpakken van de ware criminelen en geloof me dat zijn niet de automobilisten (nou ja behalve dan die ene camicazie piloot).

Een veilige samenleving is allesomvattend. Van de zware tot de kleine criminaliteit en verkeer is ook een groot onderdeel van de samenleving. Die ene kamikaze piloot is niet de enige in zijn soort. Daar zijn er heel veel van. Er zonder controle? Dan vrees ik het ergste.  :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #275 Gepost op: 12 september 2009, 17:54:41
Ik weet overigens niet hoe het zit met andere regio's, maar hier in Utrecht zie ik steeds meer flitspalen verdwijnen. En 50% van de rest werkt niet eens...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #276 Gepost op: 12 september 2009, 18:50:56
Ik weet overigens niet hoe het zit met andere regio's, maar hier in Utrecht zie ik steeds meer flitspalen verdwijnen. En 50% van de rest werkt niet eens...

Idem, alleen op gevaarlijke wegen/ lokatie's werken/staan ze bij ons in de regio nog
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #277 Gepost op: 12 september 2009, 18:57:50
Dat is niet kort door de bocht. Daar vlieg je gewoon de bocht mee uit.  ;) Je kan alle BOA's en andere verkeershandhavers wel op cursus zetten, maar zo werkt het niet. Je krijgt dan mensen die te laag geschoold zijn, geen interesse hebben in dat vakgebied en ongemotiveerde mensen. Resultaat: Slechte dossiers en alle zaken die nu blijven liggen worden straks allemaal sepots en daders gaan vrij uit Nee, daar win je wat mee.  :-X

Dan formuleer ik het anders. Dat magere potje geld wat er te verdelen is binnen de club, een beetje meer naar politie en wat minder naar handhavers. (controleurs / flitshorken)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #278 Gepost op: 12 september 2009, 19:10:32
Idem, alleen op gevaarlijke wegen/ lokatie's werken/staan ze bij ons in de regio nog

En die mobiele flitsers dan? Iedere dag hoor je op de radio een giga-lijst van locaties waar men staat te harken.

-flitswagen (meestal)
-1 a 2 man personeel
-deze zijn geschoold voor een X-aantal eurie
-ook in weekenden en 's avonds = kassa (personeelskosten)
-verwerking van prentjes (okee, geautomatiseerd, het meeste werk)
-het versturen van CJIB-tjes (postbode loopt ook niet voor niks)
-bezwaren (behandelaars e.d.)
-etc...

Stop die centjes nou eens in de politie. Personeel, materiaal, primaire en secundaire arbeidsdingetjes.... Zou ik toejuichen!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #279 Gepost op: 12 september 2009, 21:00:24
En die mobiele flitsers dan? Iedere dag hoor je op de radio een giga-lijst van locaties waar men staat te harken.

-flitswagen (meestal)
-1 a 2 man personeel
-deze zijn geschoold voor een X-aantal eurie
-ook in weekenden en 's avonds = kassa (personeelskosten)
-verwerking van prentjes (okee, geautomatiseerd, het meeste werk)
-het versturen van CJIB-tjes (postbode loopt ook niet voor niks)
-bezwaren (behandelaars e.d.)
-etc...

Stop die centjes nou eens in de politie. Personeel, materiaal, primaire en secundaire arbeidsdingetjes.... Zou ik toejuichen!

Nou inderdaad, we kunnen dan wel wat extra wagens  en personeel gebruiken met die extra verkeersongevallen. Die zullen er zeker komen, men wordt toch niet gecontroleerd. Nog meer cowboys op de weg. Prima plan!