Gek genoeg doet verkeershandhaving weldegelijk wat aan de verkeersveiligheid.
Als er totaal geen snelheidscontroles zijn, moet je eens zien wat daarop de reactie is van de bevolking.
Waar ligt dan de grens?
180 op de snelweg waar je 100 mag? Er is immer geen controle.
De eens vind 110 waar je 100 mag hard genoeg, de ander vind 180 nog niet hard genoeg.
Voornamelijk de mensen in de dikke auto's merken nauwelijks iets als ze 160/100 rijden.
Dus snelheidscontroles zijn weldegelijk nodig, anders loopt het gewoon vaker gruwelijk mis in het verkeer.
Een minimale snelheids overtreding alleen op zich zelf staand is in mijn optiek niet gevaarlijk.
Maar hoe harder men rijd, des te langer zijn de remwegen en des te minder heb je om te reageren op een verkeerssituatie. De overige verkeersdeelnemers hebben ook nog een minder tijd om te reageren op jou handelen.
Moeilijk om de grens te bepalen wat niet en wel gevaarlijk is.
Tja, dat verkeersboetes de schatkist vullen, daar werken we toch met z'n allen aan mee?
We hoeven niet te hard te rijden, we kunnen ook 5km onder de toegestane snelheid zitten, krijg je nooit wat binnen.
Maar dat wilt men niet, lekker de grens op zoeken door 125 op de teller te rijden waar je 120 mag.
"als ik 125 op de teller rijd gaat er nog ongeveer 5km/h vanaf en rijd ik ongeveer 120 werkelijk"
Leuke denkwijze, gaat vaak goed, maar soms niet.
Ben ik roomser dan de Paus, aub niet, rijd ook wel eens te hard. En dan moet ik ook soms op blaren zitten.