Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108550 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #330 Gepost op: 30 oktober 2009, 16:12:03
je wordt van alle kanten gepakt    ;D  ;D

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #331 Gepost op: 30 oktober 2009, 16:58:07
En tegenwoordig nog meer, want het is bij radarwagens geen ''flits'' meer, maar een infrarood ''knippertje''.

Smile!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #332 Gepost op: 31 oktober 2009, 18:59:37
Van voren gebeurd ook. Vooral veel bij palen die roodlicht en snelheid combineren.

??? Een roodlichtcamera flitst nóóit van voren ... Dat kan namelijk niet ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jacksriver

• Forum gebruiker
Reactie #333 Gepost op: 3 november 2009, 18:01:38
Politie geen gezag meer?

Onze minister v Binnenlandse zaken vindt dat de politie geen gezag meer inboezemt en maar te pas en te onpas door iedereen wordt uitgescholden. Geen goede zaak natuurlijk, maar hoe komt dat toch? Uiteraard worden allerlei oorzaken aangedragen en is iedereen is schuldig behalve de politie zelf. De agenten moeten volgens de minister alerter op deze beledigingen en scheldpartijen reageren en er meer bekeuringen voor uitdelen. Maar daar zit hem nou net de kneep. De tijden van de dorpsagent die over ons waakte is niet meer. Oom agent manifesteert zich steeds meer als een sluwe struikrover die op je geld uit is. Met forse bekeuringen voor kleine snelheidsovertredingen, niet werkende achterlichtjes, wildplasserij, niet dragen van autogordels etc,  is het imago van de politieagent sterk gedevalueerd. Met name de buitenproportioneel fanatieke wijze waarop het politie-apparaat  frekwent "vallen" opzet om gordelloze automobilisten binnen de bebouwde kom er in te luizen zet kwaad bloed bij Jan de burger. Politieagenten gluren daarbij stiekem vanachter achter een boom of struik in passerende auto's en verraden de gordellozen per walkie -talkie aan de even verderop in een hinderlaag opgestelde politiemacht. Nietsvermoedende huisvrouwen worden zo tijdens het boodschappendoen zinloos van hun huishoudbudget voor de gehele week beroofd. Deze bekeuringen dienen de verkeersveiligheid op geen enkele wijze en worden door Jan Publiek als verkapte belastingmaatregelen ervaren. Is dit ook niet bevorderend voor het kweken van een klimaat waarin opgekropte woede eens een keer aan de oppervlakte komt? Zou de minister daar ook wel eens aan gedacht hebben?

Dinges

• Senior gebruiker

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #335 Gepost op: 3 november 2009, 19:36:56

Ik heb geen zin om in te gaan op elk punt uit je betoog .... Alleen ik heb géén zin om meer verzekeringspremie te moeten betalen omdat iemand zonder gordel op / door zijn voorruit knalt bij een aanrijding. Tevens heb ik geen zin om meer aanrijdingen tussen fietsers en auto's op te moeten nemen en bij veel ouders thuis te moeten gaan vertellen dat hun kind OF niet meer thuis komt of zwaargewond in het ziekenhuis ligt ... En te besodemieterd was om 3 euro aan een fietslampje uit te geven  ::)

Regels zijn regels wat dat betreft ... En néé, ik denk niet zwart wit, alleen je moet natuurlijk niet zeuren als je een bon krijgt voor een gordel of (fiets)verlichting  ::)

jacksriver

• Forum gebruiker
Reactie #336 Gepost op: 3 november 2009, 22:57:08
En jij denkt werkelijk dat door de hoogte van de boete iedereen een gordel gaat dragen of z'n lampje repareert?
Misschien die stakker met een uitkering,het wordt immers een dure grap,maar er zijn in de maatschappij heel wat mensen die niet malen om een bon van 90 euro kan ik je verzekeren
Waarom is er geen puntensysteem?
Nee het gaat allemaal enkel en alleen om de duiten maar ik moet de eerste diender nog vinden die dát durft toe te geven O0
Voorlopig lekker doorgaan met schrijven mannen en vrouwen,jullie superieuren zijn je dankbaar O0

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #337 Gepost op: 4 november 2009, 17:46:25
Als je je gordel niet draagt en / of je verlichting niet op orde hebt, ben je in mijn ogen ook een stakker.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik werd aangehouden voor een niet werkend achterlicht (auto). Ik bedankte de agent voor de tip en heb deze vervangen. Zou je nou direct een prent krijgen hiervoor, dan zou ik gaan stuiteren. Maar dit gebeurt zelden..

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #338 Gepost op: 6 november 2009, 21:41:12
En jij denkt werkelijk dat door de hoogte van de boete iedereen een gordel gaat dragen of z'n lampje repareert?
Misschien die stakker met een uitkering,het wordt immers een dure grap,maar er zijn in de maatschappij heel wat mensen die niet malen om een bon van 90 euro kan ik je verzekeren
Waarom is er geen puntensysteem?
Nee het gaat allemaal enkel en alleen om de duiten maar ik moet de eerste diender nog vinden die dát durft toe te geven O0
Voorlopig lekker doorgaan met schrijven mannen en vrouwen,jullie superieuren zijn je dankbaar O0

De gasten van 15/16/17 jaar die naast hun school een baantje hebben en daarmee 4 euro per uur verdienen zijn flink zuur na een bekeuring van 30 euro ...
Mooi voorbeeld is een familielid van me, droeg nooit de gordel en kreeg een bekeuring ''Jongens, dat is zonde van het geld'' Tegenwoordig mét gordel en zonder bekeuringen.
Ik zeg niet dat bekeuringen een heiligmakend middel is, echter 150 euro voor mobiel bellen hakt er stevig in ...

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #339 Gepost op: 6 november 2009, 22:01:07
Mooi voorbeeld is een familielid van me, droeg nooit de gordel en kreeg een bekeuring ''Jongens, dat is zonde van het geld'' Tegenwoordig mét gordel en zonder bekeuringen.
heel herkenbaar    (al waren er wel meer dan 1 voor nodig........)