Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid

Auteur Topic: Snelheids controles / Flitspalen / Trajectcontrole en verkeersveiligheid  (gelezen 108545 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #340 Gepost op: 20 november 2009, 08:57:24
Waar komt toch de hedendaagse idioterie vandaan om agenten de schuld in de schoenen te schuiven voor overtredingen die je zelf begaat.

Op het moment dat jij als weggebruiker een overtreding begaat dien je de gevolgen gewoon te dragen. Ga dan niet afgeven op een wetshandhaver, want je weet bij het begaan van een overtreding dat je fout zit. Fout is fout. Het is allemaal wel erg makkelijk om je eigen schuld af te doen met "blijf maar lekker bonnen schrijven" of "het draait allemaal om de centen". Een bekeuring heeft ook tot doel om je enigszins tot denken te zetten. Blijkbaar is dat tegenwoordig erg moeilijk voor mensen, en kunnen ze alleen zeuren en mokken. Get over it!

Daarnaast heeft ook een bijstandsmoeder of een werkloze arme knaap een eigen verantwoordelijkheid. We weten allemaal dat er sancties op overtredingen staan, dus als je deze niet kunt dragen moet je ook niet zorgen dat er geen risico bestaat op een dergelijke sanctie. Gewoon de wet naleven. Weg problemen!

Het spreekwoord "dief van je eigen portemonnee" (als het al bij geld blijft, en niet bij gewonden) is hier m.i. wel op zijn plaats.

Greets,
Mark

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #341 Gepost op: 20 november 2009, 09:30:47
De gasten van 15/16/17 jaar die naast hun school een baantje hebben en daarmee 4 euro per uur verdienen zijn flink zuur na een bekeuring van 30 euro ...
Mooi voorbeeld is een familielid van me, droeg nooit de gordel en kreeg een bekeuring ''Jongens, dat is zonde van het geld'' Tegenwoordig mét gordel en zonder bekeuringen.
Ik zeg niet dat bekeuringen een heiligmakend middel is, echter 150 euro voor mobiel bellen hakt er stevig in ...

Die gasten van 15/16 en 17 jaar kunnen inderdaad voor 30 euro minder bier verslempen dat weekend.  ;D Verder hebben die gasten meestal geen vaste lasten, dus vind ik de gevolgen van een 30 euro boete voor hen niet erg meetellen.

150 euro voor mobiel bellen hakt er in? Die auto die op je zoontje/dochtertje van 5 jaar knalt omdat de bestuurder mobiel zit te bellen, dat hakt er pas in!
Je bestuurt een voertuig van 800 tot meer dan 1000 kg  dat zelfs bij een gangetje van 30 km/h al dodelijk kan aankomen, en denkt dat je ondertussen alles kan doen? Zeker van een volwassene mag je toch wel enige verantwoordelijkheid verwachten?
vrijwilliger instructeur

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #342 Gepost op: 20 november 2009, 12:28:54
150 euro voor mobiel bellen hakt er in?

Ik vind 150 euro een hoop geld voor het vasthouden van een mobiele telefoon, net als dat ik 150 euro voor de eerste keer winkeldiefstal belachelijk weinig vind  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #343 Gepost op: 20 november 2009, 13:28:18
Ik vind 150 euro een hoop geld voor het vasthouden van een mobiele telefoon, net als dat ik 150 euro voor de eerste keer winkeldiefstal belachelijk weinig vind  ::)

Da's denk ik een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik vind die 150 euro nog te weinig, zeker gezien de gevolgen van een ongeluk dankzij dit gedrag op de weg.

Begrijp me goed, ik heb er geen problemen mee dat personen zichzelf met 120 km/h in een betonpaal langs de snelweg rammen terwijl ze aan het bellen zijn, da's gewoon evolutie in praktijk denk ik. Ik stoor me wel aan het feit dat door het gedrag van deze personen anderen (ikzelf en mijn gezinnetje inclusief  :)), die wel veilig thuis willen komen, het risico lopen bij een dergelijk ongeluk betrokken te raken. Die kiezen namelijk niet bewust voor deze risico's.

Of 150 euro voor winkeldiefstal te hoog is? 'k Weet het niet, ben tot nu toe nog nooit op dat soort zaken betrapt ;)
vrijwilliger instructeur

sylvester1986

• Gast
Reactie #344 Gepost op: 22 november 2009, 16:58:11
Politie geen gezag meer?

Onze minister v Binnenlandse zaken vindt dat de politie geen gezag meer inboezemt en maar te pas en te onpas door iedereen wordt uitgescholden. Geen goede zaak natuurlijk, maar hoe komt dat toch? Uiteraard worden allerlei oorzaken aangedragen en is iedereen is schuldig behalve de politie zelf. De agenten moeten volgens de minister alerter op deze beledigingen en scheldpartijen reageren en er meer bekeuringen voor uitdelen. Maar daar zit hem nou net de kneep. De tijden van de dorpsagent die over ons waakte is niet meer. Oom agent manifesteert zich steeds meer als een sluwe struikrover die op je geld uit is. Met forse bekeuringen voor kleine snelheidsovertredingen, niet werkende achterlichtjes, wildplasserij, niet dragen van autogordels etc,  is het imago van de politieagent sterk gedevalueerd. Met name de buitenproportioneel fanatieke wijze waarop het politie-apparaat  frekwent "vallen" opzet om gordelloze automobilisten binnen de bebouwde kom er in te luizen zet kwaad bloed bij Jan de burger. Politieagenten gluren daarbij stiekem vanachter achter een boom of struik in passerende auto's en verraden de gordellozen per walkie -talkie aan de even verderop in een hinderlaag opgestelde politiemacht. Nietsvermoedende huisvrouwen worden zo tijdens het boodschappendoen zinloos van hun huishoudbudget voor de gehele week beroofd. Deze bekeuringen dienen de verkeersveiligheid op geen enkele wijze en worden door Jan Publiek als verkapte belastingmaatregelen ervaren. Is dit ook niet bevorderend voor het kweken van een klimaat waarin opgekropte woede eens een keer aan de oppervlakte komt? Zou de minister daar ook wel eens aan gedacht hebben?  

Ligt het aan mij of heeft dit niks met de stelling te maken ???

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #345 Gepost op: 29 december 2009, 01:46:59
Politie pakt flitspaal-sloper op

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5668210/__Politie_pakt_flitspaal-sloper_op__.html?p=7,1
ma 28 dec 2009, 17:54

KAMERIK -  Agenten hebben afgelopen vrijdag een 23-jarige man uit Kamerik (provincie Utrecht) opgepakt nadat hij een flitspaal had gesloopt. Dat meldt de politie maandag.

Volgens een getuige reed de man eerst een paar keer langs de flitspaal, op de Van Heemstralaan in Baarn. Vervolgens stapte hij uit, klom hij in de paal en bracht hij deze tot ontploffing.

Op het bestelbusje waarin de verdachte reed, stond een bedrijfsnaam. De getuige had dit zien staan en lichtte de politie in. De man kon al snel worden opgepakt. Zaterdag werd de man vrijgelaten met een proces-verbaal op zak
Samen sterk in de hulpverlening!

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #346 Gepost op: 29 december 2009, 19:33:09
Simpele ziel... ;D ;D

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 29 december 2009, 20:50:32
Simpele ziel... ;D ;D
of deed hij wat een hoop mensen (automobilisten) in gedachte hebben.........  ;D

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #348 Gepost op: 29 december 2009, 21:31:34
Stuk verdriet...

Realiseren je jullie niet dat dit soort vernielzucht waarbij de daders dus NIET gepakt worden uit onze zakken wordt betaald?

Kan ik niet om lachen dit soort vandalen. :(

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #349 Gepost op: 29 december 2009, 21:40:31
als ik me ga bedenken wat er allemaal "uit onze zakken" betaald wordt dan kan ik wel eens depressief worden

eh onkostenvergoeding (plaatsvervangende) korpschefs bijvoorbeeld........